25 kwietnia został opublikowany Community Patch w wersji 1.75.14 do Gothic 3. To już najprawdopodobniej ostatni projekt fanów na ulepszenie trzeciej części gry. Łatka wnosi ponad 100 poprawek, szczegółową ich listę znajdziecie poniżej.
> Pobierz Community Patch v1.75.14
> Dyskusja na forum
> Galeria Gothic 3
Changelog:
- Poprawki wydajności.
- Dołączono Modkit, jako osobny instalator wraz z uproszczoną instrukcją & "CPT tools".
- Poprawiono obliczenia efektów świetlnych związanych z roślinnością.
- Poprawiono efekty odbicia światła ścian w niektórych ruinach.
- Szerokość menu w grze zależna jest od proporcji rozdzielczości ekranu (można przełączyć parametrem GUI.AutoAspect z poziomu ge3.ini).
- Zaimplementowano gradientację kolorów.
- Błąd związany z NVIDIA 3D Vision - występują problemy z głębią nieba (można przełączyć parametrem Render.Nvidia3DVisionFix z poziomu ge3.ini).
- Przywrócono "Pancerz orka".
- Automatyczne zdobywanie łupu ze skrzyń za pomocą PPM może być wyłączone poprzez zmianę parametru QuickLoot z poziomu ge3.ini.
- Błędy związane z wyświetlaniem GUI w rozdzielczościach o proporcjach 5:4
- Błędy związane z obiektami w Mora Sul
Środowisko
- Pamięć podręczna zasobów nie może być zmieniana ręcznie, zamiast tego jest automatycznie wyliczana.
- Ulepszone automatyczne wykrywanie odpowiednich ustawień graficznych.
- Za pierwszym uruchomieniem gry używana jest aktualna rozdzielczość ekranu.
- Usunięto ograniczenie dla formatu obrazu.
- Usunięto ograniczenie dla częstotliwości odświeżania.
- Możliwość włączenia napisów przeniesiona do menu dźwięku.
- Parametr "Render.DisableFocusNames" w ge3.ini wyłącza również wszystkie przewijane komunikaty w grze.
- Styl czcionki w grze może być teraz ustalony w ge3.ini.
- Zaktualizowano bibliotekę fmodex.dll do nowszej wersji.
- Dynamiczne buforowanie shaderów, w celu redukcji przycięć.
- Naprawiono problem z timingami na wielordzeniowych procesorach (możliwa jest regulacja tego w ge3.ini, parametr Timer.ThreadSafe).
- Jeśli gra nie odnajdzie plików dźwiękowych, wyświetlane są napisy, nawet jeśli w opcjach są one wyłączone.
- Naprawiono błąd z mgłą występujący podczas walki wręcz.
- Naprawiono błąd podczas przeglądania przepisów bez ResultItem.
- Gdy bohater otrzyma tyle doświadczenia, że awansuje na więcej niż następny poziom, ten awans faktycznie się odbędzie.
- Dla modderów: wspieranych jest wiele typów nowych freepointów. Możesz przypisać pliki info do tych "ghostów".
Grafika
- Naprawiony problem z cieniami, występujący na kartach Radeon 4000 i lepszych.
- Zwiększona jakość shaderów.
- Dynamiczne cienie znikają po pewnej odległości.
- Roślinność może podlegać systemowi dynamicznych cieni (tylko wówczas, gdy jakość cieni ustawiona jest na wartość "bardzo wysoką").
- Dodano cieniowanie do obliczeń oświetlenia.
- Usunięto wsparcie dla technologii Shader 1.1 oraz 2.0.
- Poświata, miękka woda i miękkie cząstki nie mogą być wyłączone.
- Zaimplementowano efekty poświaty oraz subsurface scatteringu dla BN.
- Dodano chromatyczną dyspersję dla wody.
- Woda nie będzie unosić się pionowo do góry, gdy uderzy w nią broń.
- Usunięto większość dziur pomiędzy głowami a ciałami BN.
- Zmieniono tryb obliczeń dla specular light z Blinn-Phong na Phong.
- Ulepszono wiele shaderów.
- Usunięto exploit związany z piorunami po użyciu zwoju przemiany w zwierzę.
- Ulepszone szumienie.
- Ulepszony Bloom/HDR.
- Rozwiązano problem głębia pola i miękkich cząstek, który występował na powierzchni wody.
