Opis
|
Gdzie szuka??
|
EXP
|
Screen
|
Bizon
|
Jest do?? powolny. Wyst?puje w stadach, co utrudnia walk?.
|
na pó?noc od Montery
|
200
|
|
W?ochaty bizon
|
Nordmarski odpowiednik bizona.
|
ca?y Nordmar
|
200
|
|
Chrz?szcz
|
Niegro?ny robak, znany dobrze z poprzednich cz??ci gry.
|
wszelakie jaskinie
|
25
|
|
Cieniostwór
|
Gro?na bestia, jej obecno?? mo?emy pozna? po ?ladach ?ap i krwi. Atakuje rogiem.
|
krzaki w Myrtanie i Nordmarze, jaskinie
|
300
|
|
Demon
|
W ca?ej grze pojawiaj? si? tylko dwa demony, oba mocno zwi?zane z fabu??. S? pot??ne i walcz? mieczami.
|
Gotha, biblioteka klasztorna
|
500
|
|
Dzik
|
Pospolite zwierz?, które wyczuwa nas z daleka. Problemy stwarza jedynie na pocz?tku gry.
|
w lasach Myrtany
|
100
|
|
Gargulec
|
Do?? nietypowy stwór spotykany do?? rzadko. Podczas walki trudno go trafi? broni? bia??.
|
przy brzegu na wschód od Trelis
|
200
|
|
Goblin
|
Gobliny s? niezwykle zwinne. W walce pos?uguj? si? kijami. Zwykle przebywaj? w grupkach przy ogniskach
|
w grupach w Myrtanie i Nordmarze
|
50
|
|
Goblin szaman
|
Z pozoru to zwyk?y goblin. Dopiero, gdy odbierze nam znaczn? cz??? ?ycia kul? ognia, zmienimy o nim zdanie.
|
w grupach goblinów w Nordmarze
|
50
|
|
Czarny goblin
|
Silniejsza wersja zielonego goblina.
|
w grupach goblinów w Nordmarze
|
100
|
|
G?ówny kap?an o?ywie?ców
|
Pot??na nieumar?a istota. Atakuje ognistym lub lodowym pociskiem. Strze?e ostatniej komnaty w ?wi?tyni.
|
?wi?tynie w Varancie
|
400
|
|
Golem
|
Bardzo silny stwór. Jego ataki to pot??ne ciosy kamienn? pi??ci?.
|
nielicznie w Myrtanie
|
400
|
|
Lodowy golem
|
Golem, który ?yje na pó?nocy kontynentu. U?ywa czaru lodowa strza?a.
|
nielicznie w Nordmarze, po drodze do Klanu Ognia
|
400
|
|
Ognisty golem
|
Bestia ciskaj?ca ognistymi pociskami. Rzadko spotykana.
|
nielicznie w Varancie
|
400
|
|
Jaszczur
|
Niezbyt silny, jego ataki mog? spowodowa? spowolnienie regeneracji wytrzyma?o?ci.
|
w okolicach zbiorników wodnych
|
100
|
|
Ognisty jaszczur
|
Jaszczur, który zieje ogniem. Do?? niebezpieczny.
|
oazy w Varancie
|
150
|
|
Jele?
|
Bardzo p?ochliwe zwierz?, które w?a?ciwie daje si? trafi? wy??cznie broni? dystansow?. Wyczuwa nas z bardzo daleka.
|
licznie w lasach Myrtany
|
50
|
|
Krokodyl
|
Nie ma w nim nic szczególnego. Porusza sie do?? wolno.
|
oazy w Varancie
|
200
|
|
Krowa
|
Typowe zwierz? hodowlane, z którym raczej nie przyjdzie nam walczy?. Stanowi ?ród?o mi?sa.
|
farmy w Myrtanie
|
50
|
|
Krwiopijca
|
Nie jest zbyt silny, ale przy u??dleniu mo?e nas zatru?.
|
okolice Vengardu i Ardei, niedaleko zbiorników wodnych
|
50
|
|
Kura
|
Kolejne zwierz? hodowlane.
|
farmy w Myrtanie
|
25
|
|
Lew
|
Nie spotkamy go cz?sto. Jest bardzo silny i szybki.
|
Varant
|
300
|
|
Mumia
|
O?ywieniec, walcz?cy kijem lub wr?cz. zwykle wyst?puje w du?ych grupach.
|
Varant, na zachód od Ben Sala
|
300
|
|
Nosoro?ec
|
Jego spore rozmiary nie przek?adaj? si? zbytnio na si??. Atakuje rogiem.
|
okolice Geldern
|
200
|
|
W?ochaty nosoro?ec
|
Kuzyn Myrta?skiego nosoro?ca, poro?ni?ty siersci?, chroni?c? przed zimnem.
|
stadnie w lasach Nordmaru
|
200
|
|
Ogr
|
Pot??ny stwór, w?adaj?cy olbrzymi? broni?.
