Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów. |
Biuletyn
Top czytane
|
|
|
Solucja
napisał: Isentor, dnia 07.04.2011 21:38
|
Przyj?cie do Starego Obozu:
Rozdzia? jest bardzo krótki, jednak mo?emy napotka? przeszkody w pokonywaniu potworów. Po rozmowie z Lesterem udajemy si? na ?wi?tynne wzgórze i rozmawiamy ze stra?nikiem, który nas zaczepi. Mówimy mu, ?e przysy?a nas Lester. Idziemy do Y'Beriona i rozmawiamy z nim. Mamy zadanie odzyskania kamienia ogniskuj?cego. Idziemy wed?ug mapy, któr? da? nam Y'Berion. Przed wej?ciem do lasu jedna rada: idziemy lewym brzegiem lasu, gdy? na ?cie?ce znajduje si? horda wilków. Zapewne znajdziemy na ko?cu lasu Nowicjusza Nyrasa. Po rozmowie z nim musimy go pobi?. Zabieramy mu kamie? ogniskuj?cy i udajemy si? do Ja?nie O?wieconego. On nam natomiast mówi, ?e kamie? trzeba odda? Cor Calomowi. Po rozmowie z Cor Calomem dowiadujemy si?, ?e musimy i?? do Starej Kopalni. Idziemy tam i rozmawiamy z Janem. Ten nam natomiast ka?e zdoby? ko?o z?bate. Schodzimy na dó?, gdzie stoi dwóch stra?ników. Znajduje si? tam jaskinia, lecz to nie jest ta w?a?ciwa. Id?c dalej napotkamy grupk? kopaczy i dwóch stra?ników - jeden strzeg?cy kopaczy, a drugi nieco wcze?niej pilnuje przej?cia do pobocznego tunelu. W tym krótkim tunelu znajduje si? w?a?nie rozdrabniacz. Rozdrabniacz jest ogromny i po nim w?a?nie poznamy, ?e to w?a?ciwa jaskinia. Teraz czeka nas ?miertelna walka z pe?zaczami. Radzi?bym u?y? czarów, gdy? w walce wr?cz nie mamy tutaj szans, gdy? trzeba jeszcze schodzi? po drabinie. Pomocne mog? si? okaza? ogromne kamienie w g??bi jaskini. Ko?o le?y przy samym rozdrabniaczu. Gdy odniesiemy ko?o Jan nam mówi, ?eby?my znale?li Ashgana i powiedzieli mu, aby otworzy? bram?. I kolejne zadanie: mamy przytaszczy? do niego od 2 do 3 Stra?ników ?wi?tynnych. Wszyscy Stra?nicy ?wi?tynni, którzy maj? imiona z ch?ci? nam pomog?. Wracamy do Ashgana i otwieramy bram?. Najlepiej jest teraz si? odsun??. Gdy Stra?nicy ?wi?tynni i Ashgan wybij? wszystkie bestie wchodzimy do ?rodka jaskini. Walka nie b?dzie ?atwa. Najlepiej nie oszcz?dza? czarów i amunicji do strza?, gdy? z naszego jednor?cznego miecza pe?zaczy nie wybijemy. W ko?cu dojdziemy do bardzo niskiego tunelu - to znak, ?e jeste?my blisko królowej. W ko?cu znajdziemy si? przed królow? pe?zaczy. Królowa jest bardzo trudnym przeciwnikiem, gdy? paruje nasze ciosy. Tutaj nie ma ?adnych porad, lecz mo?emy ostatecznie ukra?? miecz jednemu ze Stra?ników ?wi?tynnych. Ostatecznie jej nie trzeba pokona? lecz do?wiadczenie umknie nam. Koniecznie zabieramy jaja le??ce wokó? królowej. Te jaja odnosimy Cor Calomowi. Jednak przed tym mo?emy do??czy? do starszej gildii w obozie (Stra?nik, Najemnik, Stra?nik ?wi?tynny). Po odniesieniu jaj i rozmowie z Cor Calomem na ?wi?tynnym placu znajdujemy Nowicjusza Talasa. On nas zaprowadzi na miejsce. Tam musimy stoczy? nie?atw? walk? z goblinami. Porada: najlepiej jest zabi? 1-2 czarnych goblinów i ucieka? przed reszt? itd. W jaskini znajdziemy dwie skrzynie, w jednej z nich jest schowany Almanach. Ten zanosimy do Cor Caloma. Czekamy do pó?nocy i przychodzimy na plac ?wi?tynny. Po filmie rozpoczyna si? rozdzia? III.
