Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Witaj w Tawernie Gothic
Szukasz pomocy w przejściu gry z serii Gothic lub Risen? W takim razie dobrze trafiłeś. Zajrzyj do menu naszej Tawerny. Znajdziesz u nas odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Gdybyś należał do kolekcjonerów (wiesz, tych zbieraczy grafik i tapet), możesz odwiedzić naszą galerię. Na pewno znajdziesz tam coś dla siebie, co idealnie ozdobi Twój pulpit. Jeśli szukasz sobie podobnych, tych, których zafascynowały gry z serii Gothic, to nie ma lepszego miejsca do rozmów w niebie u Innosa ani tu pośród śmiertelnych na ziemi, jak nasze forum dyskusyjne. I jeszcze jedno - uważaj na siebie.

Budzis Skrypt Mod w wersji 4.0 już dostępny
napisał: Isentor, dnia 12.05.2012 10:31

Autor omawianej modyfikacji, Rafal Budzis. Zaprezentował dziś na naszym forum dyskusyjnym aktualizacje swojego dzieła. Przypomnijmy wszystkim niewtajemniczonym, że Budzis Skrypt Mod (BSM) to modyfikacja przygotowana z myślą o twórcach modyfikacji.

Daje im narzędzia i gotowe skrypty do zastosowania w swoich pracach. Jak mówi sam twórca BSM, jest to również świetna modyfikacja dla fanów serii Gothic, którzy chcieliby przejść pierwszą część gry i odkryć ją na nowo. Lista zmian wprowadzanych przez BSM w dalszej treści newsa.

 

> Ofijclana strona modyfikacji

> Pobierz Budzis Skrypt Mod v4.0

> Dyskusja na forum

 

Zmiany wprowadzone przez modyfikacje:

  • Zmieniony sen
  • Zasypiamy po upiciu się
  • Możliwość przejedzenia się
  • Możliwość schudnięcia
  • Możliwość upicia się (jeśli się najemy trudniej się upic)
  • Dodawanie HP procentowo (jeżeli coś zjemy nie dodaje nam 5 HP lecz 5 procent HP)
  • Dodawanie MANY procentowo
  • Odzyskiwanie trafionych strzał (jeżeli trafimy w potwora, NPC po zabiciu możemy odzyskać swoje strzały będą u niego w ekwipunku)
  • Napis koniec (Jeżeli zabiją naszą postać ukazuje się napis koniec oraz czas szybciej leci po upłynięciu 2 dni zamieniamy się w kościotrupa)
  • Krwiopijcy mogą nas zatruć !!!
  • Możemy być chorzy (po ataku wilka lub orkowego psa)
  • Możemy zobaczyć sędziego na wzgórzu, gdzie nas zrzucono
  • Regeneracja MANY (zależy od kręgu)
  • Regeneracja HP (zależy od siły)
  • Nie znamy imion NPC dopóki nam się nie przedstawią (tylko ci którzy mają dialog w którym się przedstawiają)
  • Dostajemy 50 % doświadczenia za powalenie przeciwnika a następne 50 % za jego dobicie
  • Nowy zwierzak żółw
  • Hełmy
  • Rozkładanie zwłok
  • Nowa umiejętność czytanie ksiąg jeżeli nie mamy nie otworzymy książek
  • Tekst doświadczenia unosi się do góry
  • Możliwość siadania na ziemi
  • Możliwość spania na ziemi
  • Możliwość wyćwiczenia walki bronią
  • Odtrutka
  • Możliwość gry w pokera
  • smażenie więcej niż po jednym mięsie na patelni
  • usunięcie sześcianów z lasów
  • Rozbudowane rutyny NPC
  • Nowe tryby "Testowe"
  • ModHelper włącza / wyłącza dodatki modyfikacji
  • RunicznyHelper otrzymujesz od niego miecz runiczny z wymiennymi runami
  • FaceHelper do G1
  • Odnowiony level design
  • Rozbudowana alchemia bez recept
  • Zwalona kopalnia
  • Obstawiania walk które się odbywają
  • Sprint na klawiszu Shift
Aktualizacja strefy Risen 2
napisał: Isentor, dnia 10.05.2012 13:06

