Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
O grze
O grze
Bogowie
Bestiariusz
Przedmioty
Alchemia
Bronie
Czary
Kamienie teleportacyjne
Kowalstwo
Zbroje
Pomoc
Ciężkie skrzynie
Prastara wiedza
Zadania
Kody
Ciekawostki
Trine Games Studio
Galeria
Artworki
Mapy
Screeny
Tapety
Forum dyskusyjne
Dyskusja o grze
Wątek główny i zadania
Porady dotyczące gry
Pomoc techniczna
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Ciężkie skrzynie
napisał: Retsam, dnia 05.08.2011 23:57

W Zmierzchu Bogów mamy 25 unikatowych i niezwykle pożądanych skrzyń nazywane "Ciężkimi skrzyniami". Znajdziemy w nich przeważnie jakieś losowe i tanie przedmioty jak w każdej innej skrzyni na kontynencie. A więc skoro zbytnio nie różnią się od zwykłych skrzyń możecie się pytać czemu niby są tak wyjątkowe i pożądane? Ponieważ od reszty skrzyń różni je to, że w każdej takiej skrzyni znajdziemy zawsze wartościowy i potężny przedmiot przeważnie będący jakąś śmiercionośną bronią, a jak by tego było mało im więcej takich skrzyń gracz znajdzie i otworzy to w każdej kolejnej będą jeszcze bardziej wartościowe i potężniejsze bronie! W tym artykule chce wam przekazać wiedzę w jaki sposób je wszystkie odnaleźć i w ciemności złączyć. O przepraszam to nie ta bajka.

Tak oto wygląda jedna z takich skrzyń.

1

Gdy już taką znajdziemy pieścimy jej zamek wytrychem i ograbiamy z ukrytego w niej skarbu.

Spis lokacji ciężkich skrzyń:

  1. Ardea

    • #001 – Na północ od Ardei jest spalona farma. Jest tam też kilka goblinów, ale i ciężka skrzynia.

  2. Cape Dun

    • #001 – W latarni morskiej na parterze.

    • #002 – Wychodzimy z Cape Dun i staramy się dostać na plażę znajdującą się koło miasta. Gdy już uda nam się wejść na plaże idziemy na jej koniec znajdujący się pod samym miastem portowym znajduje się tam wejście do jaskini na samym jej dnie w obozie renegatów mamy kolejną skrzynkę.

    • #003 – Idąc od Cape Dun do Montery mniej więcej w połowie drogi mamy po lewej stronie jaskinię z 3 cieniostworami. Do jaskini prowadzą dość "obfite" ślady krwi więc raczej ciężko ją przeoczyć. Pokonujemy cieniostwory i mamy dostęp do skrzynki.

  3. Faring

    • #001 – W małej kotlince na prawo od areny.

  4. Geldern

    • #001 – W małym skarbcu znajdującym się w pobliżu północnej bramy. Otwarcie drzwi wymaga um. "Otwieranie trudnych zamków" lub też można je otworzyć zwojem.

    • #002 – W ruinach na bardzo wysokiej górze na północny-zachód od Geldern. Jest się tam naprawdę ciężko dostać. Ale spróbuję to wytłumaczyć dość sprawnie. Wychodzimy z Geldern północną bramą i skręcamy w lewo idąc najpierw wzdłuż murów potem skał. Mijamy kopalnie kiedy widzimy, że teren zaczyna się podnosić nie idziemy dalej w las tylko zatrzymujemy się na jego skraju i obracamy się w lewo tutaj mamy możliwość tak zwanego przez mą osobę "spam jumpingu" nie polega on na niczym innym jak tylko na spamowaniu w klawiszem skoku nakierowując naszą postać na płaszczyznę pochyłą z której normalnie by się stoczyła powodując "wspinanie" się po niej. Po wejściu wyżej i spojrzeniu w prawo powinniśmy ujrzeć wieżę ruin w których znajduje się skrzynia. Teraz już powinno pójść z płatka wystarczy wspinać się coraz wyżej w stronę wieży i po chwili jesteśmy na miejscu.

  5. Gotha

    • #001 – W domu Gorna.

  6. Montera

    • #001 – Idąc w stronę Gothy przy bramie do obozu ludzi skręcamy w lewo i idziemy wzdłuż kamiennej ściany. Kufer jest na jednym ze wzniesień po lewej stronie.

