Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów. |
Biuletyn
Top czytane
|
|
|
Lokacje
napisał: Isentor, dnia 07.04.2011 21:35
|
|
Stary Obóz Najstarszy, najwi?kszy i najpot??niejszy obóz w Kolonii. Osadzony jest w centrum Górniczej Doliny i jest bardzo silnie strze?ony. Kiedy?, przed buntem, istnia? tylko zamek, jednak wi??niowie przekszta?cili go i powi?kszyli, dzi?ki czemu ca?y obóz jest teraz ogromny i nie brakuje w nim miejsca. W?adz? w Starym Obozie sprawuje niejaki magnat imieniem Gomez, a towarzysz? i pomagaj? mu inni magaci: Kruk – jego prawa r?ka, Blizna i Arto. Sam Gomez jest otoczony wieloma lud?mi, którzy oddadz? za niego ?ycie i b?d? mu s?u?y?. Mo?na rzec, ?e jest najpot??niejszym cz?owiekiem w Kolonii i kontroluje handel rud? z królem. Stra?nicy strzeg?cy terenu obozu s? ?wietnie wyszkoleni i znaj? si? na swej robocie, to oni dbaj? o porz?dek i sprawiaj?, ?e Stary Obóz jest miejscem bezpiecznym i spokojnym. Obóz ten, zamieszkuj? tak?e przychylni magnatom Magowie Ognia, którzy pogodzili si? ze swoim losem i zaprzestali prób wydostania si? z Górniczej Doliny. Obóz sekty, która zdecydowa?a si? zamieszka? na bagnach i tam stworzy? miejsce kultu ?ni?cego, boga/demona, który ma ich uwolni? z Kolonii. W obozie panuje wzgl?dny spokój i nie ma miejsca na jak?kolwiek agresj? i niech??. To wszystko za spraw? ?ni?cego, który pragnie zjednoczy? swoich wybra?ców. Najwa?niejsz? osob? jest tam Y’Berion i to on jest duchowym przywódc? Sekty. Zosta? nawiedzony i nawrócony przez swego boga. Nakaza? budow? obozu, wraz z kilkoma wtajemniczonymi i tam te? si? osiedli?. Z up?ywem czasu coraz wi?cej skaza?ców przekona?o si? do jego s?ów i razem z nim przesz?o do Obozu na bagnie. Najni?si rang? nowicjusze, oprócz modlitwy, zajmuj? si? upraw? Bagiennego Ziela, które pal? i sprzedaj? innym obozom.
Nowy Obóz zosta? utworzony przez garstk? uciekinierów ze Starego Obozu, którzy mieli ju? tam do?? i chcieli osiedli? si? gdzie? indziej. Ten obóz to niebezpieczne miejsce, w którym nie obce s? walka i agresja, a konflikty mi?dzy obozowiczami z regu?y rozwi?zywane s? za pomoc? si?y. To nie to samo, co Stary Obóz, tutaj nikt nie pilnuje porz?dku, ka?dy dba wy??cznie o siebie. Spo?eczno?? obozowa jest podzielona na Magów Wody oraz najemników, a ka?da z nich ma przywódc?, który odpowiada za swoich podopiecznych. Tamtejsi magowie maj? plan, jak wydosta? si? z Kolonii, a najemnicy s? ich nieocenion? zbrojn? pomoc?. Ich przywódca to s?awny genera? Lee, który równie? próbuje za wszelk? cen? wydosta? si? z tego miejsca. Plan magów polega na wysadzeniu kopca magicznej rudy, któr? usilnie próbuj? zgromadzi? w jednym miejscu, tote? krety pracuj? ci??ko w Wolnej Kopalni nale??cej w?a?nie do Nowego Obozu i dostarczaj? magom cenny surowiec.
Kopalnia nale??ca do Nowego Obozu i b?d?ca pod jego nadzorem. Piecz? nad kopalni? sprawuje niech?tnie do nas nastawiony najemnik Okyl. Pracuj? w niej krety, wydobywaj?c rud? dniami i nocami. Nast?pnie ruda transportowana jest na wyznaczone miejsce, do kopca, który znajduje si? pod ziemi?, w siedzibie Magów Wody. Ruda ma s?u?y? w celu zniszczenia otaczaj?cej Górnicz? Dolin? Bariery. Wewn?trz kopalni mo?emy natkn?? si? na bardzo niebezpieczne pe?zacze, które utrudniaj? prac? kretom.
