Artyku? archiwalny | nowa wersja artyku?u ju? wkrótce
|
Tereny Khorinis
Opisy postaci które spotkasz w krainie Khorinis:
Lester Nowicjusz z by?ego obozu Sekty. Trafi? do Kolonii dwa lata przed Bezimiennym, wcze?niej by? czeladnikiem Constantina z Khorinis.Teraz b??ka si? po lasach i w ko?cu trafia do Xardasa. Mo?e p?yn?? na Dwór Irdorath. Jego cech? charakterystyczn? jest tatua? na twarzy, oraz wielkie zami?owanie do bagiennego ziela.
Xardas By?y Arcymag kr?gu Magów Ognia, oddali? si? jednak od Innosa by zg??bia? nauki Nekromancji. To on pomaga nam w naszej w?drówce, oraz wskrzesza Bezimiennego. Jest mistrzem magii Przywo?ania. Nie jest on jednak dobrym charakterem, pomaga tylko wtedy gdy widzi zysk dla siebie. Charakteryzuje si? szat? mrocznych sztuk, jest bardzo tajemnicz? postaci?. Chodz? s?uchy, i? jest on niewidomy.
Niclas Mieszka na p?askowy?u na po?udnie od latarni morskiej. Samotnie poluje na zwierzyn?, prowadzi taki tryb ?ycia, gdy? ?atwiej mu jest walczy? o przetrwanie w puszczy, ni? zarabianie w mie?cie. Uczy celno?ci w strzelaniu z ?uku.
Grom Rozbi? sza?as pomi?dzy farm? Onara a legowiskiem trolli. Nied?ugo potem niedaleko niego ukrywaj? si? zbuntowani farmerzy Bengara. Bardzo doskwiera? mu g?ód, dopóki Bezimienny nie przyniós? mu ?ywno?ci. Jest jednym z nielicznych, którzy potrafi? wyci?? serce zdobyczy
Dragomir My?liwy, który mieszka w obozowisku niedaleko gospody Pod Martw? Harpi?. Sam mówi ?e obóz zaj??, poniewa? ten by? opuszczony, a nie by?o go sta? na nocleg w gospodzie.
Lobart Jeden z w?a?cicieli ziemskich. Wyra?a swoje niezadowolenie zwi?zane z wysokimi podatkami na rzecz króla. Mo?emy wykonywa? u niego kilka zada? dzi?ki którym kupimy taniej strój farmera, przepustk? do miasta Khorinis.
Maleth Pasterz oraz pracownik Lobarta mieszkaj?cy na jego farmie. Mo?emy pomóc mu z bandytami niedaleko farmy.
Vino
Jeden z farnerów Lobarta. Prosi nas o przyniesienie butelki wina, prowadzi? kiedy? ukryt? bimbrowni?.
Akil Kolejny z w?a?cicieli ziemskich. Podlega najemnikom, dwóch opiekuje si? jego farm?. Ma z nimi cz?sto problemy, pó?niej tak?e z bandytami.
Engardo Jeden z najemników okupuj?cych farm? Akila.
Alvrez Kolega Engarda, stacjonuje z nim na farmie Akila.
Randolph Farmer Akila. Mo?e bra? udzia? w pojedynku pijackim z Rukharem.
Bengar Nast?pny z w?a?cicieli ziemskich. Prosi nas o odnalezienie Malaka, który uciek? z farmy z powodu ataków dzikich bestii.
Malak Pracownik Bengara. W III rozdziale ucieka z farmy z reszt? farmerów.
Sekob Kolejny z w?a?cicieli ziemskich. Zalega z czynszem dla Onara. Ca?e dnie sp?dza u siebie w domu. Jest cz?owiekiem nerwowym, niecierpliwym i sk?pym. Sekob mia? za zadanie przechowa? ksi?g? "Dwór Irdorath", któr? powierzy? mu nekromanta Xardas. Rodzina nie ma o nim dobrego zdania, co udowadnia ucieczka jego syna i ?ony.