Na filmie wida? jak Y'Berion os?ab?. Podchodzimy do Cor Angara i rozmawiamy z nim. I znowu: brudna robota. Musimy i?? na cmentarzysko orków. Nowicjusz Talas wska?e nam drog?. Talas wraca do obozu, a my przechodzimy przez most. Napotykamy wiele przeszkód w tym orków. W sprawie orków porad jest ma?o. Pozostaj? nam czary i umiej?tno?? walki broni?. Napotkamy na przej?cie. Obok stoi ko?owrót. Wchodzimy do ?rodka. Zag??biaj?c si? wg??b jaskini napotkamy Baala Lukora walcz?cego z hord? orków. Z pomieszczenia, w którym si? znajduje wychodz? trzy korytarze. Pierwszy od prawej prowadzi do zamkni?tej skrytki. W takiej ma?ej jaskini znajduje si? prze??cznik. W zamkni?tej skrytce znajduje si? po?owa pergaminu, który oddajemy Baalowi Lukorowi. W nast?pnej jaskini (?rodkowa) korytarz jest krótki, a o pergamin nie trzeba walczy?. Drug? po?ow? równie? oddajemy Baalowi Lukorowi. W pierwszej jaskini od lewej znajduje si? ogromne pomieszczenie. Zabijamy wszystkie czaj?ce Sie tam orki. Gdy podejdziemy do ?rodka jaskini (mi?dzy czterema kolumienkami) Baal Lukor zaczepi nas i powie, ?e ten pergamin mo?na u?y? w tym miejscu i jest zwojem magicznym. Podchodzimy do prawej ?ciany jaskini, gdzie czeka na nas Baal Lukor. U?ywamy zakl?cia teleportacyjnego. Znajdujemy si? w kolejnej jaskini. Otwieramy ko?owrót. Rozmawiamy z baalem. Idziemy z nim w g??b jaskini. Gdy wejdziemy do ma?ej komnatki guru b?dzie nas próbowa? zabi?. U?ywamy miecza i zabijamy biednego starca. Wracamy do obozu. Tym razem musimy uda? si? po zio?a lecznicze na bagna. Gdy zaczepimy jeszcze raz Cor Angara powie nam nieco wi?cej o tych zio?ach. Gdy ju? zbierzemy wszystkie ro?liny i wrócimy do mistrza stra?y ten powie nam, ?e ja?nie o?wiecony nie ?yje. Dostajemy od niego zadanie (nie b?d? si? tu rozpisywa? za bardzo). Idziemy do laboratorium Cor Caloma i zabieramy almanach i kamie? ogniskuj?cy. Udajemy si? do Nowego Obozu. Z pewno?ci? natrafimy tam na Gorna, który nam powie jak dosta? si? do magów. Udajemy si? do Cronosa i mówimy mu, ?e ?ni?cy jest demonem. On nam daje has?o. Idziemy na gór? jaskini i rozmawiamy ze stra?nikami. Udajemy si? teraz do Saturasa. Prowadzimy z nim d?ugi dialog. Mamy za zadanie odzyska? kamienie ogniskuj?ce. Saturas daje nam map?, dzi?ki której znajdziemy wszystkie kamienie ogniskuj?ce. Kolejno?? nie jest obowi?zkowa. W kanionie trolli na pó?nocy spotkamy Diego. Z jego pomoc? pokonujemy gobliny. Kiedy Diego zajmie si? trollem, my znajdujemy zwój zmniejszenia potwora, którego u?ywamy na trollu. Teraz bez problemu zabijemy trolla. Za trollem znajduje si? ko?owrót, który zaci?? si?. Diego naprawi go. Teraz idziemy do jaskini. Kamienia ogniskuj?cego broni? harpie. Nast?pny kamie? ogniskuj?cy zdobywamy w krypcie pod kamiennym kr?giem. Znajdujemy tam te? Miltena, który mówi nam o otoczeniu. Wchodzimy do jaskini i wykorzystujemy zakl?cie od Miltena na stra?niku krypty. Wyka?czamy szkielety. Kamie? ogniskuj?cy znajdziemy w kufrze. Teraz udajemy si? do kamiennej fortecy. Tam znajdziemy Lestera. Idziemy z nim i pokonujemy wszystkie potwory w fortecy. W kufrze w bibliotece znajdziemy klucz. Znajdujemy pomieszczenie z drabin?, po której wspinamy si?. Na zewn?trz znajdziemy kufer, z którego zabieramy dokument. Ten ostatni oddajemy Lesterowi. W dowód wdzi?czno?ci Lester powie nam jak dosi?gn?? kamienia. Idziemy teraz do ruin starego klasztoru, gdzie spotykamy Gorna. Idziemy za Gornem. Dojdziemy do jaskini, w której znajduj? si? kufry. W jednym z nich znajduj? si? zwoje, które zabieramy. Teraz wracamy z Gornem na miejsce bitwy. Dojdziemy do pewnej bramy. U?ywamy zakl?cia przemiany w chrz?szcza, które zdobyli?my w jaskini. Przechodzimy przez szpar? przy kratach. Otwieramy bram?. Po hordzie z?baczy znajdziemy jaskini?. Tam jest schowany kamie? ogniskuj?cy w kufrze. Wspaniale! Mamy wszystkie kamienie ogniskuj?ce. Wracamy do Saturasa i kolejny dialog. Zaczyna si? rozdzia? IV.
