Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
Informacje ogólne
Jak instalować mody?
Czym są mody?
PlayerKit
Weekend z modem
Der Kampf um die Bruderschaft
Golden Mod
Zemsta Beliara
Wielka Wojna [DEMO]
Stonehenge
Fabryka Klonów
Sturmbringer
Bumshak
Mielizna
Vulcano Quest
Misterium DEMO
GerranHeart DEMO
Czas Zapłaty Prolog
The Den
Dragons Tale
Bitwa Mod 1 i 2
Krwawy odwet
Khorana Prolog
Mod świąteczny
Magiczni Wojownicy
Lirwa
Wspólnota świtu
Diccuric
Die Bedrohung
Jaktyl
Czas Zapłaty
VisiGothic
Gothic-Strike
Mroczne Tajemnice
Stranded
G2TexturesPack
Piratenleben
Solucje
Piratenleben
Wywiady
Wywiad z "LoA Team"
Wywiad z "Złote Wrota"
Wywiad z SoulFire
Wywiad z Xardasem17
Wywiad z Bananas Studio
Wywiad z Siekaczem
Wywiad z Laresem
Wywiad z "Dark Modders"
Wywiad z Destiny Team - "Przeznaczenie"
Wywiad z Bractwem Spolszczenia
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Wywiad z Destiny Team - "Przeznaczenie"
napisał: Devristus, dnia 20.01.2016 20:18

 

Witam! Od dłuższego czasu przypatruję się postępom prac nad modyfikacją „Przeznaczenie” tworzoną przez Destiny Team, która zapowiada się na jedną z najlepszych polskich modyfikacji i najlepszej polskiej modyfikacji w roku 2016! Moja ciekawość była tak wielka, że postanowiłem zadać grupie parę pytań dotyczących ich samych, jak i tworzonej modyfikacji. Zapraszam do chłonięcia informacji:


 


1)  Destiny Team to drużyna modderów, którzy powstali w wyniku podziału Drużyny Spolszczenia.  Możecie coś powiedzieć o sobie? Przedstawić się.

Destiny Team to ekipa modderów i tłumaczy, która powstała po podziale Drużyny Spolszczenia,i która pozostała już swoistym znakiem firmowym - symbolem jakości skupiającym 'wyznawców Gothic'. Szefem Destiny jest Memorius - w zasadzie człowiek od wszystkiego... Jest też Nefario, Prorok, Tituf, Panzpis, desti2, ynwa, Raweren. To grupa ludzi w bardzo zróżnicowanym wieku (ha ha!) i zajmująca się testami i skryptami.


2) A czemu doszło do podziału Drużyny Spolszczenia? 

Podział w DS? Hmm... Tu przyczyn jest wiele, ale chyba najważniejszą była możliwość robienia tego co kto lubi. Nie wszyscy w ekipie posiadali tyle mocy i chęci by uczestniczyć we wszystkich projektach. Były też sprawy różniące niektórych członków. Uznaliśmy, że DS będzie buforem...


3) Skąd czerpiecie inspiracje na tematy przewodnie swoich modyfikacji?

Zawsze chcieliśmy, by mod idealny wykorzystywał lore 'Gothic'  w dobrym kierunku i zapewniał mnóstwo godzin dobrej zabawy , ale czasem gracz oczekuje odejścia nieco od ścisłych ram fabularnych, pojawienia się zabawnych dialogów czy easter eggów o czym też staramy się pamiętać!


4) Zapewne Przeznaczenie nie jest Waszym jedynym projektem?

Team Destiny jako team translatorski wydał niedawno modyfikację 'Dolina Świtu'. Co prawda członkowie ekipy przed jej powstaniem należeli do innych grup translatorskich i mogą się pochwalić sporym wkładem w tworzenie spolszczeń, ale teraz już Destiny się tym nie zajmuje... Miejmy nadzieję, że słuch tak szybko po nas jeszcze nie zaginie, bo coś tam się jeszcze w zanadrzu szykuje!


5) Wykonujecie dużo dobrej, wręcz idealnej roboty, ale czy wspomniane już przeze mnie "Przeznaczenie" miało być od razu dużą modyfikacją czy w swej pierwotnej była planowana na dużo mniejszą?

"Przeznaczenie" to projekt, który zastąpił Global Mod More! Najpierw myśleliśmy o niewielkich poprawkach i małym rozszerzeniu dodającym kilkanaście questów do Globala.  Wcześniej był w planach Global Mod Revisited, więc pomysłów było co niemiara i ambicje spore. Jednak wszystko, co planowaliśmy w tych małych projektach, dodaliśmy do "Przeznaczenia" pomnażając ilość zadań kilkakrotnie!


6) Zapomniałem o najważniejszym pytaniu: Co skłoniło Was do rozpoczęcia prac nad Przeznaczeniem?

