Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów. |
Biuletyn
Top czytane
|
Wywiad z "Dark Modders"
napisał: Isentor, dnia 07.03.2014 17:23
|
Devristus: Witam :) Dark Modders: Witam
Devristus: Jak wiemy jesteś liderem grupy modderskiej DarkModders Team, jednakże mógłbyś przybliżyć fanom Gothica i czytelnikom co nie co o Waszej historii? Kiedy tak naprawdę powstał Dark Modders Team? Dark Modders: Nasza grupa powstała w 2012 roku. Zaczęliśmy naszą działalność na forum themodders. Tam też zebrałem nowych członków grupy.
Devristus: Co było impulsem do stworzenia grupy? Dark Modders: Impulsem jako takim była trudność tworzenia na początku kariery w dwójkę w modyfikacjach. Wtedy w grupie byłem ja i Sili0n. On poddał mi pomysł utworzenia grupy.
Devristus: Jak sądzę Sili0n jest teraz Twoim zastępcą, choć już mówiąc o członkach grupy mógłbyś powiedzieć ile aktualnie osób do niej należy? Dark Modders: Jest nas w sumie 9.
Devristus: To dość sporo osób. Przedstawisz ich czytelnikom, wskazując kto się czym zajmuje, bo szczerze nawet ja tego nie wiem :) Dark Modders: Sili0n jest moja prawa ręka a zarazem scenarzystą i skrypterem. Kaczka jest lvl designerem. Erlatch i JON to moi graficy. MrSzymon345 to scenarzysta i skrypter. Diegomez jest naszym animatorem. Hvis jest drugim Lvl designerem. Mchuable jest naszym pomocniczym grafikiem, pomaga nam często wymyślać zadania i fabułe. Ja osobiście zajmuje się wszystkim w grupie po trochę, ale najczęściej skryptami i lvl designem.
Devristus: Teraz już wiemy do kogo się zwracać w sprawie zażaleń, chociaż zapewne takich nie będzie. Poszukując informacji na Wasz temat, znalazłem się na stronie: darkmodders.fsl.pl . Posty zamieszczone na niej są z 2010, a Wasza grupa została założona w 2012, lecz czy aby na pewno nie ma powiązania? ;p Dark Modders: Nie nie. My mamy swoją stronę darkmodders.darmowefora.pl.
Devristus: Właśnie przeglądam Waszą stronę i powiedz mi czy oprócz planowanego wydania Gothic I Twierdza macie już jakieś wydane modyfikacje? Dark Modders: Tak mamy. Naszym pierwszym modem był Gothic I Artefakt Mnichów. Stworzyłem go zaraz po nie udanej Zagadce Orków.
Devristus: Nie udanej? Dark Modders: Tak. Nie wyszła nam z powodów technicznych.
Devristus: Jesteście młodym i prężnym zespołem, który zadebiutował w 2013 roku Artefaktem Mnichów, a teraz pracującym nad Gothic I Twierdzy? Jak doszło do stworzenia planów wydania drugiej modyfikacji? Dark Modders: Obgadywałem z Szymonem dalsze plany grupy. Wtedy wpadliśmy na pomysł dokończenia wykupionej modyfikacji Gothic I Twierdza. Wykupiliśmy prawa od redfressora i kontynuujemy ją dalej. Wprowadziliśmy do niej zmiany i innowacje. Także jest na co czekać ;d
Devristus: Zmiany i innowacje to coś co wyróżnia każdą modyfikację, a jakie u Was zostały przewidziane nowości? Dark Modders: Dodaliśmy monologi do gry miedzy innymi kowalstwo, gotowanie, alchemie, ostrzenie broni i smażenie mięsa. Dodaliśmy nowego bohatera, a także ulepszyliśmy fabułę. Planowaliśmy dodać czarowanie kosturem, ale pomysł szybko porzuciliśmy.
Devristus: No to po kolei od końca: Pomysł został porzucony (jak sądzę) przez sprawy techniczne lub komuś pracować się nie chciało :D Dark Modders: Pracowaliśmy nad tym, ale wyrzucał błędy, które było ciężko naprawić.
Devristus: Nie myśleliście nad konsultacją z doświadczoną osobą np. z SoulFire? Dark Modders: Nie pomyślałem. Dzięki za podsunięcie pomysłu :)
Devristus: Nie ma sprawy, przynajmniej przyczynię się do powstania Waszej modyfikacji. Wspominałeś o monologach czy mógłbyś zacytować jeden z nich oraz czemu zdecydowaliście się na ich dodanie? Dark Modders: Monologi ożywiają, jak i ułatwiają grę graczom. Dodaliśmy, że do każdego monologu (oprócz smażenia) jest potrzebny przepis na dany eliksir czy przedmiot. Gracze patrzą też na takie innowacje :)
Devristus: Czyli podczas wykuwania miecza, bohater będzie mówił co robi, tak? Mógłbyś przedstawić choć jeden taki monolog? Dark Modders: Znaczy się będzie mówił. Jako przykład podam kowalstwo. Przepis ma na przepisie ważne rzeczy względem broni. Jaki ma mieć kształt, wygląd itd. To tak jak z przepisem na ciasto. Bez niego nic nie zrobisz.
Devristus: Rozumiem. Wspomniałeś również, że wprowadziliście nowego bohatera, którym będziemy sterować. Jaki on będzie? Dark Modders: To były kret z Nowego Obozu o imieniu Knut. Na początku jest na równi z wszystkimi z obozu uciekinierów, ale po przysłużeniu się obozowi staje się szanowany i poważany.
