Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów. |
Biuletyn
Top czytane
|
Atrybuty
napisał: Isentor, dnia 21.07.2011 15:32
|
|
Atrybuty naszej postaci decyduj? o tym, jaki or?? mo?esz dzier?y?, jak du?e obra?enia wywo?uj? twoje ciosy zadawane wrogom i jakich zdolno?ci i umiej?tno?ci mo?esz si? nauczy? podczas w?drówki po ?wiecie Gothic III. Podnosz?c warto?? danego atrybutu, musisz pami?ta?, ?e przeznaczasz na to jeden punkt nauki.
Si?a bohatera mówi Ci jakiej broni mo?e u?ywa? twoja posta?. Jest to prosta zale?no?? - im ci??sza i silniejsza jest dana bro?, tym wi?cej si?y jest wymagane, by? móg? j? dzier?y?. Dzi?ki stale podnoszonej silne rosn? tak?e nasza si?a ciosów, które mo?emy zadawa? w walce wr?cz, a zarazem ilo?? i si?a obra?e?.
Owe zdolno?ci odpowiadaj? g?ównie za twoj? zdolno?? korzystania z broni strzeleckich - kusze i ?uki. Do?wiadczony i utalentowany my?liwy ma du?o wi?ksz? szans? trafienia i równocze?nie u?miercenia danego przeciwnika, poniewa? celny i skuteczny strza? w czu?y punkt przeciwnika liczy si? bardziej ni? sam rodzaj i jako?? broni.
Ten atrybut ma kluczowe znaczenie dla postaci zamierzaj?cej gra? magiem i korzystaj?cej z magicznych zwojów. Prastara wiedza jest bardzo wa?n? zdolno?ci?, bowiem nie tylko daje mo?liwo?? korzystania z pot??nych i silnych zakl??, ale tak?e zwi?ksza ich jako?? - sprawia, ?e jedne z czarów wyrz?dzaj? teraz wi?cej szkód i zadaj? du?o bardziej dotkliwsze obra?enia, za? inne dzia?aj? znacznie d?u?ej ni? normalnie.
Do?? znana zdolno??, z któr? mo?na si? by?o spotka? si? tak?e w Gothic II, jednak w "trójce" jest ona du?o bardziej rozwini?ta. Je?eli chcesz podnosi? swoj? umiej?tno?? kowalstwa, musisz zna? si? najpierw na sztuce kucia. Z biegiem czasu i post?pu w grze b?dziesz móg? tworzy? coraz to lepsze, niekiedy specjalne bronie, wymagaj?ce sporych umiej?tno?ci i zdolno?ci w zakresie kucia.
Alchemia jest staro?ytn? sztuk? wa?enia i przygotowywania mikstur. Oparta jest ona w szczególno?ci na wiedzy i zdolno?ciach technicznych pozwalaj?cych tworzy? wiele ró?nych eliksirów. W poprzedniej cz??ci Gothica by?a to do?? kosztowna umiej?tno??, nie inaczej jest tym razem. Warto doda?, ?e tylko osoba, która opanowa?a podstawy alchemii, mo?e uczy? si? w dalszym ci?gu jej rodzajów.
Energia ?yciowa Najpro?ciej ujmuj?c jest to atrybut, który zwi?ksza ilo?? punktów twojej energii ?yciowej, tym samym posta? Bezimiennego jest odporniejsza na obra?enia i mo?e przyj?? ich du?o wi?cej, ni? na pocz?tku, powoduje to zmniejszenie ilo?ci ?mierci ponoszonej przez twojego bohatera. Energi? ?yciow? najpro?ciej jest odnowi? poprzez sen, b?d? jedzenie ró?nego rodzaju po?ywienia, ro?lin czy picie ró?nych wywarów.
Mana jest moc? magiczn?, odpowiednikiem ?ycia(lecz po jej sko?czeniu nie umierasz), która jest niezwykle potrzebna i wa?na dla magów. Rzucanie zakl?? i czarów uszczupla twoje zapasy i rezerwy tej magicznej energii, jednak odpowiednia nauka i trening w tej dziedzinie zrobi z ciebie prawdziwego arcymaga.
Wytrzyma?o?? wi??e si? w szczególno?ci z si?? ciosu wojownika. Z regu?y bardzo szybko ubywa nam wytrzyma?o?ci podczas biegania i walki. Zapasy wytrzyma?o?ci odnawiaj? si? samowolnie do?? szybko, w miar? z up?ywem czasu. |
|