Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
O grze
O grze
Wstęp
Artefakty Adanosa
Bagienne ziele
Bogowie
Edycja Rozszerzona - Pierwsze wrażenia
Frakcje
Haran Ho
Kamienie teleportacyjne
Klany
Kontynent
Magia
Prastara wiedza
Towarzysze
Vengard
Xardas
Bestiariusz
Potwory
Przedmioty
Bronie
Czary
Hełmy
Mikstury
Tarcze
Zbroje
Pomoc
Atrybuty
Nauczyciele
Ogniste puchary
Solucja
Spis NPC
Sterowanie
Stół alchemiczny
Umiejętności
Zadania
Kody
Konsola
Ciekawostki
Modelowanie wydm
Nagrywanie dialogów
Piranha Bytes
Projektowanie postaci
Recenzja z 2007 roku
Soundtrack
Streszczenie materiału z Gamestar
The Art of Gothic
Tworzenie budynków
Wywiad z Blaine'm Christine
Wywiad z Piranha Bytes
Wywiad z Piranha Bytes na E3
Wywiad z Robertem Gawli?skim
Zapowiedź z 2006 roku
Galeria
Artworki
Mapy
Screeny
Tapety
Pre-Alpha
Inne
Gothic 3 - The Beginning
Forum dyskusyjne
Dyskusja o grze
Wątek główny i zadania
Porady dotyczące gry
Pomoc techniczna
Gothic 3: The Beginning
Edycja Rozszerzona & Quest Pack
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Prastara wiedza
napisał: Isentor, dnia 07.05.2011 15:01

Prastara wiedza stanowi klucz do prastarej magii, bez niej nie zdołasz nauczyć się prastarych zaklęć. Kamienne tabliczki, artefakty, inskrypcje - to w nich może się kryć prastara wiedza. 

IPB Image



Inskrypcje

Na całym kontynencie spotkasz się z wieloma zapiskami, większość spośród nich się powtarzają lub są nieciekawe. Jednak niektóre są źródłem prastarej wiedzy lub wiedzy alchemicznej. Księgi znajdziemy w większości miast Myrtany oraz kilka zapisków w Nordmarze. Na pustyni inskrypcje wypisane są na starych kamiennych tablicach. Wyczytamy z nich opowieść o wojnie bogów oraz o Rhobarze i Zubenie.

Wojna Bogów

Na początku krainę tę zamieszkiwali koczownicy i Wieczny Wędrowiec wskazał im drogę . I Innos przemówił od Wiecznego Wędrowca: „Odłóż swój Kostur.” I w jego miejsce Innos dał Mu berło i Wieczny Wędrowiec został Jego sługą . I Innos obdarzył go częścią swej boskiej mocy, aby mógł powstrzymać Beliara, a mocą tą był ogień i miał nad nim władzę . Ale niektórzy spośród koczowników nie podążyli za Innosem i lud koczowników podzielił się na dwie części. Ci, którzy podążyli, za Innosem, wznieśli wspaniałe świątynie i stali się Ludem Varantu, a berło było symbolem ich władzy . I Innos przemówił do swych sług: „ Wznieście dla mnie portal, abym mógł rządzić w tej części świata przez całą wieczność.” I Jego słudzy spełnili to żądanie . A kiedy Beliar zobaczył, co robili słudzy Innosa uniósł się gniewem i istota pełna starożytnej mocy przybyła na Jego wezwanie i powstała z ziemi, a wraz z nią inne potężne istoty . Ale nadszedł kres potężnych istot, albowiem taka była wola Adanosa. I Adanos zesłał powódź, a ta zmyła istoty z powierzchni Ziemi . Kiedy sługa Innosa zobaczył, co się dzieje, sprowadził do świątyni pięć boskich artefaktów i Lud Varantu zginął, a Kostur i Berło pogrążyły się w wodzie . I rzekł Adanos do Swych braci: „Nigdy więcej Wasza stopa nie postanie na mej ziemi, albowiem jest ona święta, oto moja wola.