Orlan W?a?ciciel gospody „Pod Martw? Harpi?”. Jego karczma jest jedn? z najwi?kszych na ca?ej wyspie, znajduje si? w centrum wyspy. To ulubione miejsce przesiadywania farmerów, tym bardziej, ?e mo?na tam wynaj?? pokój za 50 sztuk z?ota.
Rukhar Do niedawna farmer Onara, postanowi? jednak przepi? wszystko co ma. Szuka przeciwnika do alkoholowego pojedynku.
Miasto Khorinis
Lothar Jest pierwsz? osob?, która spotyka Bezimiennego w mie?cie. Zapoznaje go z zasadami panuj?cymi w mie?cie Khorinis. Jest szorstki i opryskliwy. Nie wierzy w s?owa Bezimiennego, gdy ten ostrzega go przed smokami. Po rozmowie z bohaterem idzie do górnego miasta. W III rozdziale Lothar zostaje zamordowany przez poszukiwaczy, chocia? wszyscy my?l?, i? zrobi? to kowal z farmy Onara - Bennet.
Rupert Czeladnik Mattea. Sprzedaje ci ?ywno??
Matteo Jeden z rzemie?lników.Sprzedaje ci bro? i pancerz ze skóry. Pomaga ci zosta? obywatelem je?li pomo?ecie mu w sprawie z Gritt?.
Bosper ?ucznik. Jeden z rzemie?lników daje ci swoje pozwolenie na zostanie obywatelem i przyjmuje na czelednika za 6 wilczysch skór. Uczy cie skórowania zwierz?t. Gdy jeste? jego czeladnikiem to mo?esz mu sprzedawa? skóry po normalnej cenie.
Thorben Stolarz. Wujek Gritty. Za 200 sztuk z?ota uczy cie otwierania zamków (najpierw trzeba jednak wype?ni? questa z Gritt?). Nie mo?e przyj?? ci? na czeladnika. Swojego pozwolenia udziela za b?ogo??awie?stwo Vatrasa i Darona.
Harad Kowal uczy kowalstwa i zwi?ksza si?e do 50. Mo?e cie przyj?? na czeladnika je?li sie mu przyniesie bro? Orka. (takie same warunki na pozwolenie.)
Brian Czeladnik Harada mo?eci sprzeda? metalowe pr?ty.
Constatino Alchemik. Pozwolenia udziela bez wi?kszych ceregieli, ale ?eby zostac jego czeladnikiem nale?y przynie?? mu zió?ka. Uczy alchemii.
Valentino Cham o kompleksie narcyza.
Vatras Mag Wody. Zwi?ksza mane. Pomaga przy sprawie z okiem Innosa. Mo?na go wzi??? na statek.
Daron Mag Ognia. Jedyny z niego po?ytek to ofiary zwi?kszaj?ce na sta?e statystyki oraz pomoc przy quescie od Thorbena.
Zuris Zielarz. Daje informacje gdzie mo?na znale?? zio?a dla Constanina.
Canthar Sprzedawca. Daje ci Questa usuni?cia Sary.
Sara Sprzedawczyni. Mo?na j? wsadzi? za kratki.
Abuyin Daje ci tyto? do przeróbki umie przepowiada? przysz?o??.
Hanna W?a?cicielka gospody "Pod senn? sakiewk?".
Lares Znajomy z pierwszej cz??ci. Zwi?ksza zr?czno??. Mo?e zaprowadzi? na Farme Onara.
Bromor W?a?ciciel "Czerwonej Latarni".
Cassia Przywódczyni gildii z?odzieji. Uczy kradzierz kieszonkowej i zwi?ksza zr?czno?? do 90.
Ramirez Cz?onek gilidii z?odzieji, uczy otwierania zamków.
Josper Cz?onek gilidii z?odzieji, uczy skradania
Kardif Cz?onek gilidii z?odzieji spredaje wytrychy i informacje, w?a?ciciel gospodu w dzielnicy portowej.
Moe Dziwna osoba chce cie okra?? przed wej?ciem do Tawerny.