Naczelny strefy Risen 2 - Pienik, przygotował dla was artykuł pt. Pierwsze wrażenie. Przeczytacie w nim między innymi o nowościach, i o tym jak gra prezentuje się pod względem graficznym. Jeśli ktoś do tej pory waha się z zakupem gry, to artykuł jest dla niego lekturą obowiązkową. Tekst nie zawiera żadnych spoilerów, które nie wynikałyby z wcześniej zaprezentowanych w trailerach scen, dlatego nie musiscie obawiać się zniszczenia elementu zaskoczenia.

 

> Pierwsze wrażenie

> Dyskusja na forum

> Kup Risen 2: Mroczne Wody

Konkurs Risen 2: wygraj piracką lunetę
napisał: Isentor, dnia 27.04.2012 10:37

27 kwietnia, polska data premiery gry Risen 2: Mroczne Wody. W związku z tym wydarzeniem wraz we współpracy z Cenegą przygotowaliśmy dla naszych czytelników konkurs.

Nagrodą główną w konkursie jest nie lada przedmiot. Gradka dla kolekcjonerów i prawdziwych fanów serii Risen. To okazja obok, której nie możesz przejść obojętnie. Główną nagrodą w konkursie Tawerny Gothic jest kolekcjonerska luneta Kapitana Stalowobrodego. Unikalny przedmiot przygotowany specjalnie na premierę gry Risen 2: Mroczne Wody. Nie do dostania w sklepie, ani w edycji kolekcjonerskiej.

Luneta Kapitana Stalowobrodego

Konkurs polega na napisaniu pirackiej szanty. Długość i forma utworu jest dowolna. Możecie nadesłać nam tekst szanty, nagranie dźwiękowe lub wideo z wykonaniem utworu. Pozostawiamy to waszej inwencji twórczej. Konkurs potrwa do 6 maja włącznie. Prace należy zgłaszać w specjalnym temacie na naszym forum dyskusyjnym. W tym celu wymagane jest posiadanie konta. W razie problemów z rejestracją prosimy o kontakt pod adresem e-mail: isentor@gmail.com. Szczegóły konkursu w regulaminie.

 

> Weź udział w konkursie!

> Regulamin Konkursu "Luneta Kapitana Stalowobrodego"

> Kup Risen 2: Mroczne Wody

Przedpremierowy trailer Mrocznych Wód
napisał: Isentor, dnia 26.04.2012 16:27

Już jutro czeka nas długo wyczekiwana premiera Risen 2: Mroczne Wody. Twórcy gry przygotowali dla nas specjalny, przedpremierowy trailer. Ostrzcie szable!

 

Community Patch v1.75.14
napisał: Isentor, dnia 26.04.2012 13:05

25 kwietnia został opublikowany Community Patch w wersji 1.75.14 do Gothic 3. To już najprawdopodobniej ostatni projekt fanów na ulepszenie trzeciej części gry. Łatka wnosi ponad 100 poprawek, szczegółową ich listę znajdziecie poniżej.

 

> Pobierz Community Patch v1.75.14

> Dyskusja na forum

> Galeria Gothic 3

 

Changelog:

  • Poprawki wydajności.
  • Dołączono Modkit, jako osobny instalator wraz z uproszczoną instrukcją & "CPT tools".
  • Poprawiono obliczenia efektów świetlnych związanych z roślinnością.
  • Poprawiono efekty odbicia światła ścian w niektórych ruinach.
  • Szerokość menu w grze zależna jest od proporcji rozdzielczości ekranu (można przełączyć parametrem GUI.AutoAspect z poziomu ge3.ini).
  • Zaimplementowano gradientację kolorów.
  • Błąd związany z NVIDIA 3D Vision - występują problemy z głębią nieba (można przełączyć parametrem Render.Nvidia3DVisionFix z poziomu ge3.ini).
  • Przywrócono "Pancerz orka".
  • Automatyczne zdobywanie łupu ze skrzyń za pomocą PPM może być wyłączone poprzez zmianę parametru QuickLoot z poziomu ge3.ini.
  • Błędy związane z wyświetlaniem GUI w rozdzielczościach o proporcjach 5:4
  • Błędy związane z obiektami w Mora Sul