Rhobar 

 "Barbarzyńcy mieszkali w Nordmarze, a Rhobar był jednym z nich. Wędrował przez lód bez ognia i broni, i ścigała go Bestia . Rhobar ukrył się w jaskini, ale Bestia go znalazła i Rhobar sięgnął za siebie i znalazł miecz. Wziął go i powalił Bestię jednym ciosem . Ale miecz stanął w ogniu, albowiem miał w sobie moc Innosa. I Innos przemówił do Rhobara: „Zejdź z gór i pokonaj Mych wrogów!” . I Rhobar wypowiedział orkom wojnę i spadł na nich gniew Innosa. I Rhobar triumfował, a kiedy pokonał swych wrogów Innos rzekł do niego: „Tutaj założysz swoje królestwo!” I Rhobar zrobił jak mu kazano ."



Zuben 

Po pierwszej Wielkiej Wojnie orkowie władali Myrtaną, ludzie byli ich niewolnikami, ale wojownicy byli ich gladiatorami. Jednym z nich był Zuben, walczył dobrze, albowiem podzielał przekonania orków i orkowie dali mu wolność. I Zuben wyruszył na południe. Lecz w czasie swej podróży znalazł kostur Wiecznego Wędrowca i zabrał go ze sobą. I powiedział do niego Beliar: "Udaj się do kraju koczowników i zbuduj tam dla mnie królestwo. I Zuben udał się na pustynię i wbił Kostur w ziemię i zawołał: "Tu będzie twoje królestwo!"

Ardea - dom koło chramu Innosa. 
Cape Dun - siedziba Uruka.
Trelis - kwatera alchemika.
Gotha - ostatni budynek w głębi miasta.
Geldern - siedziba Groka.
Geldern - siedziba Groka.
Silden - siedziba Umbraka.
Faring – kwatera Kana.
Faring – biblioteka w zamku.
Vengard - kwatera alchemików w Zamku.

Braga - parter najwyższego domu.
Okolice Bragi – jaskinia plemienia Asaru.
Bakaresh – ruiny obok miasta.
Mora Sul – krypta obok świątyni na wykopaliskach.
Al Shedin – krypta obok świątyni na wykopaliskach.
Ishtar – komnata Zubena.
Pustynia – grobowiec Haran Ho.
Pustynia – grobowiec Haran Ho.


Klasztor Magów Ognia – biblioteka.
Wie?a Xardasa – pokój na parterze.


Artefakty

Kamienne tabliczki są artefaktami, które pogłębiają naszą prastarą wiedzę. Na dużą ilość tabliczek natkniemy się na pustyni oraz u sprzedawców artefaktów. Spośród normalnych tabliczek wyróżniamy także starsze które działają dwa razy bardziej efektywnie. Przeczytanie ich nie sprawia bohaterowi żadnych trudności i nie wymagają one nauki języka pradawnych.

Myxir ruiny Al Shedin 2 tabliczki (każda tabliczka prastara wiedza +5)
Lester ruiny Al Shedin 2 tabliczki (każda tabliczka prastara wiedza +5)
Sfatygowana kamienna tabliczka - nagroda za wygraną na arenie w Geldern (prastara wiedza +10)
Sfatygowana kamienna tabliczka – Merdarion okolice Mora Sul (prastara wiedza +10) 
Sprzedawcy artefaktów w Geldern (każda tabliczka prastara wiedza +5)

Biblioteka klasztoru Magów Ognia skrywa wiele tomów zawierających niezbędną wiedzę, niestety odszukanie ich pośród wszystkich tytułów zajęłoby zapewne całą wieczność. Jednak niektóre z nich zostały już wyciągnięte na światło dzienne przez Magów. Jeśli ktoś zaoferuje ci taką księgę w zamian za drobną przysługę nie wahaj się, gdyż może się ona okazać bezcenna.

Księga „Boskość ludzi” - Aidan w klasztorze Magów Ognia (prastara wiedza +20)