Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów. |
Biuletyn
Top czytane
|
Umiej?tno?ci
napisał: Aroslaw, dnia 07.04.2011 20:01
|
Kim?e by?by bohater bez umiej?tno?ci - ano w?a?nie taki jest na pocz?tku nasz bezimienny, cho? do Myrtany dociera jako silny i do?wiadczony wojownik. Gra po raz kolejny daje nam mo?liwo?? rozwoju postaci niemal?e od zera. Bohater zdobywa nowe umiej?tno?ci po przez trening u nauczycieli wykorzystuj?c zdobyte punkty nauki, chojnie ich wynagradzaj?c i czasem wykonuj?c dla nich ró?ne przys?ugi. Od nas zale?y któr? specjalizacje wybierzemy i które talenty rozwiniemy do perfekcji. Obraz: Menu charakterystki postaci (domy?lnie klawisz C) Hmm.. d?uga podró? morska nieco nadw?tli?a jego si?y. W Gothic 3 nie brak wielu innowacji. Tym razem, twórcy gry zdecydowali o stworzeniu ca?kowicie nowego systemu zdolno?ci. Zaskakuje on mi?dzy innymi swoj? wielko?ci? oraz pomys?owo?ci?. Ca?o?? zosta?a podzielona na siedem kategorii. W sumie jest to, a? 71 odr?bnych od siebie umiej?tno?ci mo?liwych do zdobycia i wykorzystania podczas gry. Oto zdolno?ci, które mo?na naby? w czasie rozgrywki:
Zdolno?ci bojowe - maj? wp?yw na walk?. Walka mieczem - jedna z podstawowych umiej?tno?ci dost?pnych wraz z rozpocz?ciem gry. Umo?liwia pos?ugiwanie si? mieczem. Wymagania: Si?a 100. Lepsza walka mieczem - z t? umiej?tno?ci? bohater walczy solidniej swoim or??em. Wymagania: Walka mieczem, Si?a 150. Mistrz walki mieczem - mistrzowskie pos?ugiwanie si? mieczem. Od dzi? nie b?dziesz postrachem tylko ?cierwojadów. Wymagania: Lepsza walka mieczem, Si?a 200. Walka dwoma ostrzami - bohater potrafi pos?ugiwa? si? jednocze?nie dwoma mieczami jednor?cznymi. Wymagania: Lepsza walka mieczem, Si?a 170, Zdolno?ci ?owieckie 140. Mistrz dwóch ostrzy - mistrz pos?ugiwania si? dwoma ostrzami zadaje dodatkowe obra?enia i dysponuje nowymi ciosami. Wymagania: Walka dwoma ostrzami, Si?a 220, Zdolno?ci ?owieckie 190. Zabójca orków - bij?c orka oberwie mu si? bardziej ni? normalnie. Przydatne w walce wr?cz z orkami. Wymagania: Du?y or??, Si?a 150. Du?y or?? - je?eli ju? to pojmiesz to miecz dwur?czny czy topór mo?e sta? si? twoj? podstawow? broni?. Wymagania: Si?a 150. Du?y or?? II - podobna zasada co do lepszej walki mieczem tyle, ?e bohater dobrze pos?uguje si? du?ym or??em. Wymagania: Du?y or??, Si?a 200. Du?y or?? III - mistrz du?ego or??a. Wymagania: Du?y or?? II, Si?a 250. Ci??ka kusza - co? dla posiadaczy kuszy i be?tów, cho? gdyby? to nawet ju? posiada? to bez tej umiej?tno?ci nie wiedzia?by? jak tego u?y?. Wymagania: Si?a 100. Kusznik - ju? nie amator, nie przeci?tniak, po prostu dobry strzelec. Wymagania: Ci??ka kusza, Si?a 150. Mistrz strzelectwa - bohater po mistrzowsku pos?uguje si? ci?zkimi kuszami. Wymagania: Kusznik, Si?a 200. Parowanie tarcz? - umo?liwia u?ywanie tarczy podczas walki. Nie dzia?a przy wykorzystywaniu broni dwur?cznej. Wymagania: Lepsza walka mieczem, Si?a 150, Zdolno?ci ?owieckie 100. Silne parowanie tarcz? - bohater traci mniej wytrzyma?o?ci podczas parowania ciosów tarcz?. Wymagania: Parowanie tarcz?, Si?a 200, Zdolno?ci ?owieckie 125. Paladyn - nasz bohater zadaje dodatkowe obra?enia stworzeniom Beliara. Wymagania: Mistrz walki mieczem, Si?a 200, Prastara wiedza 50. Regeneracja - energia ?yciowa od teraz sama si? regeneruje, powoli ale bez konieczno?ci odpoczynku. Wymagania: Si?a 300.