 

Środowisko

  • Pamięć podręczna zasobów nie może być zmieniana ręcznie, zamiast tego jest automatycznie wyliczana.
  • Ulepszone automatyczne wykrywanie odpowiednich ustawień graficznych.
  • Za pierwszym uruchomieniem gry używana jest aktualna rozdzielczość ekranu.
  • Usunięto ograniczenie dla formatu obrazu.
  • Usunięto ograniczenie dla częstotliwości odświeżania.
  • Możliwość włączenia napisów przeniesiona do menu dźwięku.
  • Parametr "Render.DisableFocusNames" w ge3.ini wyłącza również wszystkie przewijane komunikaty w grze.
  • Styl czcionki w grze może być teraz ustalony w ge3.ini.
  • Zaktualizowano bibliotekę fmodex.dll do nowszej wersji.
  • Dynamiczne buforowanie shaderów, w celu redukcji przycięć.
  • Naprawiono problem z timingami na wielordzeniowych procesorach (możliwa jest regulacja tego w ge3.ini, parametr Timer.ThreadSafe).
  • Jeśli gra nie odnajdzie plików dźwiękowych, wyświetlane są napisy, nawet jeśli w opcjach są one wyłączone.
  • Naprawiono błąd z mgłą występujący podczas walki wręcz.
  • Naprawiono błąd podczas przeglądania przepisów bez ResultItem.
  • Gdy bohater otrzyma tyle doświadczenia, że awansuje na więcej niż następny poziom, ten awans faktycznie się odbędzie.
  • Dla modderów: wspieranych jest wiele typów nowych freepointów. Możesz przypisać pliki info do tych "ghostów".

 

Grafika

  • Naprawiony problem z cieniami, występujący na kartach Radeon 4000 i lepszych.
  • Zwiększona jakość shaderów.
  • Dynamiczne cienie znikają po pewnej odległości.
  • Roślinność może podlegać systemowi dynamicznych cieni (tylko wówczas, gdy jakość cieni ustawiona jest na wartość "bardzo wysoką").
  • Dodano cieniowanie do obliczeń oświetlenia.
  • Usunięto wsparcie dla technologii Shader 1.1 oraz 2.0.
  • Poświata, miękka woda i miękkie cząstki nie mogą być wyłączone.
  • Zaimplementowano efekty poświaty oraz subsurface scatteringu dla BN.
  • Dodano chromatyczną dyspersję dla wody.
  • Woda nie będzie unosić się pionowo do góry, gdy uderzy w nią broń.
  • Usunięto większość dziur pomiędzy głowami a ciałami BN.
  • Zmieniono tryb obliczeń dla specular light z Blinn-Phong na Phong.
  • Ulepszono wiele shaderów.
  • Usunięto exploit związany z piorunami po użyciu zwoju przemiany w zwierzę.
  • Ulepszone szumienie.
  • Ulepszony Bloom/HDR.
  • Rozwiązano problem głębia pola i miękkich cząstek, który występował na powierzchni wody.
  • Zaimplementowano FXAA, usunięto wygładzanie krawędzi.
  • Poprawiono, udoskonalono i wprowadzono wiele tekstur.

