Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów. |
Biuletyn
Top czytane
|
|
|
Saga Gothic na GNU/Linux
napisał: Isentor, dnia 07.04.2011 21:44
|
Wielu u?ytkowników systemu GNU/Linux zastanawia?o si? jak uruchomi? gr? Gothic pod tym systemem. Dzi? przedstawimy wam sposób uruchomienia drugiej cz??ci tej?e gry. Niektórzy pewnie pomy?l?, ?e wystarczy program Wine. Niestety, nie jest tak ró?owo i po instalacji trzeba sp?dzi? kilka minut na skonfigurowanie gry tak, aby w ogóle dzia?a?a. Proces trwa zaledwie kilka minut, tak wi?c gor?co zach?cam do po?wi?cenia swego czasu na t? operacj?. Pami?tajmy, by zainstalowa? sterowniki do naszej karty graficznej, które wspieraj? akceleracj? 3D. Dzi?ki poni?szemu opisowi mo?emy uruchomi? Gothic, Gothic II a tak?e Noc Kruka. My jednak pos?u?ymy si? przyk?adem opartym na Gothic II. Gr? instalujemy w domy?lnie ustawionej przez instalator lokacji, jest to bardzo wa?ne! Po zako?czeniu instalacji czas na uruchomienie gry. Skrót na pulpicie zosta? utworzony, tak wi?c uruchamiamy aplikacj? w?a?nie poprzez niego. Co widzimy? Gra po odtworzeniu reklam wy??cza si?. Jak to naprawi?? Metoda jest bardzo prosta. Przechodzimy do naszego katalogu domowego (w Ubuntu wybieramy Miejsca>Folder domowy). Musimy teraz dotrze? do folderu z gr?. Tak wi?c gdy jeste?my ju? w katalogu domowym, wybieramy opcj? Widok>Wy?wietlanie ukrytych plików. Sprawa wygl?da nast?puj?co - domy?lnie w??czona muzyka w grze powoduje wyst?powanie b??dów i brak mo?liwo?ci poprawnego uruchomienia gry. Mo?na temu zaradzi? poprzez wgranie natywnych bibliotek dmband.dll, dmime.dll, dmloader.dll, dmstyle.dll, dmsynth.dll, dmusic.dll i dmcompos.dll, które pobieramy st?d. Po ?ci?gni?ciu paczki z w/w bibliotekami, rozpakowujemy j?, a nast?pnie znajduj?ce si? w niej biblioteki dll kopiujemy do /home/twój_profil/.wine/drive_c/windows/system32 i podmieniamy. Teraz gra powinna uruchomi? si? poprawnie wraz z dzia?aj?c? muzyk?. Je?li jednak nie chcesz mie? w??czonej muzyki, nie musisz kopiowa? natywnych bibliotek. Wystarczy, ?e zastosujesz si? do odpowiedniego ustawienia warto?ci musicEnabled, opisanej poni?ej. Odszukujemy wi?c katalog o nazwie ".wine", nast?pnie otwieramy go i przechodzimy do dalszej cz??ci folderów w kolejno?ci drive_c>Program Files>JoWooD>Gothic II>System, w przypadku gry Gothic I b?dzie to drive_c>Program Files>Piranha Bytes>Gothic>System. W folderze system znajdujemy plik gothic.ini i otwieramy go.
Teraz pozostaje nam punkt ko?cowy. Przechodzimy do Aplikacje>Wine>Configure Wine. W nowo otwartym oknie wybieramy zak?adk? "Grafika". Gdy wykonali?my powy?sz? czynno??, odnajdujemy opcj? "Emuluj wirtualny pulpit" i zaptaszamy j? (po prostu w??czamy). Teraz mamy dwa aktywne pola, w których ustawiamy rozmiar wirtualnego pulpitu. Je?li w systemie mamy ustawion? rozdzielczo?? 1280x1024px, w polach wpisujemy rozmiar 1024x768. Je?li za? nasza rozdzielczo?? wynosi 1024x768px, wpisujemy 800x600. Zapisujemy ustawienia poprzez klikni?cie w "OK". To jeszcze nie koniec. Je?eli chcesz, by gra chodzi?a p?ynniej ni? normalnie, kliknij prawym przyciskiem myszy na aktywatorze Gothic II, nast?pnie wybierz "W?a?ciwo?ci". W nowo otwartym oknie przejd? do zak?adki "Aktywator" i w polu "Polecenie" dopisz przed poleceniem "wine": WINEDEBUG="-all". Ca?o?? powinna wygl?da? w ten sposób:
Dodam tylko tyle, ?e gra chodzi z t? sam? wydajno?ci?, któr? do?wiadczamy pod Windowsem (przynajmniej takie odczucie daje mój komputer). |