"LoA Team" jest grupą niemiecko-austriacką. Jej szefem jest Al-m. Strona internetowa projektu to http://www.legend-of-ahssun.de.vu/
Serail: Witam. Al-m: Cześć. Serail: Kiedy rozpoczęła się twoja przygoda z Gothiciem i czy była to miłość od pierwszego wejrzenia? Al-m: Moja przygoda z Gothiciem zaczęła się od premiery tej gry. Wtedy grałem w niego całymi dniami. Ale tak, podkochiwałem się w niej, co więcej to była miłość od pierwszego wejrzenia. Meatbug: Tak jak Al-m moja przygoda z tą grą zaczęła się zaraz po premierze. Ja również pokochałem tą grę i zakochałem się w niej od pierwszego wejrzenia. Horrente: Ja z kolei zacząłem grać w Gothica wiele tygodni po premierze, ale od tamtej pory grałem w niego przez bardzo długi czas. To samo było z Gothiciem 2 oraz Nocą Kruka. Czekając na Gothica 3, szukałem informacji na jego temat i znalazłem materiały dotyczące tworzenia modyfikacji. Wtedy zacząłem się tym interesować. Postanowiłem zebrać całą moją wiedzę i wykorzystać ją w tworzeniu modów do Gothica. Było to około trzy lata temu. Serail: Co robiliście przed tworzeniem modów do Gothica? Al-m: Chodziłem do szkoły i grałem w Gothica. Meatburg: Grałem w inne gry i uczyłem się, aby móc tworzyć modyfikację. Robiłem to całymi dniami. Horrente: Dużo pracowałem jako grafik, miałem wtedy 11 lat. Wtedy nie miałem komputera na którym mógłbym pracować, więc często korzystałem z komputera mojego przyjaciela. Kiedy zaoszczędziłem trochę pieniędzy, kupiłem mojego pierwszego PC, wtedy zacząłem doskonalić moje umiejętności graficzne dzień w dzień. Zresztą robię to do teraz. Serail: Co planujecie robić po wydaniu Legend of Ahssun? Al-m: Grać w niego. A tak na poważnie, to trudno powiedzieć. Zobaczymy. Meatbug: Myślę, że będziemy robili kolejną część. Ale jeszcze zobaczymy, bo wbrew pozorom jest to ciężka praca, ale pewnie zrobimy innego moda. Horrente: Naprawdę nie wiem co będziemy robili później. Pewnie będziemy robili mody do projektu RPB albo Gothica 4. Będziemy starali się wykorzystać naszą wiedzę, którą nabyliśmy podczas tworzenia tej produkcji. Serail: Kiedy powstała wasza grupa i kto był jej założycielem? Al-m: Prawdziwi pomysłodawcy Legend of Ahssun odeszli dawno temu, więc trudno powiedzieć kto i kiedy założył grupę. Serail: O czym będzie opowiadał wasz mod? Al-m: Będzie to nowa historia, która nie będzie nawiązywała do Gothica. Ahssun jest kolonią ludzi, która jest bardzo bogata w surowce. Po zakończeniu wojny między ludźmi i orkami ludzie postanowili wybudować miasto w Ahssun. Wiele osób przybyło do miasta w poszukiwaniu bogactwa, które oferowała kolonia. Ale coraz więcej skarbów płynęło w ręce króla, w związku z tym mieszczanie się zbuntowali. Powstał obóz, który skupiał zbuntowane oddziały szlachty. Ale nie tylko ci ludzie się zbuntowali. Kraj ten próbował zachować pozory normalności, w związku z czym wojska królewskie zaatakowały ostatnią placówkę orków, co spowodowało kontratak tych istot. Serail: Czy dodaliście jakieś nowe przedmioty i stworzenia do waszej produkcji oraz ilu ludzi spotkamy podczas gry? Horrente: Oczywiście, dodamy mnóstwo nowych przedmiotów. Część z nich to będą bronie, nowe zbroje i wiele innych elementów ekwipunku. Będziesz mógł znaleźć również wiele nowych potworów. Serail: Jak długo będziecie pracowali nad tym projektem? Al-m: Prace