Lord Andre Dowódca stra?y. Mo?e cie przyj?? do stra?y na dwa sposoby znalezienie i zdemaskowanie gildii z?odzieji, zostanie obywatelem. Jemu trzeba mówi? o przest?pcach i p?aci? za nie kary.
Wulfgar Cz?onek stra?y, uczy walki na miecze.
Mortis Cz?onek stra?y, zwi?ksza si?e cz?onkom stra?y.
Peck Cz?onek stra?y wydaje bro? stra?nikom (nowym).
Diego Kumpel z pierwszej cz???i. Zwi?ksza zr?czno?? i uczy otwierania zamków. W Khorinis od 3 rozdzia?u.
Garvel Buduje statek by uciec z Wyspy.
Brahim Kartograf.
Górne Miasto Gerbrant Bandyta by?y wspólnik Diego.
Fernando Daje ci quetsa: Co sie dzieje z rud?.
Salamon(czy jako? tak) Alchemik
Cornelius Zdrajca. K?amie w sprawie kowala Benneta. Potem ucieka z Miasta
S?dzia S?dzia który skaza? nas na do?ywotnie wydobywanie rudy w pierwszej cz?sci Gothica. Pod?y typ ;-).
Lord Hagen Dowódca Paladynów. Daje ci Questa: Dowody(udowodnienia obecno?ci smoków)
Górnicza Dolina
Opisy postaci z Górniczej Doliny.
Diego Sprytny i zr?czny cz?owiek. Od niego dostajemy informacje o rudzie Silvestra. Kiedy? by? Cieniem, a teraz ma zamiar wróci? do Khorinis. Prosi nas o przyniesienie mu z?ota i zaniesienie listu do by?ego szefa, a potem uczy nas zr?czno?ci do 100. Na Dworze Irdorath uczy nas Otwierania zamków (je?li jeszcze nie umiesz), ?uków do 100%.
Brutus Na zamku pomaga zwi?kszy? si?? do 75. Prosi ciebie te? o odnalezienie Dena (jego cia?a;-)) i zabicie chrz?szczy. Je?li jeste? Magiem to on b?dzie op?tany.
Keroloth Szkoli ch?opców w walce or??em. Ciebie mo?e podszkoli? do 60% w oby dwóch typach broni. Prosi ciebie o odnalezienie jego sakiewki. Po rozmowie z nim Udar mo?e ciebie uczy? Kuszy do 30%.
Udar Najlepszy kusznik na zamku (oprócz mnie:-)) Oprócz tego co wy?ej wymienione musisz powiedzie? ?e ty jeste? najlepszy, aby ciebie wyszkoli? do 30% w Kuszach. Prosi o odnalezienia Sengratha.
Parcival To on przydziela? ludzi do wydobycia rudy. Potem uwa?a ci? za zdrajc? (je?li otworzysz bramy zamku).
Orik Doradca strategiczny Garonda. Daje ci informacj? o smokach i prosi o zabici? Hosh-Paka.
Gestath Najlepszy my?liwy w grze. Mo?e ciebie nauczy?: Róg Smoczego Z?bacza, J?zyk Ognistego Jaszczura, P?ytki Pe?zacza, a tak?e w IV rozdziale: Smocze ?uski i Smocza Krew. Powie nam ?e Wilk mo?e zrobi? Pancerz z P?ytek Pancerzy Pe?zacza.
Fajeth Nadzoruje wydobycie rudy w jednej z kopalni. Prosi nas o wybicie Z?baczy, a potem daje informacj? o rudzie.
Marcos Kolejny nadzorca z kopalni. Chcia? dotrze? do zamku z paroma skrzyniami rudy, jednak utkn?? w chatce Cavalorna, a raczaj za ni?.
Talbin My?liwy, który za kawa?ek sera nauczy Bezimiennego przydatnych umiej?tno?ci my?liwskich np. Usuwanie Serc,Rogi Cienistwora,Pazury i Zdzieranie Skór.Potem chce da? nog? z doliny.