Tak jak mówiliśmy , ten projekt miał być tylko małym rozszerzeniem dodającym kilkanaście questów do Globala, ale kiedy zaczęliśmy prace to pomysłów przybywało. Poprawki, innowacje to wszystko poszło tak daleko, że ten projekt przestał nawet przypominać Global Moda 1.71. Wymyśliliśmy nazwę i zabraliśmy się na dobre za robotę. Jej finał jest już naprawdę blisko!


menu_Przeznaczenie.jpg


7) "Przeznaczenie" to dość pokaźny mod, więc może zdradzicie czy zarys fabularny ulegnie zmianom?

No cóż, główna fabuła pozostaje bez zmian -  Irdorath, Ożywieniec!... Ale co będzie się działo w każdej z gildii do tego momentu - darujcie - o tym przekonacie się sami, gdy zagracie w "Przeznaczenie"!


8) Najlepiej oczekuje się niespodzianek by chłonąć nowości niczym gąbka wodę, ale jak już wspomnieliście o gildiach to oprócz znanych z oryginału zapowiedziane zostały nowe. Możecie w kilku słowach je scharakteryzować?

Pojawiła się gildia Maga Wody, Myśliwego oraz Mrocznego Zakonu. Mag będzie zgłębiał historię i tajemnice Jarkendaru wykonując przy tym wiele zadań związanych z magią. Myśliwi, ze swoją siedzibą w Dolinie Przodków, będą polować na różne paskudztwa... a Mroczny Zakon... jest mroczny. Jako jego adept poznacie wiele naprawdę ciekawych i mrocznych tajemnic! Dostępne w grze będą jeszcze trzy gildie poboczne: Czarne Jastrzębie, Zwiadowcy i Łowcy Nieumarłych.


9) Zaintrygowaliście mnie, ale dlaczego akurat te organizacje?

One  istniały już w Global Mod PL. My tylko je przebudowaliśmy i rozszerzyliśmy.


 10) Na Waszym fanpage’u można znaleźć informację, że "Przeznaczenie" ma mieć w sumie aż 600 zadań, a więc dość wysoko podnieśliście. Jednak to co pewnie interesuje każdego to jaki rodzaj nowych zadań będziemy mogli rozwiązać i które z nich przeważają?

Zadania w Przeznaczeniu są bardzo różnorodne. Jedni lubią zbierać rzepę jak Memorius, a

Inni zabijać i gadać z nawiedzonymi handlarzami jak desti2, rozwiązywać zagadki, eksplorować...  Są tu zadania z pozoru proste, są i multiquesty, które ciągnąć się będą przez kilka rozdziałów!


Przeznaczenie_4.jpg

 

11) Takie multiquesty oraz zadania logiczne uwielbiam najbardziej! Podczas ich wykonywania natkniemy się na przeciwników uniemożliwiających Nam ich wykonanie. Czy spotkamy ich nowy rodzaj niż te znane całemu światu od kilkunastu lat?

Nie będzie tu rewolucji. Dodaliśmy tylko trochę nowych potworków, pojawią się bossowie i bestyjki questowe.


12) Ooooooo! A jak wygląda sprawa z ich AI i animacjami?

Nie będzie nowych animacji, a AI potworków pozostanie niezmienione.


13) Skoro już rozmawiamy o AI potworów to przejdźmy do NPC. Pytanie będzie dosyć proste, a mianowicie czy w modyfikacji znajdziemy NPC,  które będą Waszym odzwierciedleniem Was w grze?

Tak! Będzie ich  4 może 5...


14) Będą one przedstawione jako EasterEgg’s czy jako postacie odgrywające rolę w świecie?

To postacie ściśle biorące udział w grze. Bez narzucania głównej roli, ale dosyć kluczowe, ha ha!


Przeznaczenie_1.jpg

 

15) Nie mogę się doczekać aby spotkać Was w grze! Zapewne zauważyliście, że teraz jest tendencja na umieszczanie tekstur w wersji HD, więc logicznym jest zapytanie Was czy Przeznaczenie będzie poprawiał także jakość tekstur?

Oczywiście! Dodaliśmy wiele nowych tekstur i modeli znacznie poprawiających wizualizację. Modyfikacja będzie w pełni kompatybilna z DX11 i L'Hiver Grafikpatch czy SweetFix ReShade.


16) Sounds good, że tak powiem. A jak sprawa ma się  z broniami, zbrojami?

Pojawi się wiele nowych broni i zbroi. Dodaliśmy około 50 nowych pancerzy, nie uwzględniając tych z Global Mod.


17) Przymierzę je wszystkie :D Od jakiegoś czasu zastanawia mnie czy w Przeznaczeniu umieściliście coś innowacyjnego, co nie powtórzyło się w żadnej poprzedniej modyfikacji?

