Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
O grze
O grze
Wstęp
Bagienne ziele
Bezimienny
Bogowie
Gildie
Kamienie Ogniskujące
Kopalnie
Lokacje
Magiczna bariera
Magiczna ruda
Magowie
Postacie
Xardas
Bestiariusz
Orkowie
Potwory
Śniący
Przedmioty
Bronie
Czary
Rośliny
UluMulu
Uriziel
Zbroje
Pomoc
Chromanin
Saga Gothic na GNU/Linux
Solucja
Sprzedawcy
Umiejętności
Zadania
Kody
Konsola
Polecenia
Ciekawostki
Piranha Bytes
Galeria
Artworki
Mapy
Screeny
Tapety
Forum dyskusyjne
Dyskusja o grze
Wątek główny i zadania
Porady dotyczące gry
Pomoc techniczna
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Kamienie Ogniskujące
napisał: Isentor, dnia 07.04.2011 21:40

Kamienie Ogniskujące, to jedne z najpotężniejszych źródeł mocy w całej Myrtanie. Niewiadome jest ich pochodzenie, ale przypisuje się je prastarym Budowniczym, którzy zamieszkiwali nieodkrytą część wyspy Khorinis. Zostały wykorzystane przez króla Rhobara II, który polecił dwunastce najsilniejszych magów stworzyć magiczną Barierę. Miała być ona więzieniem dla skazańców wydobywających rudę na potrzeby królewskiej armii. Barierę można było przekroczyć, nie można było natomiast opuścić jej od wewnątrz. Już to świadczyło o mocy kamieni. Po wyderzaniach, podczas których proces tworzenia Bariery wymknął się spod kontroli magów, kamienie ogniskujące zaginęły.

Gothic

Wiedza o nich pozostała jednak wśród magów, a także trafiła w wizji do Y'Beriona, przywódcy Bractwa Śniącego. Ci pierwsi wierzyli, że moc kamieni pozwoli im zapanować nad energią kopca rudy, natomiast "sekciarze" liczyli, że z pomocą kamienia przywołają Śniącego.

Artefakty znajdują się w lokajach trudno dostepnych, strzeżone przez niebezpieczne bestie. Rozmieszczono je następująco: 
1. Kamień Ogniskujący z morskiego klifu - znajduje się na wschodzie, niedaleko wejścia do morza, bezpośrednio nad Świątynią, w której przebywa Y'Berion.
2. Kamień Ogniskujący z kanionu trolli - znajduje się na północy, w wąwozie, na wschód od Starej Kopalni.
3. Kamień Ogniskujący ze starego klasztoru - na północnym wschodzie, przy dużym wodospadzie znajduje się plaża, która prowadzi w górę wprost do klasztoru.
4. Kamień Ogniskujący z górskiej fortecy - na południu, wewnątrz orkowego terytorium, należy najpierw skierować się w stronę starej cytadeli, a następnie odbić dalej na południe, przez most.
5. Kamień Ogniskujący z kamiennego kręgu - na zachodzie, za jeziorem na przeciwko nowego obozu, w krypcie obok kamiennego kręgu.

Niestety planu obu obozów zakończyły się fiaskiem. Y'Berion po naładowaniu kamienia ogniskującego został zaatakowany przez Śniącego, co spowodowało jego śmierć. Natomiast detonacja kopca rudy nie mogła się odbyć bez pomocy pozostałych sześciu magów. Plan Magów Wody całkowicie legł w gruzach po wymordowaniu ich braci z Kręgu Ognia przez Gomeza. Zdaniem Xardasa energia kopca rudy nie byłaby w stanie przełamać Bariery, więc kamienie ogniskujące pozostały w rękach Magów Wody.

Wiedza na temat ogniskowania mocy kamieni zawarta jest w prastarym Almanachu. Oto jego treść:


Ogniskowanie Mocy
Magia skumulowana w kamieniu ulega wielokrotnemu wzmocnieniu zanim wyzwolą ją słowa zaklęcia. To czy efekt będzie trwały czy tylko chwilowy, zależy wyłącznie od maga. Tym samym, po wyzwoleniu energii, kamień staję się jeno pustą, pozbawioną mocy skorupą. Słowa, które należy wypowiedzieć, aby uwolnić moc kamienia, nie powinny być zagadką dla większości adeptów sztuk magicznych. W dzisiejszych czasach, nawet formuły pozwalające tchnąć magię w nowy artefakt spowszechniały. Ale tylko nieliczni mają umiejętności potrzebne do ponownego naładowania kamienia. Te prastare formuły są pilnie strzeżonym sekretem arcymistrzów magii. Zatem, Mędrcze - otwórz swą duszę na słowa starożytnej potęgi.

 

Gothic 2 Noc Kruka

W podstawowej wersji Gothic 2 nie napotkamy wzmianki o kamieniach ogniskujących, jednak dodatek na chwilę sprowadza je z powrotem. Otóż okazuje się, że moc kamieni pozwoliła Budowniczym miasta Jarkendar stworzyć sieć kamieni teleportacyjnych! Podobne monumenty były zlokalizowane w Górniczej Dolinie, stąd Merdarionowi, któremu przekazano kamienie ogniskujące udało się dowiedzieć o tej niezwykłej właściwości. Po umieszczeniu kamienia na piedestale w odpowiednim miejscu, aktywował on moc kamienia teleportacyjnego. Kamienie Ogniskujące pozostały więc w Jarkendarze...

Gothic 3

Do czasu, gdy Magowie Wody ponownie skorzystali z ich mocy i przeteleportowali się na kontynent. 

Priorytet jutro od samego rana https://redmine.xtm-intl.com/issues/49073W