Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
Informacje ogólne
Jak instalować mody?
Czym są mody?
PlayerKit
Weekend z modem
Der Kampf um die Bruderschaft
Golden Mod
Zemsta Beliara
Wielka Wojna [DEMO]
Stonehenge
Fabryka Klonów
Sturmbringer
Bumshak
Mielizna
Vulcano Quest
Misterium DEMO
GerranHeart DEMO
Czas Zapłaty Prolog
The Den
Dragons Tale
Bitwa Mod 1 i 2
Krwawy odwet
Khorana Prolog
Mod świąteczny
Magiczni Wojownicy
Lirwa
Wspólnota świtu
Diccuric
Die Bedrohung
Jaktyl
Czas Zapłaty
VisiGothic
Gothic-Strike
Mroczne Tajemnice
Stranded
G2TexturesPack
Piratenleben
Solucje
Piratenleben
Wywiady
Wywiad z "LoA Team"
Wywiad z "Złote Wrota"
Wywiad z SoulFire
Wywiad z Xardasem17
Wywiad z Bananas Studio
Wywiad z Siekaczem
Wywiad z Laresem
Wywiad z "Dark Modders"
Wywiad z Destiny Team - "Przeznaczenie"
Wywiad z Bractwem Spolszczenia
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Jaktyl
napisał: Isentor, dnia 15.06.2011 12:36

Nie jest żadną tajemnicą, że niemieccy modderzy potrafią stworzyć coś, co zachwyci, coś co sprawi, że fani zapomną o otaczającym ich świecie oddając się bez reszty eksploracji nowych przestrzeni.”Jaktyl” jest właśnie jedną z takich produkcji. Chociaż fabuła nie zaskakuje oryginalności?, to z czystym sumieniem stwierdzić można, że jest ona „zjadliwa”. Budzimy się w miejscu, którego nigdy wcześniej nie widzieliśmy, nie mając żadnych perspektyw na wyjście z tej sytuacji. Zmuszeni więc jesteśmy ruszyć przed siebie mając nadzieję, że los się do nas uśmiechnie. O ile na początku gry poziom trudności nie jest wygórowany, to już po wykonaniu kilku prostych zadań mod staje się wyzwaniem, szczególnie w początkowej fazie gry.

 

„Jaktyl” przejść można dołączając do jednej z dwóch frakcji. Do wyboru mamy wojowników lub magów, przy czym zaznaczyć warto, iż krocząc ścieżką magiczną rozgrywka staje się nieporównywalnie trudniejsza. Warto poświęcić jeszcze kilka słów na opis fabuły. Otóż, kiedy nasz bohater trafia do miasta dowiaduje się, iż od wielu lat okolicę terroryzuje Czarny Mag, którego potęga jest tak wielka, że nikomu dotychczas nie udało się go pokonać. W tym momencie do akcji wkraczamy my. Dołączając do jednej z wyżej wymienionych grup rozpoczynamy przygotowania do zgładzenia maga. Tak w skrócie można opisać scenariusz moda. W sumie można by zacytować klasyka, który podobną sytuację opisał następująco: „Pewien zły mag, co chce zniszczyć Kolonię i świat”, jednak w tym przypadku nasz przeciwnik pragnie pozbyć się cywilizacji zamieszkującej Jaktyl. W trakcie gry mamy możliwość wykonania wielu interesujących questów, które napisane są naprawdę „z głową”. Będziemy więc mogli pomóc mieszkańcowi miasta w poznaniu historii krainy, doprowadzić do sprzeczki między kupcami, pomóc jednemu z obywateli spełnić swoje marzenie, etc. Nie jest to jednak koniec innowacji, ponieważ twórcy dodali do gry nowe umiejętności, takie jak struganie drewnianych figurek, regeneracja ciała, pozyskiwanie trucizny czy też zatruwanie broni, jeśli dodać do tego ciekawe wykonanie, to otrzymujemy naprawdę smakowity kąsek. Jeśli zaś chodzi o świat, w którym przez około 7 godzin będziemy się poruszali, to nie mam co do niego żadnych zastrzeżeń. Jest on wykonany profesjonalnie i eksploracja nowych lokacji jest czystą przyjemnością. Otóż, niestety nie zawsze jest tak różowo. Jak każda produkcja, i ta posiada swoje mankamenty. Jak już wspomniałem, poziom trudności jest w późniejszych etapach gry nieco wygórowany, co może powodować frustrację graczy. "Jaktyl" zaliczyć należy do modów rozbudowanych.

 

Przejście wątku fabularnego zajmuje nam około 7 godzin, w tym czasie będziemy mieli okazję wykonać 26 zadań, które podzielone są na trzy rozdziały, co sprawia, że przy tej modyfikacji spędzimy wiele godzin pełnych emocji. Kolejną rzeczą, która spodobała mi się w „Jaktylu” była możliwość podjęcia pracy u wybranego mistrza w mieście. Do wyboru mamy możliwość pracy u drwala – do naszych obowiązków należeć wtedy będzie rzeźbienie drewnianych figurek lub sprzedaż drewna wśród mieszkańców miasta, zajęcie to nie przynosi dużych dochodów, jednak jest to ciekawy przerywnik podczas ratowania świata. Jeśli jednak nie chcemy mieć styczności z drewnem możemy zatrudnić się u kowala i zarabiać o wiele większe ilości złota na wykuwaniu a następnie sprzedawaniu mieczy. Gdyby jednak powyższe zajęcia nie odpowiadały waszym zainteresowaniom istnieje alternatywa w postaci sprzedawania zwierzęcych futer miejscowemu łuczarzowi. Dla każdego coś się znajdzie. Podsumowując, „Jaktyl” polecam każdemu, kto chce po raz kolejny uratować świat przed ciemnym charakterem i nie będzie go przy tym denerwować wysoki poziom trudności w niektórych momentach. 

Plusy:
+ Duży i ciekawie zrealizowany świat
+ Wciągająca fabuła
+ Interesujące i ciekawie zrealizowane misje
+ Długość gry

Minusy:
- Trudny
- W niektórych momentach irytujący!

Ocena modyfikacji: 8+/10


Spolszczenie "Jaktyl"

Za spolszczenie odpowiada Sentarion, który w polonizowaniu modyfikacji ma już pewne doświadczenie. Po raz kolejny Sentarion pokazał klasę i umiejętności, ponieważ grając w wersję PL „Jaktyla” w oczy nie rzucił mi się ani jeden błąd – przypominam, ze na przejście moda potrzeba około 7 godzin – co jest bardzo dużym sukcesem. O lokalizacji nie można mówić dużo, ponieważ nie ma o czym. Oprócz tego, że polska wersja nie posiada dubbingu nie mam się do czego przyczepić. Brawa dla Senatariona.

Plusy:
+ Brak błędów
+ Świetne tłumaczenie

Minusy:
- Brak dubbingu

Ocena polonizacji: 9/10