Z pewnością w żadnej modyfikacji nie znajdziecie wszystkich postaci imiennych, które posiadają swój charakter i własne dialogi oraz pewne zadania są chyba rzeczywiście... nowatorskie  


18) Zdradzicie mi czy macie zamiar wydać Przeznaczenie w innym języku niż polski? Jeśli tak to zamierzacie wysłać próbkę zespołowi PB?

Przeznaczenie pojawi się tylko w języku polskim. Jednak chętnie udzielimy wszelkiej pomocy zagranicznym modderom i tłumaczom.


19) Zapewne wielu fanów (w tym i ja)  zastanawia się czy do modyfikacji będzie dostępny dubbing.

Dubbing do tak gigantycznego moda przekracza nasze możliwości. Nie znamy się na tym... ale z pewnością będziemy podziwiać i kibicować, gdy ktoś tego się podejmie!


Przeznaczenie_2.jpg


20) Może zrobię jakiś casting wśród Waszych i naszych fanów, by stworzyć dubbing! Teraz się przygotujcie, bo to pytanie może być naprawdę ciężkie albo lekkie. Ile procent prac zostało już wykonanych, by ukończyć ten duży projekt?

Trudno tak to wszystko oszacować. Z dobrym przybliżeniem można powiedzieć, że modyfikacja jest gotowa w 96-98%. Czekają nas jednak teraz właściwe testy - długie i żmudne.

 

21) Testy potrafią długo trwać, ale czego nie robi się aby pozbyć się bugów. Jednak czas biegnie nieubłagalnie do przodu i jeszcze nie potrafimy się cofać w czasie, więc jakie jest prawdopodobieństwo, że w Przeznaczenie będziemy mogli zagrać w 2016 roku?

Bardzo duże! „Przeznaczenie” z pewnością się ukaże w tym roku.


22) Dobrze, że rozwialiśmy te wątpliwości, bo kamień mi z serca spadł. Jednak czy ujrzymy przed premierą gamplay’a promującego modyfikację?

Nie, do czasu premiery nie planujemy żadnych materiałów video. Wszyscy mogą jednak śledzić postępy prac i ich efekty na naszej forumowej galerii.


23) Przeznaczenie jest sporą modyfikacją do Gothica 2 Noc Kruka, więc zapewne potrzebuje wielu ludzi zaangażowanych w jej tworzenie. Czy na chwilę obecną potrzebujecie dodatkowego zaplecza ludzi? Jeśli tak to których najbardziej?

My od samego początku pracujemy w niezbyt dużej grupie. W teamie przewinęło się już mnóstwo ludzi, którzy albo rezygnowali po krótkim czasie, albo po prostu nie spełniali naszych oczekiwań i sami im dziękowaliśmy za współpracę. Team zakończy prace nad modyfikacją obecnym już składem.


24) W pełni rozumiem! Myśleliście już o kierunku działań po wydaniu Przeznaczenia tj. bardziej w stronę polonizowania modyfikacji czy ich tworzenia?

Na pewno Team nie będzie się zajmował polonizacją modów. Zrezygnowaliśmy z tego. Zajmuje się tym już ktoś inny.  Za to Przeznaczenie może mieć swoją kontynuację pod postacią niezależnego moda Przeznaczenie - Epilog, który już powoli powstaje.

Jednak na ten temat nie chcemy się jeszcze wypowiadać.


Przeznaczenie_3.jpg


25) Dobrze wiedzieć, że jest na co czekać! A teraz kilka szybkich pytań, więc zacznijmy - Według Was, która wydana polska modyfikacja do Gothica zasługuje na miano najlepszej i obowiązkowej dla każdego gracza? 

Wbrew pozorom, mamy do ogrania sporo fajnych tytułów. Z polskich modyfikacji warte uwagi są Czas Zapłaty czy Edycja Rozszerzona. Z modów tłumaczonych, tylko z grzeczności nie wspomnę o naszych produkcjach, wymieniłbym Dark Sagę czy Velayę.

 

26) Ulubiony zespół modderski, z którym najchętniej byście współpracowali?

Jest wiele ekip i indywidualności, z którymi praca byłaby przyjemnością np. Magic Team czy Ingvers


27) Co sądzicie o najnowszej zapowiedzianej przez PB grze – ELEX?

Trudno powiedzieć. Raczej nie pobije fenomenu 'Gothic', ale zobaczymy po premierze.


28) A jak zapatrujecie się na pomysł odświeżenia serii Gothic przez PB?

To świetny pomysł! Wielu graczy wróciłoby wówczas do tej serii.


29) Gdzie można śledzić postęp Waszych prac?

Zapraszamy na nasz fan page: https://www.facebook.com/DestinyTeamPL/?fref=ts oraz do rejestrowania się na forum: http://druzynapl-gothic.bplaced.net/portal.php Tu znajdziecie niemal wszystko o naszym projekcie.