Zdolno?ci ?owieckie - pomagaj? w polowaniu i zdobywaniu trofeów. ?uk - kolejna umiej?tno?? dost?pna wraz z rozpocz?ciem gry. Umo?liwia pos?ugiwanie si? ?ukiem i wykorzystywanie strza? (nie tylko tych zwyk?ych). Wymagania: Zdonlo?ci ?owieckie 100. ?ucznik - bohater jest nie tylko zdolnym, ale i dobrym ?ucznikiem. Wymagania: ?uk, Zdolno?ci ?owieckie 150. Mistrz ?ucznictwa - mistrz w swoim fachu. Umiej?tno?ci na poziomie mistrzowskim umo?liwiaj? pos?ugiwanie si? lepsz? broni? niedost?pn? dla amatorów. Wymagania: ?ucznik, Zdolno?ci ?owieckie 225. My?liwy - zadaje dwukrotnie wi?ksze obra?enia zwierzynie ?ownej w rodzaju dzików i jeleni. Wymagania: Zdolno?ci ?owieckie 125. My?liwy (gruba zwierzyna) - bohater zadaje dwukrotnie wi?ksze obra?enia, gdy szyje z ?uku do drapie?nika. Wymagania: My?liwy, Zdolno?ci ?owieckie 175. ?owca orków - zadaje dodatkowe obra?enia szyj?c z ?uku do orków. Wymagania: My?liwy (gruba zwierzyna), Zdolno?ci ?owieckie 225. Cichy ?owca - mo?e si? podkrada? beszczelnie do dzikich zwierz?t. Wymagania: Zdolno?ci ?owieckie 115. Pozyskiwanie skór - bardzo dochodowa umiej?tno??. Pozwala pozyskiwa? skóry zwierz?t, które po prostu by zgni?y. Wymagania: Cichy ?owca, Zdolno?ci ?owieckie 125. Pozyskiwanie skór gadów - bohater mo?e oskórowywa? gady. Wymagania: Cichy ?owca, Zdolno?ci ?owieckie 130. Z?by, szpony i rogi - pozyskiwanie z?bów, szponów i rogów naszych ofiar. Wymagania: Cichy ?owca, Zdolno?ci ?owieckie 120.
Zdolno?ci magiczne - dla przysz?ych magów. Walka kosturem - Wymagania: Walka kosturem II - Wymagania: Walka kosturem III - Wymagania: Kostury magiczne - Wymagania: Ulepszanie szat - Wymagania: Szybka nauka - Wymagania: Druid - Wymagania: Mag ognia -Wymagania: Mag wody - Wymagania: Mroczny mag - Wymagania: Regeneracja many - energia many sama si? regeneruje. Wymagania: Szybka nauka, Prastara wiedza 200.
Zdolno?ci kowalskie - pozwalaj? na wyrób nowej broni. Kowal - umiej?tno?? ju? dost?pna. Umo?liwia wykucie zwyk?ego or??a. Potrzebne nam b?d? m?ot, kowadlo oraz projekt broni. Wymagania: Zdolno?ci kowalskie 10. Kucie broni z rudy - to samo co wy?ej z dodatkiem magicznej rudy. Wymagania: Kowal, Zdolno?ci kowalskie 25. Kucie broni z czystej rudy - bro? z czystej magicznej rudy. Oczywi?cie tak jak wy?ej wymaga posiadania sk?adników i narz?dzi. Wymagania: Kucie broni z rudy, Zdolno?ci kowalskie 50. Poszukiwanie z?ó? - bohater mo?e dwukrotnie skuteczniej pozyskiwa? surowce. Wymagania: Zdolno?ci kowalskie 25. Ostrzenie or??a - naostrzony or?? zadaje dodatkowe obra?enia wrogom. Wystarczy tylko poszuka? gdzie? w pobli?u ose?ki. Wymagania: Zdolno?ci kowalskie 30. Ulepszanie pancerza - bohater otrzymuje premie ochornn? do ka?dego rodzaju pancerza. Wymagnia: Ostrzenie or??a. Zdolno?ci kowalskie 60.