 

Animacje

  • Poprawiona animacja gargulców i bagiennych topielców.
  • Zwierzęta i potwory "padają", gdy bohater użyje na nich "morderstwa".
  • Zmniejszono stopień obcinania tarcz podczas trzymania ich w ręce

 

Dialogi

  • Ulepszono losowość rozmów BN.
  • BN nie rozpoczną rozmowy z bohaterem, gdy jest on w trakcie skoku.
  • Pan Pomocny (Story Helper) oferuje możliwość uspokojenia członków negatywnie nastawionej enklawy (tzw. czerwonych BN) - z wyłączeniem Gothy i Adrei - oraz opcje dialogowe związane z redukcją liczby wyzwolonych miast. Wykorzystanie wiąże się z ryzykiem!
  • Instrukcje reżyserskie (informacje o ruchach i gestach postaci podczas wymawiania konkretnej kwestii) zostały przeniesione z tablicy tekstów (stringtable) do plików info.
  • Dla modderów: InfoType=7 zaadaptowane ze Zmierzchu Bogów.
  • Dla modderów: Dodano nowy parametr dla plików info - "SuppressLog".
  • Dla modderów: Nowe komendy informacyjne - "Humanize", "GiveAll", "FailQuest", "JoinPlayer".
  • Dla modderów: Nowy warunek "CondPlayerPartyMember".

 

Zadania

  • Dla modderów: Nowy typ zadań "13" (zadania z czarami) zaadaptowane z Zmierzchu Bogów.

 

Interfejs wewnątrz gry

  • Poprawione obliczanie wysokości w oknie dziennika zadań.
  • Dla modderów: Dodano możliwość wstawiania opisów zadań (QuestDescription).

 

Elementy powiązane z ekwipunkiem (handel, łupy, itd.)

  • Liczba pieniędzy u handlarzy nieznacznie wzrosła.
  • Dla modderów: Dodano możliwość nielosowych ekwipunków u handlarzy (gETreasureDistribution_Trade_NotRandom).
  • Dla modderów: Handlarze mogą teraz sprzedawać przedmioty z zadań.

 

Ekwipunek

  • Bohater nie odkłada kostura czy pochodni gdy je owoc, mięso, rybę lub chleb.

 

Przedmioty

  • Dla modderów: Dwie nowe komendy "ShowGameMessage" i "AddQuestLog" dodane do tablic skryptów w szablonach przedmiotów.
  • Dla modderów: Nowa własność "FullBody" zawarta w Item_PS.

 

Rozmieszczenie BN

  • BN nie stoją już wewnątrz innych BN podczas rozmowy.

 

Poruszanie się BN

  • Bohater nie może już wpłynąć pod lilię wodną.
  • Usunięto niewidzialne barykady ze schodów wieży nad Faring.
  • Usunięto wiele możliwych przyczyn ślizgania się BN.

 

Walka

  • Towarzysze bohatera nie będą otrzymywali obrażeń od jego czarów obszarowych.
  • Wojownicy z areny odzyskują przytomność nieco szybciej niż pozostali BN.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że bohater mógł zostać zaatakowany przez zwierzęta wezwane zaklęciem "przywołanie zwierząt".
  • Lodowe golemy mogą używać "lodowej lancy" przy dużej odległości od celu.
  • Martwi BN nie mogą być reanimowani przez użycie "Attack" w plikach info.
  • Mumie zadają ciosy nieco wcześniej, szybciej i częściej.
  • Zniwelowanie "spamu ataków" od ogrów i strażników świątynnych.
  • BN oglądający walki mogą je komentować także, gdy bohater zadaje ciosy przeciwnikowi.

 

Nieprzytomność i śmierć

  • Poprawiony efekt komend "Kill" i "Defeat" z konsoli stosowanych na zwierzętach i potworach.
  • Podpaleni lub zatruci BN zginą tylko wtedy, gdy są wrogo nastawieni do bohatera.

 

Zachowanie BN

  • Jeśli bohater otwiera skrzynię kluczem, a nie wytrychem, BN nie oskarżają go o kradzież.
  • BN z PAL_Pirate reagują na wrogo nastawione zwierzęta i potwory.

 

Towarzysze

  • Zwierzęcy towarzysze nie biorą udziału w walkach innych BN.
  • Towarzysz nie będzie już lewitował i ślizgał się w chwili oczekiwania po jego zwolnieniu.

Strony: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176] [177]