Stary Obóz:
- Kopacz – najniższa ranga nadawana w Starym Obozie. Większość czasu kopacza spożytkowana jest na wydobywanie rudy w Starej Kopalni, ale w wolnych chwilach kręcą się także po obozie
- Cień – podstawowa jednostka militarna w Starym Obozie, która nie wyróżnia się szczególnymi umiejętnościami walecznymi. Uzyskuje się ją dzięki zdobyciu poparcia wśród innych ważnych członków obozu i przejścia testu zaufania, który zadawany jest przez szefa cieni Diega.
- Strażnik – ranga opisująca świetnie wyszkolonego w walce i dobrze uzbrojonego żołnierza. Dbają o bezpieczeństwo i porządek w Starym Obozie, jak i przynależnej do niego kopalni. Strzegą również magnatów przy wymianach handlowych. Przywódcą straży jest Thorus.
- Mag Ognia – ranga dla osób, które wykazują potencjał magiczny i zafascynowanie magią. Magowie ognia jak sama nazwa wskazuje zajmują się żywiołem ognia, który jest jednym z symboli boga Innosa. Mimo tego, że jest ich najmniejsza ilość to są potężną grupą w całym Starym Obozie. Ich liderem jest Corristo.
- Magnat – ranga niemożliwa do zdobycia w grze, ale określa osoby najbogatsze, najpotężniejsze i dotyczy najważniejszych doradców przywódcy Starego Obozu. Najbardziej znanym przedstawicielem magnatów jest Gomez.
Nowy Obóz:
- Zbieracz – jedna z najniższych rang nadawanych w Nowym Obozie. Jego zadaniem jest hodowla i zbieranie ryżu z pola ryżowego.
- Kret – jedna z najniższych rang nadawanych w Nowym obozie. Stanowi odpowiednik Kopacza w Starym Obozie.
- Szkodnik – ranga nadawana osobie, która służy magom wody za posłańca lub zdobyła zgodę szefa szkodników – Laresa. Są to zwykli bandyci i złodzieje, nie dbający o bezpieczeństwo obozu i jego mieszkańców. Przedstawicielem szkodników jest Mordrag.
- Najemnik – ranga nadawana osobie, która wysławiła się i zdobyła szacunek w Nowym Obozie, a szczególnie przywódcy najemników – generała Lee. Charakteryzują się wyszkoleniem i uzbrojeniem na najwyższym poziomie wojownik. Służą magom wody, dla których strzegą wielkiego kopca magicznej rudy. Przedstawicielem najemników jest Gorn.
- Mag Wody – wyznawca boga Adanosa, którzy jak on są strażnikami równowagi na ziemi. Tak samo jak magowie ognia skupiają swoją wiedzę i magię w domenie Adanosa, co sprawia, że są mistrzami magi wody, lodu i piorunów. Ich głównym celem jest zniszczenie bariery, w tym celu gromadzone są ogromne ilości magicznej rudy. Przywódcą magów wody jest Saturas.
Obóz Sekty:
- Zbieracz ziela – ranga nadawana osobom, które zajmują się hodowlą i zbieraniem bagiennego ziela dla jednego z guru - Cor Caloma.
- Nowicjusz – ranga dotycząca uczniów jednego z Baalów, którzy wykonują zadania przez nich zlecane. Ważną częścią ich dnia stanowi modlitwa do boga-demona Śniącego. Ich przedstawicielem jest Lester.
- Strażnik Świątynny – główna jednostka militarna w obozie, dotycząca osoby potrafiącej posługiwać się zarówno magią oraz wszelkimi typami broni. Do jego głównych zadań należy ochrona obozu, ale wysyłani są także po wydzielinę pełzaczy dla Cor Caloma. Przywódcą straży świątynnej jest Cor Angar.
- Guru – najwyższa ranga w obozie, ale nie do zdobycia w grze. Guru, inaczej Baal to nauczyciel nauk Śniącego w Obozie Sekty, który wypełnia jego wolę oraz posługuje się przede wszystkim magią umysłu i wiatru. Najlepiej znanym Guru jest Y’Berion.
Inne:
- Nekromanta – najwyższa ranga magiczna dostępna w grze dla osób, które nie boją się studiować mrocznych sztuk i wyznawać boga ciemności Beliara. Charakteryzuje się największą wiedzą magiczną i najpotężniejszą mocą. Przedstawicielem nekromantów jest Xardas.
|