Artyku? archiwalny | nowa wersja artyku?u ju? wkrótce
|
Magia w trzeciej ods?onie serii ró?ni si? od tej, która mia?a miejsce w poprzednich cz??ciach. Pierwsz? innowacj? jest to, ?e zabrak?o run, gdy? Xardas wch?on?? ich moc przechodz?c na mroczn? stron?. Drug? za? jest zmiana polegaj?ca na zast?pieniu magicznych kr?gów staro?ytn? wiedz?, która to, im wy?sza, tym pozwala uczy? si? coraz to lepszych czarów. Aby rzuca? zakl?cia nadal jest potrzebna mana.
Prastarej wiedzy uczymy si? od ró?nych magów, za? czary i mana s? zsy?ane przez bogów: - Kapliczka Innosa (Magia Dominacji) - Kapliczka Adanosa (Magia Transformacji)* - Kapliczka Beliara (Magia Przywo?ania) *Adanos jako jedyny nie posiada kapliczek. Jego czarów mo?na si? nauczy? od magów wody oraz go?ców le?nych.
Do nauki czaru potrzebna jest: - odpowiednia ilo?? staro?ytnej wiedzy - odpowiednia ilo?? many - odpowiednia ilo?? punktów nauki - odpowiednia ilo?? z?ota - zwój z czarem, którego chcemy si? nauczy?
Czary wybiera si? z ksi?gi zakl??. Chc?c korzysta? z tych najcz??ciej u?ywanych, mo?na je umie?ci? na pasku skrótów, lecz je?li potrzeba jakiego? czaru skorzysta? „teraz”, wystarczy klikn?? raz na jego ikonie w ksi??ce, a bohater automatycznie go u?yje.
Tak jak by?o w poprzednich cz??ciach - im d?u?ej przytrzymany jest przycisk do rzucenia czaru, czar b?dzie bardziej niebezpieczny w skutkach dla przeciwnika (przyk?adem tu mo?e by? kula ognia, nie ma to jednak znaczenia w przypadku korzysta? z kamieni teleportacyjnych, czy te? zakl?? przyzywania).
|