Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
O grze
O grze
Wstęp
Artefakty Adanosa
Bagienne ziele
Bogowie
Edycja Rozszerzona - Pierwsze wrażenia
Frakcje
Haran Ho
Kamienie teleportacyjne
Klany
Kontynent
Magia
Prastara wiedza
Towarzysze
Vengard
Xardas
Bestiariusz
Potwory
Przedmioty
Bronie
Czary
Hełmy
Mikstury
Tarcze
Zbroje
Pomoc
Atrybuty
Nauczyciele
Ogniste puchary
Solucja
Spis NPC
Sterowanie
Stół alchemiczny
Umiejętności
Zadania
Kody
Konsola
Ciekawostki
Modelowanie wydm
Nagrywanie dialogów
Piranha Bytes
Projektowanie postaci
Recenzja z 2007 roku
Soundtrack
Streszczenie materiału z Gamestar
The Art of Gothic
Tworzenie budynków
Wywiad z Blaine'm Christine
Wywiad z Piranha Bytes
Wywiad z Piranha Bytes na E3
Wywiad z Robertem Gawli?skim
Zapowiedź z 2006 roku
Galeria
Artworki
Mapy
Screeny
Tapety
Pre-Alpha
Inne
Gothic 3 - The Beginning
Forum dyskusyjne
Dyskusja o grze
Wątek główny i zadania
Porady dotyczące gry
Pomoc techniczna
Gothic 3: The Beginning
Edycja Rozszerzona & Quest Pack
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Magia
napisał: Isentor, dnia 21.07.2011 15:39
Artyku? archiwalny | nowa wersja artyku?u ju? wkrótce

 

 

Magia w trzeciej ods?onie serii ró?ni si? od tej, która mia?a miejsce w poprzednich cz??ciach. Pierwsz? innowacj? jest to, ?e zabrak?o run, gdy? Xardas wch?on?? ich moc przechodz?c na mroczn? stron?. Drug? za? jest zmiana polegaj?ca na zast?pieniu magicznych kr?gów staro?ytn? wiedz?, która to, im wy?sza, tym pozwala uczy? si? coraz to lepszych czarów. Aby rzuca? zakl?cia nadal jest potrzebna mana.

Prastarej wiedzy uczymy si? od ró?nych magów, za? czary i mana s? zsy?ane przez bogów:
- Kapliczka Innosa (Magia Dominacji)
- Kapliczka Adanosa (Magia Transformacji)*
- Kapliczka Beliara (Magia Przywo?ania)
*Adanos jako jedyny nie posiada kapliczek. Jego czarów mo?na si? nauczy? od magów wody oraz go?ców le?nych. 

Do nauki czaru potrzebna jest:
- odpowiednia ilo?? staro?ytnej wiedzy
- odpowiednia ilo?? many
- odpowiednia ilo?? punktów nauki
- odpowiednia ilo?? z?ota
- zwój z czarem, którego chcemy si? nauczy?

Czary wybiera si? z ksi?gi zakl??. Chc?c korzysta? z tych najcz??ciej u?ywanych, mo?na je umie?ci? na pasku skrótów, lecz je?li potrzeba jakiego? czaru skorzysta? „teraz”, wystarczy klikn?? raz na jego ikonie w ksi??ce, a bohater automatycznie go u?yje.

Tak jak by?o w poprzednich cz??ciach - im d?u?ej przytrzymany jest przycisk do rzucenia czaru, czar b?dzie bardziej niebezpieczny w skutkach dla przeciwnika (przyk?adem tu mo?e by? kula ognia, nie ma to jednak znaczenia w przypadku korzysta? z kamieni teleportacyjnych, czy te? zakl?? przyzywania).