Teraz mamy dosy? m?cz?ce zadanie: i?? do magów ognia i przekaza? im wiadomo?? od Saturasa. Przed obozem napotkamy si? na Miltena lub Diego (zale?y, któr? bram? b?dziemy i??). Oni nam opowiedz? o wszystkim, co zasz?o w obozie. Magowie s? zamordowani. Wracamy do Saturasa. Przeprowadzamy z nim dialog o Xardasie. Mamy go odnale??. Od razu mówi?, ?e dobrze by by?o zakupi? teraz kilkana?cie zwojów z podstawowymi zakl?ciami ognia i lodu oraz m?ot do walki. Najtrudniej jest do Xardasa dotrze?. Id?c w g??b terenów orkowych napotkamy w?ski tunel, a w nim golemy. Kamiennego Golemy zdziesi?tkujemy przy pomocy m?ota. Lodowego Golema nale?y potraktowa? ostr? dawk? magii ognia. Pozosta? jeszcze Ognisty Golem, który nie sprawi nam k?opotów, je?eli mamy dobre zakl?cie lodu. Z pewno?ci? napotkamy nieopodal wie??, a w niej demona Xardasa. Dajemy mu wszystkie serca golemów. W zamian otrzymujemy run? teleportacji. Idziemy porozmawia? z Xardasem. On nam zleca zadanie porozmawiania z szamanem orkowym. Niedaleko kamiennej fortecy znajduje si? most. Dalej zauwa?ymy ruiny. Tam jest atak orków na szamana, któremu pomagamy. Rozmawiamy z nim i teleportujemy si? do Xardasa. Od szamana dowiedzieli?my si? troch? o ?ni?cym. Teraz musimy zdoby? Ulu-mulu. Udajemy si? do Nowego Obozu i idziemy do Gorna. Idziemy na podbój Wolnej Kopalni. Nagle Gornowi si? przypomni, ?e szkodnik Wilk chce mówi? z Bezimiennym. Idziemy do niego i bierzemy od niego zadanie. Wracamy do Gorna. Udajemy si? z nim do Wolnej Kopalni. Za?atwiamy tam stra?ników i wchodzimy do stró?ówki. Otwieramy bram?. W ?rodku kopalni czekaj? na nas stra?nicy. Tutaj nie ma do ko?ca okre?lonej taktyki. Mo?emy skorzysta? z tego, ?e Gorn jest nie?miertelny. Zabijamy te? pe?zacze i zdejmujemy z nich p?ytki. Id?c w g??b kopalni natkniemy si? na zniewolonego orka. On nam da zadanie. Musimy zdoby? dla niego mikstur? orkow?. Jak ju? mu j? przyniesiemy on nam zleci przyniesienie okre?lonych przedmiotów. Jako ?e nam mówi gdzie mo?emy spotka? potwory, które s? nam potrzebne nie b?d? si? na ten temat rozpisywa?. Jak ju? mu zaniesiemy wszystkie potrzebne przedmioty zrobi dla nas Ulu-mulu. Jak wyjdziemy teraz z jaskini, zagada do nas Gorn i rozpocznie si? V rozdzia?.
