Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów. |
Biuletyn
Top czytane
|
|
|
Umiej?tno?ci
napisał: Isentor, dnia 06.04.2011 12:37
|
|
Zdobywaj?c punkty do?wiadczenia, zdobywamy poziomy. Z kolei ka?dy poziom dodaje nam 10 punktów nauki, które mo?emy wykorzysta? w ró?ny sposób.
Atrybuty
Si?a – jest to podstawowy atrybut dla wojownika walcz?cego w zwarciu. Jest potrzebna do pos?ugiwania si? coraz to lepszym or??em, szczególnie bronie dwur?czne wymagaj? du?ej si?y. Równie? pozwoli nam ona zadawa? mocniejsze ciosy broni? bia??. Zr?czno?? – jest to podstawowy atrybut do walki na odleg?o??. Dzi?ki niej mo?emy szybciej rzuca? czary oraz dzier?y? coraz to lepsze ?uki i kusze, a tak?e celniej i mocniej strzela? z tych ostatnich. Kusze wymagaj? stanowczo wi?kszej zr?czno?ci ni? ?uki. Mana - jest to podstawowy atrybut dla maga. Najwa?niejsz? rzecz?, jak? nale?y wiedzie? o manie to to, ?e im lepsze zakl?cie rzucasz, tym wi?cej jej tracisz. Walka
Walka broni? bia?? – wyró?niamy dwa rodzaje broni bia?ej – miecze jednor?czne oraz miecze dwur?czne. Miecze jednor?czne s? szybkie, maj? krótki zasi?g, wymagaj? ma?o si?y i zadaj? ma?e obra?enia, za? miecze dwur?czne s? wolne, maj? daleki zasi?g, wymagaj? du?o si?y i zadaj? du?e obra?enia. Aby nauczy? si? podstaw walki broni? dwur?czn? trzeba najpierw nauczy? si? w stopniu mistrzowskim walczy? broni? jednor?czn?.
Walka broni? strzeleck? – mo?na wyró?ni? dwa rodzaje broni strzeleckiej – ?uki i kusze. Z ?uku mo?na szybciej strzela?, ale zadaj? ma?e obra?enia, za? z kuszy wolniej si? strzela, lecz zadaj? si? przy jej pomocy du?e obra?enia. Magia
Kr?gi magii – istnieje sze?? kr?gów magii, które pozwalaj? u?ywa? magii runicznej. W przeciwie?stwie do magicznych zwojów, których mo?na u?y? tylko raz, runy s? wielokrotnego u?ytku. Kr?gów magii jest sze??.
Umiej?tno?ci specjalne
Akrobatyka – bardzo przydatna umiej?tno??. Ucz?c si? akrobatyki, mo?na dalej skaka? ni? normalnie, a upadek z du?ej wysoko?ci zostanie z?agodzony.
Skradanie si? – równie? przydatna umiej?tno??, pozwalaj?ca si? skrada?. Ucz?c si? skradania, mo?na niepostrze?enie podej?? do drugiej osoby i j? okra??, lub zaatakowa?. Skradanie si? do potworów nie jest dobrym pomys?em, poniewa? wi?kszo?? z nich jest czujna i ma dobry w?ch.
Umiej?tno?ci z?odziejskie
Kradzie? – umiej?tno?? ?ci?le zwi?zana ze skradaniem si?. Ucz?c si? jej, mo?na zmniejszy? swe szanse pora?ki okradaj?c kogo?. Przede wszystkim nie mo?na da? si? z?apa?, ani zosta? zauwa?onym przez osob? trzeci?.
Otwieranie zamków – umiej?tno?? niezwykle przydatna. Dzi?ki niej mo?na przede wszystkim otwiera? drzwi i skrzynie z wi?kszym powodzeniem. Aby otworzy? skrzyni? potrzebny jest wytrych.
?owiectwo
|
|