    • #002 – Idąc w stronę Gothy przy bramie do obozu ludzi skręcamy w lewo i idziemy wzdłuż kamiennej ściany. Po chwili dojdziemy do małego obozu i jaskini znajdującej się za nim. Kufer jest w tej jaskini.

  7. Okara

    • #001 – W najbardziej odległym od wejścia pomieszczeniu.

    • #002 – Po wyjściu z Okary skręcamy w lewo trzymając się krawędzi klifu, kiedy dojdziemy do drewnianego pomostu, idziemy prosto na północ po chwili zobaczymy skrzynkę pod krzaczkiem.

  8. Reddock

    • #001 – Należy wyjść z Reddock i skierować się w prawo. Idąc blisko gór dojdzie się do jaskini w środku jest nieumarły mag. Jest bardzo twardym i groźnym przeciwnikiem. Polecam wywabić go blisko wejścia po czym szybko podbiec aby nie mógł używać czarów i wykonywać kombinację. Atak normalny potem atak szybki i krok w tył, ale nie za daleko aby nie używał zaklęć. To sprawi, że nie będzie mógł was uderzyć a pięści do gruchotania kości to on ma.

  9. Silden

    • #001 – W gospodzie Antona.

    • #002 – Jak spojrzymy na mapę w pobliżu Silden jest charakterystyczna wysepka w kształcie trójkąta. Na przeciwnym brzegu od jego lewego boku jest kolejna skrzynka. Radzę patrzyć trochę bardziej w głąb bliżej skalistej ściany.

    • #003 – Na wysokim płaskowyżu całkiem daleko na zachód od Silden. Strzegą jej dwa trolle.

  10. Trelis

    • #001 – W podziemiach orkowej świątyni.

    • #002 – Idąc drogą na północny-wschód od Trelis zobaczymy farmę na wzgórzu. Pod tym wzniesieniem jest jaskinia w niej jest kolejna skrzynia.

    • #003 – W budynku w którym przebywa Thorus.

    • #004 – Aby znaleźć tą skrzynię udajemy się do wschodniego wyjścia z Trelis i idziemy na wschód w stronę starej świątyni Trelis. Gdy będziemy przy niej skręcamy w lewo i idziemy pod górkę. Po chwili po lewej stronie naszym oczom ukaże się jaskinia, nie zawracamy sobie nią głowy i idziemy dalej. Po prawej stronie będzie kamienny krąg, a za nim jaskinia. W jej środku jest skrzynia.

    • #005 – Przy drodze prowadzącej z Trelis do Varantu jest jaskinia z kilkoma pełzaczami. Idąc od strony Trelis wejście będzie po lewej stronie na urwisku.

  11. Vengard

    • #001 – Stojąc przy wejściu do świątyni Innosa duży dom położony dokładnie za zagrodą dla krów.

    • #002 – Na drewnianych platformach przed komnatami magów, a za salą tronową.

    • #003 – Na południe od Vengardu tuż za mostem w krzakach.

    • #004 – Na północ od Vengardu jest obozowisko w którym dwa demony pilnują kolejnej skrzyni.

 

Wartościowe przedmioty znajdowane w kolejnych otwieranych przez gracza ciężkich skrzyniach:

  • #001 – Katana

  • #002 – Siekacz

  • #003 – Ubijacz

  • #004 – Projekt kowalski "Miecz runiczny"

  • #005 – Zabójca nosorożców

  • #006 – Miecz mistrzowski

  • #007 – Siewca śmierci

  • #008 – Ostrze jeźdźca

  • #009 – Topór bojowy barbarzyńcy

  • #010 – Ciężka kusza

  • #011 – Prosta szabla

  • #012 – Kusza bojowa

  • #013 – Cicha śmierć

  • #014 – Serce zimna

  • #015 – Wielki Inkwizytor

  • #016 – Łuk runiczny

  • #017 – Pożeracz czaszek

  • #018 – Miecz przodków

  • #019 – Demoniczny łuk

  • #020 – Krash Morra

  • #021 – Topór berserkera

  • #022 – Miecz przodków

  • #023 – Gniew berserkera

  • #024 – Gniew Innosa

  • #025 – Smoczy ząb

 

Dołączam mapę z mniej więcej naznaczonymi przez mą osobę miejscami umiejscowienia skrzyń. Przyznaję, ęe inspirowałem się Interaktywną mapą do Gothica 3 oraz życzę udanych poszukiwań (z powodu edycji artykułu skrzynia między Trelis, a Varantem nie jest naniesiona jeszcze na mapę).

2