Zdolno?ci z?odziejskie - u?atwiaj? pope?nianie przest?pstw. Otwieranie prostych zamków - za pomoc? wytrychuWymagania: Otwieranie trudnych zamków - Wymagania: Otwieranie arcytrudnych zamków - Wymagania: Prosta kradzie? kieszonkowa - Wymagania: Trudna kradzie? kieszonkowa - Wymagania: Arcytrudna kradzie? kieszonkowa - Wymagania: Skradnie - bohater mo?e si? skrada?. Wymagania: brak. Targowanie - bardzo przydatna umiej?tno?? podczas dokonywania kupna i sprzeda?y towaru. Dzi?ki niej uzyskujemy lepsze ceny. Wymagania: T?umaczenie si?, Zdolno?ci z?odziejskie 50. T?umaczenie si? - twoje zeznania staj? si? bardziej wiarygodne. Pomaga unikn?? problemów je?eli nie potrafisz powstrzyma? si? od okradania i zabijania. Wymagania: Zdolno?ci z?odziejskie 25. Obalenie - bohater mo?e si? podkra?? i powali? nic nie spodziewaj?cy si? cel ataku. Wymagania: Zdolno?ci z?odziejskie 40. Morderstwo - Wymagania: Mistrz z?odziejstwa - Wymagania:
Zdolno?ci alchemiczne - pozwalaj? na wyrób mikstur. Wa?enie mikstur leczenia - Wymagania: Wa?enie mikstur many - Wymagania: Mikstury o efektach sta?ych - Wymagania: Wyrób trucizn - Wymagania: brak. Wa?enie mikstur przemiany - Wymagania: Zatrute ostrze - Wymagania: Wyrób zatrutych strza? - Wymagania: Wyrób strza? ognistych - Wymagania: Wyrób strza? wybuchowych - Wymagania: Wyrób ostrych strza? - b?dziesz potrzebowa? sto?u alchemicznego, receptury i sk?adników. Wymagania: brak.
Inne zdolno?ci - pozosta?e. Akrobatyka - dzi?ki tej umiej?tno?ci bohater b?dzie odnosi? mniej obra?e? przy upadku z wy?szej wysoko?ci i nie b?dzie móg? z tego powodu zgin??. Wymagania: brak. Wytrzyma?o?? wilka - bohater mo?e dwukrotnie d?u?ej biega?. Wymagania: brak. Odporno?? na ch?ód - niewra?liwo?? na dzia?anie zimna plus dodatkowa premia ochronna dzi?ki której pancerz lepiej b?dzie znosi? ataki lodowe. Wymagania: brak. Odporno?? na gor?co - zasada podobna do tej wy?ej - wi?ksza tolerancja dla ognia i ataków ogniowych. Wymagania: brak. Odporno?? na choroby - bohater jest uodporniony na choroby. Wymagania: brak. Odporno?? na trucizny - bohater staje si? odporny na wszystkie trucizny. Wymagania: brak.
Jak wida? ka?da umiej?tno?? wymaga spe?nienia danej ilo?ci atrybutu i w zale?no?ci od poziomu - jej podstaw. To w?a?ciow?ci g?ownie decyduj? o tym jak? broni? mo?emy si? pos?ugiwa? i jak du?e zadwa? obra?enia. Pami?taj, ?e za ka?dym razem kiedy podnosisz warto?? jednego z atrybutów musisz przeznaczy? na to jeden punkt nauki. Id? drog?, krór? wybierzesz sam. |