Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów. |
Biuletyn
Top czytane
|
Prastara wiedza
napisał: Isentor, dnia 07.05.2011 15:01
|
Prastara wiedza stanowi klucz do prastarej magii, bez niej nie zdołasz nauczyć się prastarych zaklęć. Kamienne tabliczki, artefakty, inskrypcje - to w nich może się kryć prastara wiedza. Inskrypcje Na całym kontynencie spotkasz się z wieloma zapiskami, większość spośród nich się powtarzają lub są nieciekawe. Jednak niektóre są źródłem prastarej wiedzy lub wiedzy alchemicznej. Księgi znajdziemy w większości miast Myrtany oraz kilka zapisków w Nordmarze. Na pustyni inskrypcje wypisane są na starych kamiennych tablicach. Wyczytamy z nich opowieść o wojnie bogów oraz o Rhobarze i Zubenie. Wojna Bogów Na początku krainę tę zamieszkiwali koczownicy i Wieczny Wędrowiec wskazał im drogę . I Innos przemówił od Wiecznego Wędrowca: „Odłóż swój Kostur.” I w jego miejsce Innos dał Mu berło i Wieczny Wędrowiec został Jego sługą . I Innos obdarzył go częścią swej boskiej mocy, aby mógł powstrzymać Beliara, a mocą tą był ogień i miał nad nim władzę . Ale niektórzy spośród koczowników nie podążyli za Innosem i lud koczowników podzielił się na dwie części. Ci, którzy podążyli, za Innosem, wznieśli wspaniałe świątynie i stali się Ludem Varantu, a berło było symbolem ich władzy . I Innos przemówił do swych sług: „ Wznieście dla mnie portal, abym mógł rządzić w tej części świata przez całą wieczność.” I Jego słudzy spełnili to żądanie . A kiedy Beliar zobaczył, co robili słudzy Innosa uniósł się gniewem i istota pełna starożytnej mocy przybyła na Jego wezwanie i powstała z ziemi, a wraz z nią inne potężne istoty . Ale nadszedł kres potężnych istot, albowiem taka była wola Adanosa. I Adanos zesłał powódź, a ta zmyła istoty z powierzchni Ziemi . Kiedy sługa Innosa zobaczył, co się dzieje, sprowadził do świątyni pięć boskich artefaktów i Lud Varantu zginął, a Kostur i Berło pogrążyły się w wodzie . I rzekł Adanos do Swych braci: „Nigdy więcej Wasza stopa nie postanie na mej ziemi, albowiem jest ona święta, oto moja wola. Rhobar "Barbarzyńcy mieszkali w Nordmarze, a Rhobar był jednym z nich. Wędrował przez lód bez ognia i broni, i ścigała go Bestia . Rhobar ukrył się w jaskini, ale Bestia go znalazła i Rhobar sięgnął za siebie i znalazł miecz. Wziął go i powalił Bestię jednym ciosem . Ale miecz stanął w ogniu, albowiem miał w sobie moc Innosa. I Innos przemówił do Rhobara: „Zejdź z gór i pokonaj Mych wrogów!” . I Rhobar wypowiedział orkom wojnę i spadł na nich gniew Innosa. I Rhobar triumfował, a kiedy pokonał swych wrogów Innos rzekł do niego: „Tutaj założysz swoje królestwo!” I Rhobar zrobił jak mu kazano ." Zuben Po pierwszej Wielkiej Wojnie orkowie władali Myrtaną, ludzie byli ich niewolnikami, ale wojownicy byli ich gladiatorami. Jednym z nich był Zuben, walczył dobrze, albowiem podzielał przekonania orków i orkowie dali mu wolność. I Zuben wyruszył na południe. Lecz w czasie swej podróży znalazł kostur Wiecznego Wędrowca i zabrał go ze sobą. I powiedział do niego Beliar: "Udaj się do kraju koczowników i zbuduj tam dla mnie królestwo. I Zuben udał się na pustynię i wbił Kostur w ziemię i zawołał: "Tu będzie twoje królestwo!" Artefakty Kamienne tabliczki są artefaktami, które pogłębiają naszą prastarą wiedzę. Na dużą ilość tabliczek natkniemy się na pustyni oraz u sprzedawców artefaktów. Spośród normalnych tabliczek wyróżniamy także starsze które działają dwa razy bardziej efektywnie. Przeczytanie ich nie sprawia bohaterowi żadnych trudności i nie wymagają one nauki języka pradawnych. |