Tandor Zaopatrzenie w bro? na zamku. Je?li jeste? stra?nikiem miejskim da ci nawet dobr? bro? (?adn? do sprzedania:-).
Gerold Pilnuje wi?zienia.Prosi ciebie o przyniesienie czego? do jedzenia.
Engrom Zaopatruje w jedzenie i inne przedmioty. Prosi ciebie o przyniesienie 24 kawa?ków mi?sa.
I ci którzy w Górniczej Doline b?d? dopiero od IV rozdzia?u:
Biff Mo?e ci pomaga? za drobn? sumk?:-) Równie? mo?emy go zabra? do Dworu Irdorath.
Hokurn Uczy za 300 sztuk z?ota do 100% or??ów.
Godar Je?li jeste? ?owc? Smoków to za 1000 sztuk z?ota uczy ciebie oprawia? zwierz?ta (równie? smoki). Naprzyksza si? za to ?e go zamkneli.
Angar Kiedy? by? ochroniarzem Y'Beriona, a po rozpadzie Bractwa chcia? przysta? do ?owców Smoków. Prosi ciebie o znalezienie jego amuletu. Angara mo?esz wzi??? do Dworu Irdorath. B?dzie jedynym który b?dzie ci pomaga? w walce.
Jan Kowal. Musisz za niego por?czy? u Garonda aby zacz?? pracowa?.
Feros Od IV rozdzia?u na zamku. Po odnalezieniu jego miecza uczy ciebie Zr?czno?ci i Si?y do 70. Pu?ci? w obieg plotk?, ?e król nie ?yj?.(nie ufaj we wszystko co us?yszysz:-))
Rethon Kolejny ?owca Smoków na zamku. Sprzedaje do?? dobre bronie.
Cipher & Rod Tych dwóch ?owców Smoków lubi? najbardziej. Pomagaj? nam zabi? Pandrodora.
Sylvio & Bullko Za? tych dwóch nie lubi?. Sylvio prosi nas o zabicie dwóch Lodowych Golemów (mo?e te? obieca? 1000 sztuk z?ota,ale nie zap?aci). A po ?mierci Finkregha (nie tego ze Strefy, chodzi o lodowego smoka) oni chc? nas zabi?.
Oraz wprawdzie nie ludzie, ale z imionami:
Hosh-Pak Jeden z wa?niejszych szamanów orków. Orik prosi nas o jego zabicie. Równie? ko?o jego namiotu Feros zgubi? miecz.
Ur-Shak Nasz przyjaciel z G1. Spotykamy go nad kopalni? Fajetha. Po ?mierci Hosh-Paka, obejmuje dowództwo nad orkami i odwraca si? od nas. Jednak zachowuje troch? przyja?ni wobec nas i nie atakuje nas.
Klasztor
Opisy postaci które spotkasz w klasztorze Magów Ognia.
Milten Jest naszym starym przyjacielem z G1. Przetrwa? upadek magicznej bariery. W klasztorze znajdziesz go dopiero po zabiciu smoków z Górniczej Doliny. To g?ównie dzi?ki niemu i naszemu bohaterowi Gorn wydosta? si? z wi?zienia. Milten jest tak?e cz?onkiem Zakonu Magów Ognia.
Pyrokar (Arcymag Kr?gu Magów Ognia) Pyrokar jest przywódc? Magów Ognia, cz?onkiem ich Najwy?szej Rady i ziemskim przedstawicielem Innosa, boga prawdy, sprawiedliwo?ci i ognia. Znajdziesz go w g?ównej ?wi?tyni Magów Ognia. To on decyduje o przyj?ciu nowicjuszy, awansie na Maga Ognia, a tak?e uczy ostatniego szóstego kr?gu magi.
Sarpentes Serpentes jest cz?onkem Najwy?szej Rady. To on da Ci jedno z trzech zada? sk?adaj?cych si? na Prób? Ognia. Oprócz tego jest niezbyt mi?ym facetem.