Od razu odnosimy Wilkowi pancerze pe?zaczy. Zak?adamy Ulu-mulu i idziemy do obozu orków. Przed miastem orków znajduje si? Urshak. Dzi?ki niemu dowiemy si? jak dosta? si? do ?wi?tyni ?ni?cego. Wkraczamy do miasta orków. Otwieramy pierwsz? bram?. Id?c dalej natkniemy si? na czterech szamanów, którzy modl? si? do figurki. Mamy dwa wyj?cia: u?ywamy telekinezy na figurce, która otworzy nam bram?, albo ukradniemy zakl?cie teleportacyjne. Radzi?bym wybra? to drugie, gdy?, gdy u?ywamy magii orkowie nas atakuj?. Idziemy wi?c do podziemi. S? tam trzy pomieszczenia i kilka kufrów. My musimy zabra? zakl?cie orkowe. Teleportujemy si?. Stoimy w?a?nie przed ?wi?tyni? ?ni?cego. Wchodzimy do ?rodka. Przechodzimy przez kolumn? i idziemy dalej. Napotykamy szkielety. Jak ju? si? z nimi rozprawimy rozgl?damy si? dobrze. Na ?cianie znajduje si? przycisk, który naciskamy. Idziemy w g??b jaskini. Pokonujemy szkielety i naciskamy kolejne przyciski, aby otworzy?a si? brama. Na prze??cznikach stosujemy metod?: ?rodkowy, lewy, prawy. Otworzy si? brama, przez któr? przechodzimy. Na ko?cu jaskini znajduje si? kolejna, a w niej dwa prze??czniki. Trzeba u?y? tego, przy którym nie le?y szkielet. Idziemy tam, gdzie otworzyli?my bram?. Pokonujemy pot??nego szamana. Wsadzamy jego miecz w szczelin? w pod?odze. Wracamy do g?ównego korytarza. Wspinamy si? po filarach. Wciskamy przycisk i idziemy si? rozprawi? z szamanem. Wracamy do korytarza. Zaraz przy filarach znajduje si? w?ski ciemny tunel. Idziemy lew? stron?. Tam znajduj? si? prze??czniki. Naciskamy je i zabijamy demony. Pojawi si? szaman. Wracamy do korytarza. Nad filarami znajduje si? kolejny w?ski tunel. Idziemy nim. Dojdziemy do pomieszczenia. Rozprawiamy si? z pe?zaczami i Stra?nikiem ?wi?tynnym. Obok templariusza znajduje si? ogromne pomieszczenie. U?ywamy przycisku na ?cianie. Wychodz?c tam strzelamy z ?uku do tarczy zawieszonej wysoko. Wchodzimy znowu do pomieszczenia. Otworzy si? kolejny przycisk, do którego strzelamy. Wchodzimy do pomieszczenia, które si? otworzy?o. Na prze??cznikach stosujemy metod?: trzeci, pierwszy i ?rodkowy. Id?c dalej napotkasz si? na silnych przeciwników. W ko?cu dotrzesz do ma?ego pomieszczenia z kolcami. Za nim znajduje si? wyspa otoczona law?. Przejd? si? brzegiem lawy wchodz?c do ka?dego pomieszczenia i u?ywaj?c przycisków. Wysunie si? most, po którym przechodzimy. Na kolce, które si? wysuwaj? jest jeden sposób: stajemy przed kolcami, które wysun? si?. Idziemy do szamana. Zabijamy go i zabieramy mu miecz, którego pilnuje. Wracamy do pomieszczenia przed pierwszymi kolcami. Idziemy korytarzykiem, a? znajdziemy si? w ciemnym pomieszczeniu. Po filarach dostaniemy si? do windy. W??czamy przyciski. Otworzy si? brama. W tym pomieszczeniu zabijamy wszystkie demony. Idziemy rozprawi? si? z pi?tym szamanem. Nasza bro? oka?e si? nieskuteczna. Wychodzimy z jaskini i teleportujemy si? do Xardasa. Dajemy mu miecz, który ukradli?my szamanowi. On nam daje zadanie zdobycia staro?ytnej zbroi, która znajduje si? w zatopionej wie?y. Gdy zdob?dziemy zbroj? wracamy do Xardasa. Teleportujemy si? do Nowego Obozu i rozmawiamy tam z Miltenem. Udajemy si? do kopca rudy. Po filmie rozpocznie si? rozdzia? VI.
Wracamy do Xardasa. Udajemy si? do ?wi?tyni ?ni?cego. Z URIZJELEM na pewno damy sobie rad? z ostatnim szamanem. Id?c dalej spotkamy Xardasa. Teraz nie mo?na wróci? do zewn?trznego ?wiata. Idziemy na spotkanie ze ?ni?cym. Musimy zabi? Cor Caloma i jego s?ugusów. Wbijamy miecze we wszystkie pi?? filarów. ?ni?cy zosta? wygnany. Ogl?damy filmik. KONIEC.
|