- Zaimplementowano FXAA, usunięto wygładzanie krawędzi.
- Poprawiono, udoskonalono i wprowadzono wiele tekstur.
Animacje
- Poprawiona animacja gargulców i bagiennych topielców.
- Zwierzęta i potwory "padają", gdy bohater użyje na nich "morderstwa".
- Zmniejszono stopień obcinania tarcz podczas trzymania ich w ręce
Dialogi
- Ulepszono losowość rozmów BN.
- BN nie rozpoczną rozmowy z bohaterem, gdy jest on w trakcie skoku.
- Pan Pomocny (Story Helper) oferuje możliwość uspokojenia członków negatywnie nastawionej enklawy (tzw. czerwonych BN) - z wyłączeniem Gothy i Adrei - oraz opcje dialogowe związane z redukcją liczby wyzwolonych miast. Wykorzystanie wiąże się z ryzykiem!
- Instrukcje reżyserskie (informacje o ruchach i gestach postaci podczas wymawiania konkretnej kwestii) zostały przeniesione z tablicy tekstów (stringtable) do plików info.
- Dla modderów: InfoType=7 zaadaptowane ze Zmierzchu Bogów.
- Dla modderów: Dodano nowy parametr dla plików info - "SuppressLog".
- Dla modderów: Nowe komendy informacyjne - "Humanize", "GiveAll", "FailQuest", "JoinPlayer".
- Dla modderów: Nowy warunek "CondPlayerPartyMember".
Zadania
- Dla modderów: Nowy typ zadań "13" (zadania z czarami) zaadaptowane z Zmierzchu Bogów.
Interfejs wewnątrz gry
- Poprawione obliczanie wysokości w oknie dziennika zadań.
- Dla modderów: Dodano możliwość wstawiania opisów zadań (QuestDescription).
Elementy powiązane z ekwipunkiem (handel, łupy, itd.)
- Liczba pieniędzy u handlarzy nieznacznie wzrosła.
- Dla modderów: Dodano możliwość nielosowych ekwipunków u handlarzy (gETreasureDistribution_Trade_NotRandom).
- Dla modderów: Handlarze mogą teraz sprzedawać przedmioty z zadań.
Ekwipunek
- Bohater nie odkłada kostura czy pochodni gdy je owoc, mięso, rybę lub chleb.
Przedmioty
- Dla modderów: Dwie nowe komendy "ShowGameMessage" i "AddQuestLog" dodane do tablic skryptów w szablonach przedmiotów.
- Dla modderów: Nowa własność "FullBody" zawarta w Item_PS.
Rozmieszczenie BN
- BN nie stoją już wewnątrz innych BN podczas rozmowy.
Poruszanie się BN
- Bohater nie może już wpłynąć pod lilię wodną.
- Usunięto niewidzialne barykady ze schodów wieży nad Faring.
- Usunięto wiele możliwych przyczyn ślizgania się BN.
Walka
- Towarzysze bohatera nie będą otrzymywali obrażeń od jego czarów obszarowych.
- Wojownicy z areny odzyskują przytomność nieco szybciej niż pozostali BN.
- Naprawiono błąd, który powodował, że bohater mógł zostać zaatakowany przez zwierzęta wezwane zaklęciem "przywołanie zwierząt".
- Lodowe golemy mogą używać "lodowej lancy" przy dużej odległości od celu.
- Martwi BN nie mogą być reanimowani przez użycie "Attack" w plikach info.
- Mumie zadają ciosy nieco wcześniej, szybciej i częściej.
- Zniwelowanie "spamu ataków" od ogrów i strażników świątynnych.
- BN oglądający walki mogą je komentować także, gdy bohater zadaje ciosy przeciwnikowi.
Nieprzytomność i śmierć
- Poprawiony efekt komend "Kill" i "Defeat" z konsoli stosowanych na zwierzętach i potworach.
- Podpaleni lub zatruci BN zginą tylko wtedy, gdy są wrogo nastawieni do bohatera.
Zachowanie BN
- Jeśli bohater otwiera skrzynię kluczem, a nie wytrychem, BN nie oskarżają go o kradzież.
- BN z PAL_Pirate reagują na wrogo nastawione zwierzęta i potwory.
Towarzysze
- Zwierzęcy towarzysze nie biorą udziału w walkach innych BN.
- Towarzysz nie będzie już lewitował i ślizgał się w chwili oczekiwania po jego zwolnieniu.
|