na Legend of Ahssun rozpoczęły się w 2004 roku. Od tego czasu doszło do nas wielu pracowników, którzy z żółtodziobów stali się ekspertami. Ukończenie moda zajmie nam wiele czasu, bo jeszcze ciągle się uczymy. Ktoś mógłby powiedzieć, że pracujemy już od 4 lat. Po części jest to prawda, ale dopiero przez ostatnie dwa lata wzięliśmy się na poważnie do roboty. Myślę, że ukończenie LoA zajmie nam jeszcze dwa lata. Serail: Jak duży będzie świat w waszej modyfikacji? Al-m: Nie widzę powodu, abyś nie mógł zadać tego pytania w późniejszym etapie produkcji. Świat w Legend of Ahssun ukończymy za około rok, ale myślimy, że będzie on wielkości tego z Gothica 2. Serail: Co myślicie o graczach w Polsce i Europie wschodniej? Horrente: Często rozmawiam z modderami z Rosji, ale nigdy nie rozmawiałem z polskimi graczami. Aczkolwiek podoba mi się to, że w Polsce interesują się naszym projektem. Serail: Grałeś kiedyś w polskie modyfikacje do Gothica? Horrente: Nie, nigdy nie grałem. Ale grałem w mnóstwo niemieckich produkcji. Gram w nie, aby zobaczyć jak tworzone są inne modyfikacje i jakich sztuczek używają inne grupy modderskie. Taki mały wywiad środowiskowy. Serail: Ile godzin zajmie ukończenie tej "gry"? Al-m: Trudno powiedzieć, ponieważ jeszcze trwają prace nad światem. Bardzo dużo czasu zajmie odkrycie całego świata i wykonanie wszystkich zadań. Ale wykonanie głównego wątku fabularnego zajmie około 50 godzin. Serail: Jak zareagowali niemieccy gracze na wieść o tym, że kolejną część Gothica będzie tworzyło Spellbound? Horrente: Wielu fanów Gothica znienawidziło JoWood, kiedy zerwało ono współpracę z Piranha Bytes i nie chcą, aby Gothic był tworzony przez Spellbound. Z drugiej strony wielu ludzi stoi po stronie JoWood i nie chce grać w kolejną część, aczkolwiek nie winię JoWood. Ja stoję po środku i mam nadzieję, że to będzie świetna gra. Nie wiem wystarczająco dużo, aby wypowiadać się na ten temat, mam nadzieję że będzie dobrze. Serail: W waszym teamie pracuje 15 osób, czy potrzebujecie nowych pracowników? Al-m: W naszej drużynie pracuje 15 ludzi, ale wielu z nich pracuje zawodowo i studiuje, więc nie mają czasu na pracę nad modyfikacją. Zawsze życie prywatne stoi na pierwszym miejscu. Oczywiście, że szukamy nowych ludzi do tworzenia animacji i teksturowania. Ale naprawdę trudno znaleźć dobrych fachowców. Serail: A teraz z innej beczki. Co myślicie o Polakach i co kojarzy się wam z naszym krajem? Horrente: Nie wiem zbyt dużo o Polsce. Wiem tylko, że "Wiedźmin" został tam stworzony. Jeżeli mógłbyś dać nam informacje na temat polskich gier, byłbym bardzo wdzięczny. A jeżeli słyszę nazwę "Polska", widzę moją babcię, która stamtąd pochodzi. Serail: Planujecie wydać angielską wersję "Legend of Ahssun"? Al-m: Wiemy, że na całym świecie jest wielu fanów Gothica. W związku z tym planujemy wydać angielską wersję, więc szukamy tłumaczy. Serail: Kto będzie bohaterem w waszym modzie? Al-m: Głównym bohaterem będzie człowiek, który skończył służbę wojskową w armii króla i zaraz po tym przybył do Ahssun. Serail: Dziękuję za miłą rozmowę oraz mam nadzieję, że jeszcze kiedyś będę miał okazję z wami porozmawiać. Horrente: Jasne, my również mamy taką nadzieję. Myślę, że powinieneś zarejestrować się na naszym forum, tam na spokojnie pogadamy o Gothicu. Dziękuję za świetny wywiad.
|