"Prawdopodobnie nasi wrogowie nie przyszli tu z chciwości i żądzy krwi, ale z powodu niedostatku żywności oraz niezwykle długich i surowych zim. Dziesięć lat temu orkowie rozpoczęli kampanię i podbili Nordmar w błyskawicznym tempie; Nordmar, którego broniliśmy przez pięć wyczerpujących lat... Odcięty od znajdujących się tam złóż magicznej rudy, nasz mądry król zmuszony był podjąć drastyczne kroki, które nie zawsze spotykały się z uznaniem mas...."
Twoja historia rozpoczęła się, kiedy za drobne przestępstwo skazano cię na wygnanie do Górniczej Doliny w Khorinis, miejsca zabezpieczonego magiczną barierą, gdzie więźniowie wydobywali rudę dla wojsk królewskich. Więźniowie, podzieleni na trzy zwalczające się obozy, przeprowadzili inicjację każdego nowego więźnia w szybki i brutalny sposób - jak sam miałeś okazję się przekonać.
Jednak nie poddałeś się losowi i zdołałeś uciec z więzienia, pokonawszy straszliwą istotę znaną jako "Śniący". Zostałeś pogrzebany, i uratowany przez tajemniczego nekromantę imieniem "Xardas". Wyjaśnił ci on, że śmierć Śniącego wyzwoliła katastrofalną reakcję o dalekosiężnych skutkach.
Wspólnie z przyjaciółmi poznanymi w czasie swoich podróży znalazłeś drogę na wybrzeże Khorinis, gdzie pokonałeś ożywionego smoka. Na jednym z królewskich okrętów wyruszyłeś w podróż, która miała cię zaprowadzić do wytęsknionej ojczyzny.
Niestety, na miejscu spotkała cię niemiła niespodzianka: orkowie opanowali Myrtanę, i tylko stolica wciąż opiera się oblężeniu. Na terenie całego królestwa toczą się zamieszki, i wygląda na to, że twoja przygoda dopiero się zaczęła...
|