Kopalnia przej?ta z r?k króla, przez Stary Obóz. Gomez wys?a? kopaczy do kopalni, a ci wydobywaj? dla niego rud?, która jest nast?pnie wymieniana za wszelakie dobra. Rhobar potrzebuje jej, gdy? ma mu pomóc w wojnie z orkami, wi?c zawi?za? z przywódc? Starego Obozu uk?ad. Ogromne transporty tego surowca przekazywane s? do ?wiata zewn?trznego królowi. Kopalnia w pó?niejszej fazie gry zostaje zalana i zniszczona.
Opustosza?a forteca jest jedn? z atrakcji Górniczej Doliny. W grze dowiadujemy si?, ?e twierdza mia?a w?a?ciciela, który mia? oprócz tej wspania?ej twierdzy, spory kawa?ek ziemi. W?a?ciciel zmar?, a twierdza stoi teraz opuszczona, strzeg? jej jedynie harpie, szkielety i kamienne golemy. Miejsce to jest mroczne i skrywa wiele tajemnic oraz skarbów do odkrycia dla niestrudzonego poszukiwacza przygód.
Niewiele wiadomo o tym miejscu, wiemy jedynie, ?e cytadela zamieszkiwana by?a kiedy? przez ludzi, których zaatakowali orkowie. Potwory niemal doszcz?tnie zniszczy?y budowl? i pozosta?y po niej tylko zgliszcza. Obecnie nikt tam nie mieszka.
?wi?tynia demona i boga, w którego wierz? orkowie oraz wyznawcy z Obozu na Bagnie, ?ni?cego. Dosta? si? tam mo?emy id?c w kierunku ziem orków. Sama ?wi?tynia znajduje si? w ich mie?cie, pod ziemi?. Owe miejsce kultu zosta?o zbudowane pod przewodnictwem pi?ciu szamanów ?ni?cego, którzy pragn?li go przywo?a? do naszego ?wiata. Szamani zostali jednak przekl?ci przez demona i skazani na wieczny ?ywot w ?wi?tyni. Stali si? oni jego ochroniarzami i nie dopuszcz? nikogo do ich pana. Jest to jeden z powodów, dla którego orkowie przed ?wi?tyni? boj? si? ich i sk?adaj? demonowi dary.
Miejsce pobytu z?owieszczo wygl?daj?cego nekromanty i samotnika, Xardasa. Wie?a jest ulokowana na ziemiach orków. By?y przywódca Magów Ognia, przed podzia?em na obozy, od??czy? si? od swojej grupy i postanowi? zacz?? ?ycie samotnie. W swej wie?y bada struktur? Bariery i próbuje ustali?, co by?o przyczyn? jej nag?ego powi?kszenia. Oczywi?cie Xardas ma te? swoje s?ugi – demony, które chroni? jego dobytku przed obcymi.
W miejscu tym nast?puje wymiana towarów mi?dzy Starym Obozem a ?wiatem zewn?trznym. To tutaj ruda wymieniana jest za wiele dóbr, oferowanych przez króla np. ?ywno?? i or??, a nawet ludzi, którzy nast?pnie trafiaj? do magnatów. Miejsce to jest tak?e miejscem, w którym zrzucani s? nowi wi??niowie.
Ta dziwna budowla stoi nad brzegiem morza i jest zagadk?. Niewiele o niej wiemy, jest niezamieszka?a i od lat nikt tam nie wchodzi?. Legendy mówi?, ?e pewien mag kiedy? wszed? do niej i ju? nie wyszed?. Inne za? skupiaj? si? na tajemniczej ksi?dze zwanej Chromaniem, która znajduje si? w wie?y i jest z ni? zwi?zane jedno z zada?.
Klasztor jest miejscem zagadkowego kultu mnichów/magów, którzy byli ekspertami przemiany w ró?ne zwierz?ta i w tym si? specjalizowali. Klasztoru dawno nikt nie odwiedza? i jest to miejsce opustosza?e oraz zabytkowe, a jedynymi istotami znajduj?ce si? tam, s? z?bacze, które jakim? cudem dosta?y si? przez zamkni?te wej?cie na teren klasztoru. Mo?na tam te? spotka? harpie i trolle. Miejsce jest niebezpieczne, ale mo?e by? rajem dla poszukiwaczy przygód i awanturników, szukaj?cych skarbów i bogactw. |
|