Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów. |
Biuletyn
Top czytane
|
Bumshak
napisał: Isentor, dnia 15.06.2011 12:29
|
Ostatnio miałem przyjemność zagrać w modyfikację gry Gothic 2: Noc Kruka, chodzi mi tutaj o tytuł „Bumshak”. Bardzo udany produkt niemieckiej grupy modderskiej „MeHeavy00”. Produkcja ta liczy sobie 21 misji, z czego aż 17 zalicza się do głównego wątku fabularnego, wykonując prosty rachunek można policzyć, że questów pobocznych dane nam będzie wykonać tylko 4. Jeżeli jesteśmy już przy misjach, to jeśli ktoś z was marzył, aby uczestniczyć w szturmie na zamek w Górniczej Dolinie, to w tej modyfikacji będzie mógł spełnić swoje marzenie, ponieważ w jednej z misji będziemy atakowali niedobitki paladynów w dawnej twierdzy magnatów. Niestety takich wciągających misji nie jest zbyt wiele w całej produkcji, bo większość z nich polega na przyniesieniu jakiegoś przedmiotu, lub eksterminacji przeciwnika. Można było spodziewać się czegoś więcej po twórcach tej produkcji. W grze wcielamy się w orka Bumshaka pragnącego zostać wojownikiem. Na początku nasze zadania będą polegały na przyniesieniu ziół, poszukaniu warga, stworzeniu broni itd. Ale misje tego typu kończą się bardzo szybko, a wtedy zaczyna się prawdziwa akcja, tytułowy Bumshak zaczyna piąć się w hierarchii orkowego wojska i po kilku zadaniach awansuje na orka-elitę, a po wykonaniu kilku kolejnych questów staje się hersztem i dowódcą podbitego zamku. Należy napisać jeszcze kilka słów o czasie akcji, ponieważ grę zaczynamy krótko po tym jak Bezimienny razem ze swoimi towarzyszami wypłynął na Dwór Irdorath. Różnice, które zauważyłem podczas zwiedzania Górniczej Doliny kilka dni po zabiciu smoków są nieduże, lecz cieszą oko, zauważyłem że w okolicy dawnych legowisk gadów kręci się masa łowców smoków, a skarby tychże stworów są doszczętnie splądrowane, kopalnie magicznej rudy są teraz pod kontrolą orków, a wioska tych istot jest odbudowana i tętni życiem. Jednym z nielicznych mankamentów tej produkcji jest to, że rozwój postaci jest z góry zaplanowany przez twórców, oznacza to, że zabijając zwierzęta, lub przeciwników doświadczenie nie będzie rosło, bo twoje umiejętności będą się zwiększały wraz ze zdobywaniem kolejnych awansów, ale czy to aby na pewno wada? Wszakże nasz bohater będąc orkiem elitą będzie mógł zabić trzy smocze zębacze jednocześnie, więc na zbyt trudną rozgrywkę nie możemy narzekać. Przygodę z orkiem Bumshakiem zakończyłem po około 4 godzinach gry, lecz nie żałuję czasu, który poświęciłem na tę modyfikację, bo chociaż jest ona trochę nużąca, to warto w nią zagrać, chociażby po to, aby poznać życie orków „od kuchni”. Ocena modyfikacji: 8/10 Spolszczenie „Bumshack” Spolszczeniem moda zajęła się grupa SoulFire. W żadnej polskiej wersji nie znalazłem dialogów mówionych, oznacza to, że całą historię będziemy zmuszeni przeczytać, na szczęście nie wyklucza to graczy, którzy czytają wolniej, ponieważ każdy dialog przewijamy naciskając klawisz escape. Gramatyka i interpunkcja stoją na wysokim poziomie i nie dopatrzyłem się błędów rzucających w oczy. Zauważyłem, że niektórych elementów nie przetłumaczono, lecz są to mało ważne szczegóły, ogólnie polonizacja stoi na dobrym poziomie. Ocena spolszczenia: 7/10
|