Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
O grze
O grze
Bezimienny
Bogowie
Budowniczy
Frakcje
Jarkendar
Kamienne tablice
Khorinis
Kruk
Magia
Lokacje
Nauka umiejętności
Xardas
Bestiariusz
Orkowie
Potwory
Przedmioty
Szpon Beliara
Zbroje
Pomoc
Nauczyciele
Pomoc techniczna
Postacie
Quarhodron
Skarby
Sprzedawcy
Zadania
Kody
Konsola
Ciekawostki
Piranha Bytes
Zapowiedź z 2006 roku
Galeria
Artworki
Mapy
Screeny
Tapety
Forum dyskusyjne
Dyskusja o grze
Wątek główny i zadania
Porady dotyczące gry
Pomoc techniczna
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Szpon Beliara
napisał: Isentor, dnia 21.07.2011 22:55

 

 

 

"To wcielenie zła. Beliar stworzył ten miecz własnoręcznie. Każdy, kto nim włada posiada potężne narzędzie zniszczenia. Im silniejszy jest właściciel broni, tym większa moc Szpona. Jedynie ktoś wielkiego ducha i silnej wiary może oprzeć się jego mocy. Szpon Beliara to wyjątkowa broń. Ma swoją duszę i własną wolę." - Saturas, Arcymistrz Kręgu Wody.

Szpon Beliara to najpotężniejsza broń w dodatku Noc Kruka. Historia miecza nie jest do końca znana, wiadomo jest, iż został wykuty przez samego mrocznego boga, aby szerzyć jego zło na świecie. Podczas jednej z wypraw wojennych, budowniczowie zdobyli go i przynieśli do miasta. Wielki Wódz Quarhodron wziął ją we władanie i tak sprawował dalej swoje rządy. Niestety, kiedy Rada Pięciu uznała, że jest on za stary aby przewodzić Kaście Wojowników, która bojąc się utraty pozycji obwołała nowym przywódcą Rademesa, syna Quarhodrona. Ojciec przekazał więc swemu potomkowi potężną broń, ten jednak był zbyt słaby i dał się opętać Szponowi przez co Budowniczowie zaczęli tracić po kolei nad sobą kontrolę. Wybuchła wielka wojna domowa, podczas której zaczęli wzajemnie się wyżynać. Quarhodron widząc co uczynił przekazując Szpona synowi, poświęcił swoje życie i zamknął go wraz z bronią w świątyni Adanosa, wejście zablokowując pułapkami. Tam, dopóki Świątyni nie odnalazł Kruk, Szpon spoczywał od lat. Bezimienny zwyciężając Kruka, zdobył miecz dla siebie.

Gracz, jako właściciel Szpona ma ogromne możliwości. Jednak, aby w pełni je wykorzystywać, musi udać się do kapliczki Beliara, gdzie otrzyma odpowiednie błogosławieństwo od mrocznego boga. Beliar na każde dwa poziomy będzie nam na stałe odejmował 5 punktów życia, jednak z każdym ulepszeniem Szpon będzie potężniejszy. Broń automatycznie dostosuje się do umiejętności i frakcji gracza, który może zdecydować w jaki sposób z niego korzystać:

 

1. Może ją zachować i walczyć wręcz. Miecz dostosowuje się do aktualnych umiejętności (tzn. gdy % walki bronią jednoręczną przekracza dwuręczną, to Szpon będzie jednoręczny i na odwrót). Atakując mamy szanse na dodatkowe uderzenie od pioruna. Tylko dla Paladynów i Łowców Smoków. Poniżej tableka prezentująca obrażenia podstawowe oraz dodatkowe w zależności od poziomu gracza:

    Szpon jako broń jednoręczna  Szpon jako broń dwuręczna 
Poziom gracza Poziom broni Obrażenia podstawowe Szansa na obrażenia dodatkowe Obrażenia podstawowe  Szansa na obrażenia dodatkowe
<11 1 90 12%  100  12% 
11 2  91  14%  101  14% 
13 3 92 16% 102 16%
15 4 93 18% 103 18%
17 5 94 20% 104 20%
19 6 95 22% 105 22%
21 7 96 24% 106 24%
23 8 97 26% 107 26%
25 9 98 28% 108 28%
27 10 99 30% 109 30%
29 11 100 32% 110 32%
31 12 101 34% 111 34%
33 13 102 36% 112 36%
35 14 103 38% 113 38%
37 15 104 40% 114 40%
39 16 105 42% 115 42%
41 17 106 44% 116 44%
43 18 107 46% 117 46%
45 19 108 48% 118 48%
47 20 110 50% 120 50%

 

 

2.Grając magiem, w kapliczce Beliara tworzą się runy, odpowiadające danemu kręgowi magicznemu. Spis run Szpona znajduje się w zakładce Magia. 

3. Może oddać broń Saturasowi, który "wrzuci ją w wodne odmęty", za co otrzymamy zacną nagrodę w postaci 2000 punktów doświadczenia.