Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
Informacje ogólne
Jak instalować mody?
Czym są mody?
PlayerKit
Weekend z modem
Der Kampf um die Bruderschaft
Golden Mod
Zemsta Beliara
Wielka Wojna [DEMO]
Stonehenge
Fabryka Klonów
Sturmbringer
Bumshak
Mielizna
Vulcano Quest
Misterium DEMO
GerranHeart DEMO
Czas Zapłaty Prolog
The Den
Dragons Tale
Bitwa Mod 1 i 2
Krwawy odwet
Khorana Prolog
Mod świąteczny
Magiczni Wojownicy
Lirwa
Wspólnota świtu
Diccuric
Die Bedrohung
Jaktyl
Czas Zapłaty
VisiGothic
Gothic-Strike
Mroczne Tajemnice
Stranded
G2TexturesPack
Piratenleben
Solucje
Piratenleben
Wywiady
Wywiad z "LoA Team"
Wywiad z "Złote Wrota"
Wywiad z SoulFire
Wywiad z Xardasem17
Wywiad z Bananas Studio
Wywiad z Siekaczem
Wywiad z Laresem
Wywiad z "Dark Modders"
Wywiad z Destiny Team - "Przeznaczenie"
Wywiad z Bractwem Spolszczenia
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Lirwa
napisał: Isentor, dnia 15.06.2011 12:35

Ciemność. Następuje ona, kiedy akcje życiowe ustają. Niektórzy wierzą, że po śmierci odchodzi się w inne, lepsze miejsce. Co się jednak dzieje, gdy ową "ciemność" ktoś nam przerywa? Tego możecie się dowiedzieć grając w "Lirwę" - modyfikację do Gothic 2: Noc Kruka. Jest to polska modyfikacja, za którą odpowiedzialny jest Czaso-oszukiwacze team. Na przejście tej produkcji wystarczy pół godziny, więc przyznacie chyba, że niewiele należy poświęcić, aby poznać historię boga Lirwy i jego wyznawców. Zanim zacznę opisywać fabułę moda myślę, że warto poświęcić chwilę na przedstawienie ciekawego rozwiązania, na które wpadli twórcy modyfikacji. Jako, że przyszło nam sterować martwym od dłuższego czasu - sądząc po wyglądzie - szlachcicem nie sprzyjają mu warunki, w których przebywają ludzie żywi, oznacza to, że im dłużej nasz martwy bohater przebywa w świecie żywych, tym staje się słabszy.

 

Aby zatrzymać proces powrotu do Hadesu, czy gdzie tam nasz zombie mieszka, wystarczy coś przekąsić. Proste, acz niezwykle pomysłowe. Wracając jednak do fabuły, po obejrzeniu intra budzimy się w komnacie świątyni Lirwy znajdującej się gdzieś na pustyni. Okazuje się, że bóstwo to przysłało nas w to miejsce, abyśmy pomogli rdzennym mieszkańcom w przepędzeniu nieproszonych gości, którzy postanowili rozbić sobie tutaj obozowisko, niszcząc i mordując przy tym wszystko, co stanie im na drodze. Po rozmowie z kapłanami znajdującymi się w okolicy stolicy wyruszamy do walki. Nasza postać jest rozwinięta bardzo dobrze, więc walka nie stanowi większego problemu. Przy okazji wykonujemy kilka pomniejszych zadań. Co się dzieje po pokonaniu przeciwników? Powiem tylko, że czeka was gigantyczna niespodzianka, ale nie będę psuł Wam przecież zabawy w samodzielnym odkrywaniu tajemnicy "Lirwy". W trakcie zabawy będziemy musieli wykonać tylko 3 zadania, które są banalnie proste, przynajmniej dla wprawionego gracza. Brawa należą się modderom za wykonanie intra oraz outra, jednak muszę przyczepić się do wykonania końcowej sekwencji filmowej.

 

O ile w modzie nie ma dubbingu i jesteśmy zmuszeni do czytania wszystkich dialogów, to outro zostało w owy dubbing wyposażone... Niestety. Głosy postaci są nieklimatyczne, zupełnie nie pasują do "Lirwy", a w dodatku nikt ich najwyraźniej nie wymasteringował, co psuje efekt końcowy. Jeśli zaś chodzi o dialogi, to nie znalazłem tam rażących błędów, do których mógłbym się przyczepić. Podsumowując, produkcja ta jest interesująca i polecam ją ludziom, którzy poszukują oryginalnych rozwiązań. Polecam także dokładnie zwiedzać całą planszę, bo dla wytrwałych twórcy przygotowali "niespodziankę".

Plusy:
+ Ciekawe pomysły
+ Interesująca fabuła

Minusy:
- Odpychający dubbing w outrze
- Krótka

Ocena modyfikacji: 8/10