Devristus: Obozu uciekinierów? Czy to ma coś wspólnego z rewoltą na polu ryżowym w Nowym Obozie? Dark Modders: Nie. Do niego trafiają wyrzutki z różnych obozów lub ci, którym zawadzali strażnicy lub byli po prostu gnębieni.
Devristus: Czyli mieszanka ludzi ze wszystkich obozów. Dziwne, że ludzie z SO nie pozabijali się z ludźmi z NO :D Powiedz mi co sprawiło, że postanowiliście wprowadzić nowego bohatera :P Dark Modders: Zmieniając fabułę wprowadziliśmy nowego bohatera. Czemu nie Bezimiennego? Już mówię. Akcja moda dzieje się w czasach, kiedy Bezimienny jest w Świątynni Śniącego. Wszystko dzieje się po rewolcie w SO i zawaleniu kopalni. Nie jest także wykluczone że bohater napotka Bezimiennego.
Devristus: Zmieniliście fabułę, a więc odkryj rąbka tajemnicy i opowiedz o niej pokrótce. Wszystkich zżera ciekawość co się będzie działo w Twierdzy? No i czy tytułowa Twierdza ma w niej szczególne znaczenie? Dark Modders: Fabuła toczy się wokół Twierdzy. Bohater trafia tam po bójce w Nowym Obozie i chcąc zostać kimś w obozie stara się dostać do straży. Knut nadstawia wiele razy karku dla Twierdzy, aż wreszcie staje przed dylematem wyboru drogi. Może zostać magiem i uratować dolinę lub strażnikiem i bronić Twierdzy w wojnie z bandytami Quentina.
Devristus: Czyli wybór gildii równoznaczny jest z dwoma zakończeniami, ale czy nie da się być strażnikiem i uratować doliny? Dark Modders: Raczej nie. Jako strażnik walczymy z największym wrogiem Twierdzy - bandytami. Moim zdaniem do strażnika nie pasuje mi walka z demonami i magicznymi stworami.
Devristus: Czyżby od wybrania gildii zmieniała się także fabuła? Dark Modders: Tak.
Devristus: Ciekawa innowacja. Opowiedz co nie co o roli maga i strażnika oraz związanej z tymi gildiami późniejszej fabuły. Oczywiście jeśli możesz, wszak płachta tajemniczości musi być :) Dark Modders: Jako mag bohater ma za zadanie zbadanie przyczyny powiększenia się bariery. Prowadzi je razem z magiem Avenem, według którego przyczyną są trzy magiczne artefakty. Jednakże nie jest to prawdą i bohater musi szukać pomocy u magów wody, którzy pamiętają dobrze zdradę Bezimiennego i nie ufają także Knutowi. Po zdobyciu ich zaufania bohater dowiaduje się od nich o magu, który może pomóc w badaniach. Od tego maga dowiaduje się o przyczynie.
Devristus: Zapowiada się całkiem pysznie, a co powiesz o strażniku? Dark Modders: Jako strażnik bohater dostaje pierwsze rozkazy od Ukkosa przywódcy obozu. Dowiaduje się że bandyci wszczęli otwartą wojnę i zaatakowali sprzymierzony obóz myśliwych. Knut ma za zadanie zniszczyć oblężenie obozu. Po jego zniszczeniu prawa ręka Ukkosa, Illumar mówi mu, że jednym ze sposobów pokonania bandytów jest zniszczenie ich składów broni. Bohater niszczy skład, gdzie znajduje urwany list z rozkazami. Pokazuje go Ukkosowi, który zleca mu szpiegowanie bandytów. Knut wchodzi w ich szeregi i dowiaduje się ważnych rzeczy, po których staje z pozostałą częścią obozu Twierdzy do ostatecznego boju z bandytami.
Devristus: Po tych wiadomościach każdy w Gothic I Twierdzy znajdzie coś dla siebie. Powiedz mi na kiedy planujecie wydanie modyfikacji oraz na jakim etapie tworzenia ona jest? Dark Modders: Daty premiery jako takiej nie mamy. Pracy zostało nie dużo ale nadal poszukujemy ludzi do dubbingu modyfikacji.
Devristus: Dużo macie miejsc pracy na tym stanowisku? No i jak się do Was można zgłosić, aby brać udział w dubbingu? Dark Modders: Postaci do zdubbingowania jest jeszcze koło 40. Kontaktować się można ze mną przez naszą stronę lub przez themodders. Jestem też często na gadu-gadu.
Devristus: Albo przez Tawernę Gothic ;p Dark Modders: Też :). Tawerna Gothic ma bardziej przyjazną atmosferę niż themodders.
Devristus: Wracając do dubbingu to zamierzacie wydać dwie wersje modyfikacji. Najpierw wersję bez dubbingu, a potem z dubbingiem? Dark Modders: Tak. Nie chcemy przedłużać premiery modyfikacji z powodu dubbingu. Nagranie potrwa nam jeszcze trochę i na wersje z dubbingiem trzeba będzie poczekać.
Devristus: Znowu każdy znajdzie coś dla siebie, bo są tacy co nie znoszą dubbingu w modach, a są tacy dla których to konieczne. Chwileczkę nie chcecie przedłużać premiery, więc jednak mniej więcej wiesz kiedy chcecie ją wydać? Która pora roku albo który miesiąc? ;p Dark Modders: Koniec marca lub początek kwietnia.
Devristus: Miejmy nadzieję, że zagramy w nią już pod koniec marca. Życzę Wam aby modyfikacja znalazła szeroki spektrum fanów i doczekała się kontynuacji. Dziękuję za wywiad i za tyle informacji przekazanych dla fanów! Dark Modders: Ja również dziękuje. Pozdrowienia dla fanów i strony Tawerna Gothic |