|
w ma?ych grupach w Myrtanie i Nordmarze
|
400
|
|
Pe?zacz
|
Potwór ten charakteryzuje si? du?? szybko?ci? ataku, mo?e wyprowadzi? kilka ciosów pod rz?d, a my nie b?dziemy mogli zareagowa?.
|
jaskinie w Myrtanie i Nordmarze
|
200
|
|
Pe?zacz piaskowy
|
Pe?zacz, którego spotkamy na pustyni. Od zwyk?ego ró?ni si? jedynie wygladem
|
Varant, na zachód od Lago
|
200
|
|
Pe?zacz wojownik
|
Silniejszy odpowiednik zwyk?ego pe?zacza.
|
w niektórych jaskiniach w grupie pe?zaczy
|
300
|
|
Potwór
|
Silna bestia, przypominaj?ca niewielkiego dinoazura.
|
niedaleko Nemory, przy brzegu na wschód od Trelis
|
500
|
|
Rozpruwacz
|
Nieco wi?kszy i silniejszy kuzyn dzika. Jego ataki mog? spowodowa? problemy z regeneracj? wytrzyma?o?ci.
|
lasy w Myrtanie
|
200
|
|
Schrat
|
Skrzy?owanie goblina z ogrem. Jest wzrostu cz?owieka, posiada do?? du?? si??.
|
g??boko w lasach Myrtany
|
300
|
|
Smok
|
Nie jest tak pot??ny jak w Gothic 2, ale i tak trudno go pokona?. Strze?e skarbów.
|
jaskinia pod Cape Dun, wzgórze na zachód od Geldern
|
500
|
|
Stra?nik ?wi?tynny
|
Spotykamy go za wej?ciem ka?dej z ?wi?ty?. Atakuje wielkim ??d?em
|
?wi?tynie w Varancie
|
400
|
|
Szabloz?b
|
Silna bestia przypominaj?ca tygrysa. Ma d?ugie k?y, porusza si? krótkimi susami.
|
pojedynczo lub dwójkami w Nordmarze
|
300
|
|
Szakal
|
Pustynny kuzyn wilka.
|
do?? licznie w ca?ym Varancie
|
50
|
|
Szkielet
|
Nieumar?y, walcz?cy mieczem lub ?ukiem. Zwykle spotykamy wi?ksze grupy szkieletów.
|
grobowce pradawnych w Nordmarze, ?wi?tynie w Varancie
|
200
|
|
?cierwojad
|
Nowy ?cierwojad, ze znacznie zmienionym wygl?dem. Ci?gle jest jednak do?? s?aby.
|
do?? licznie w ca?ej Myrtanie
|
50
|
|
?winia
|
Zwierz? chodowlane, dobre ?ród?o mi?sa.
|
farmy w Myrtanie
|
50
|
|
Topielec
|
Potwór ten przeszed? znaczn? metamorfoz?. Atakuje szybko, chodzi wspomagaj?c si? przednimi ko?czynami.
|
niedaleko zbiorników wodnych w Myrtanie i Varancie
|
100
|
|
Troll
|
Charakterezyje si? niezwyk?? si??. W trzeciej ods?onie gry mniej przypomina goryla.
|
Nordmar, po drodze do Klanu Wilka, pó?nocna Myrtana
|
500
|
|
Czarny troll
|
Jedna z silniejszych bestii w grze. Jest niezwykle wytzryma?y, nawet najlepsza bro? wyrz?dza mu niewielkie szkody.
|
pó?nocna Myrtana, okolice Faring
|
500
|
|
W??
|
Kolejne nieszkodliwe zwierz?, gin?ce po jednym ciosie mieczem.
|
pustynia, lasy Myrtany
|
25
|
|
Wilk
|
Zwierz? cz?sto spotykane, stanowi ?ród?o cennych futer.
|
lasy w Myrtanie
|
50
|
|
Lodowy wilk
|
Nordmarskie wilki s? wytrzymalsze i silniejsze od swoich po?udniowych braci. Poruszaj? si? i atakuj? bardzo szybko.
|
do?? licznie w ca?ym Nordmarze
|
100
|
|
Zaj?c
|
Zupe?nie niegro?ne zwierz?, kicaj?ce po Myrta?skich lasach.
|
lasy w Myrtanie
|
25
|
|
Z?bacz
|
Przypomina niewielkiego dinozaura. Jest zwinny i szybki, atakuje gryz?c.
|
w lasach Myrtany
|
150
|
|
Mroczny z?bacz
|
Pustynna odmiana z?bacza
|
Varant, niedaleko Bragi
|
150
|
|
Zombie
|
Nieumar?y walcz?cy kijem. Podobny do mumii
|
?wi?tynie w Varancie
|
200
|
|
?ó?w
|
Niegro?ne zwierz?, chodz?ce po brzegu.
|
niedaleko zbiorników wodnych
|
25
|
|