Ulthar Ulthar tak jak Serpentes i Pyrokar zasiada w Najwy?szej Radzie. On równie? zleci Ci wykonanie jednego z zada? Próby Ognia.
Jorgen By?y marynarz. Próbuje dosta? si? do klasztoru, gdy? nie ma co je??. W pó?niejszych etaach gry b?dzie móg? zosta? kapitanem twojego statku w drodze ku Dworowi Irdorath.
Pedro Wpuszcza do klasztoru. Pó?niej jest zdrajc? i znajduje si? na Dworze Irdorath. Najemnikiem mo?emy dosta? misj? usni?cia zdrajcy.
Parlan Prze?o?ony nowicjuszy, je?li co? przeskrobiesz to on ci? ukarze. Uczy kr?gów 1-3 i many do 200.
Gorax Skarbnik, jemu wp?acasz 1000 szt. z?ota. Mo?na si? u niego zaopatrzy? w potrzebne rzeczy.
Opolos Jemu dajemy owc?. Uczy nas si?y do 70 .Mo?emy przynie?? recepture Neorasa.
Babo Nowicjusz sprz?taj?cy komnaty. Po zadaniu z Sergiem uczy nas broni dwur?cznej do 70%.
Neoras Alchemik, je?li jeste? magiem to uczy ciebie alchemii. Równie? prosi ciebie o przyniesienie jaja smoka, receptury i 7 ognistych pokrzyw.
Marduk Mag, spec magii lodu i pioruna.Uczy run w wymienionych kategoriach (w tym najlepszy czar B?yskawica, kr?g 4).
Sergio Jedyny paladyn w klasztorze. Prosi ci? o zabicie Czarnego Wilka. Mo?e ciebie te? eskortowa? do Górniczej Doliny.
Karras Uczy 4 i 5 kr?gu magii i run przywo?a?. Sprzedaje te? zwoje przemian i przyzwa?. Mo?e ci da? amulet ochrony przed poszukiwaczami.
Hyglas Uczy run z magii ognia. Prosi o przyniesienie Boskiej Mocy Gwiazd (ksi??ka:-)) Uczy Ognistej Strza?y do zadania od Ulthara.
Farma Onara
Opisy wszystkich NPC-ów których znajdziesz na farmie Onara.
Gorn Jest tu od treciego rozdzialu. W dawnej koloni karnej Gorn by? cz?onkiem grupy najemników dowodzonej przez Lee, któremu pozosta? wierny tak?e po upadku Bariery. Jest twardym, nieustraszonym wojownikiem. Lecz niestety zosta? zamkni?ty w zamkowym wi?zieniu. Zosta? uwolniony przez bezimiennego, jest zawsze gotowy pomóc skopa? komu? ty?ki.
Lee S?awny genera? króla Rhobara, wygnany jednak za zdrad? (prawdopodobnie nies?usznie). Lee od Gothic I dowodzi najemnikami, których du?a cz??? pochodzi jeszcze z Nowego Obozu. Ochraniali tam Magów Wody z Saturasem na czele, którzy chcieli zniszczy? magiczn? barier? pot??n? eksplozj? wielkiego kopca rudy. Po upadku bariery Lee wraz ze swoimi lud?mi wprowadzi? si? do Onara, który w zamian p?aci? im za pilnowanie farm (szczególnie przed w?cibsk? stra??). Najemnicy przebywaj?cy na maj?tku ziemskim podzielili si?, tworz?c dwie grupy: star? i now?. Stara grupa zawiera zwolenników Lee, a nowa - Sylvia, który chce obj?? dowództwo. Lee chcia?by powróci? na kontynent i zem?ci? si? na królu oraz doko?czy? zacz?te sprawy.
Bennet Kowal najemników, który pomo?e bohaterowi w naprawie Oka Innosa. Bezimienny pomaga mu wydosta? si? z wi?zienia. Bennet zosta? niewinnie pos?dzony o zabicie paladyna Lothara. W ca?ej grze chyba jedynie on ma niesko?czono?? stalowych pr?tów, z których mo?na wyrabia? miecze. Mo?e nauczy? naszego bohatera wyrobu or??a, a potem wykuwania magicznych mieczy. Bennet podobnie jak Harad kuje miecze z rudy jednak tylko dla najemników. Po zabraniu go ze sob? w podró? do Dworu Irdorath nauczy bezimiennego si?y do 100. Ten kowal to prawdziwa "z?ota r?czka".
Onar Jest w?a?cicielem najwi?kszego gospodarstwa na wyspie. Odziedziczy? je po swoim ojcu. Onar jako pierwszy zbuntowa? si? przeciw rozkradaniu dobytków farmerów przez stra?ników z miasta. Do obrony swoich farm wynaj?? Najemników, którym przewodzi Lee. Po nied?ugim czasie do Onara przy??czyli si? inni farmerzy, jak np. Sekob czy Bengar. Onar jest cz?owiekiem troch? niemi?ym i nie budz?cym zaufania. Codziennie za robot? wyp?aca Najemnikom ok. 50 sztuk z?otych monet.
Buster W G1 uczy? akrobatyki, ale teraz uczy broni jednor?cznych do 30%, ale musisz go pokona?. Je?li go pokonasz to równie? ciebie poprze. Daje misje z Rogami Cieniostwora.
Fester Jeden z nowych najemników. Nie poprze ciebie. Prosi ciebie o pomoc w wybiciu Polnych Bestii.
Sentenza Kolejny z nowych. Do?? silny. Po zap?aceniu 50 sztuk z?ota poprze ciebie.
Raol Najwredniejszy z najemników. Musisz go pokona? aby ciebie popar?. Potem ciebie obra?a i jako "test" ??da skóry Czarnego Trolla.
Rod Chocia? jest z paczki Sylvia to nam pomaga. Uczy nas dwur?cznych do 30% i pomaga nam z Pandrodorem. Poprze nas je?li ud?wigniesz jego miecz(30 si?y) lub go pokonasz.
Wilk Jeden z lepszych przyjació? Bezimiennego. Uczy nas ?uków do 90% i p?ytki pe?zaczy. Mo?e zrobi? nam Zbroj? z P?ytek Pancerza. Mo?na go zabra? na Dwór Irdorath, je?li nie za?atwi?e? mu pracy na farmie Bengara.
Jarvis Ze starej ekipy. Poprze nas je?li pobijemy trzech od Sylvia (Rod,Fester,Raol,Sentenza,Bullko).
Thekla Mo?e nam da? gulasz +1 do si?y.
Sylvio & Bullko Szef grupki najemników i jego najlepszy cz?owiek. Nie lubi? nikogo nowego. Potem s? ?owcami Smoków i chc? nas zabi?.
Cipher Dawniej rozprowadza? Bagienne Ziele. Teraz kto? mu buchn?? paczuszk? ze skr?tami. Od niego mo?emy kupi? orkow? bro? dla Harada. Poprze nas je?li damy mu 10 ?odyg bagiennego ziela. Potem pomaga nam z zabiciem Pandrodora.
Dar Ci?gle jara ziele które buchn?? Cipherowi i cz??? sprzeda? do Khorinis. Potem prosi nas o jakie? trofeum orkowe.
Torlof Kolejny ze starej za?ogi Lee. Poprze nas je?li przejdziemy jego prób?. Daje nam co jaki? czas zadania. Uczy ciebie zr?czno?ci i si?y do 90. Mo?e zosta? kapitanem statku je?li otworzysz bram? zamku w Górnicze Dolinie i "zasilisz" jego konto o 2000 sztuk z?ota.
Cord Dobry wojownik. Poprze ciebie je?li b?dziesz mia? 30% w którym? or??u. Mo?e ciebie uczy? broni do 90%.
Khaled Sprzedaje najlepsze bronie na farmie.
Pepe Sprzedaje owce(dla przysz?ych magów).Prosi ciebie o zabicie wilków i pobicie Bullka.
|