Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
O grze
O grze
Bogowie
Bestiariusz
Przedmioty
Alchemia
Bronie
Czary
Kamienie teleportacyjne
Kowalstwo
Zbroje
Pomoc
Ciężkie skrzynie
Prastara wiedza
Zadania
Kody
Ciekawostki
Trine Games Studio
Galeria
Artworki
Mapy
Screeny
Tapety
Forum dyskusyjne
Dyskusja o grze
Wątek główny i zadania
Porady dotyczące gry
Pomoc techniczna
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Prastara wiedza
napisał: Retsam, dnia 07.08.2011 10:15

Prastara wiedza w Zmierzchu Bogów działa na wzór inteligencji w innych grach. Od jej poziomu zależy jakich czarów możemy się uczyć, a także ich siła. Mamy wiele możliwości zwiększenia jej: ucząc się od nauczycieli, czytając pulpity rozrzucone po świecie, znajdując kamienne tabliczki po użyciu zwiększające jej poziom, a czasami nawet otrzymamy punkt czy dwa jako nagrodę w zadaniu. Poniżej przykład pulpitu.

1

Spis lokacji z pulpitami prastarej wiedzy:

  1. Ardea

    • #001 – W budynku obok chramu Innosa. Na piętrze.

  2. Cape Dun

    • #001 – Wchodząc do Cape Dun będzie to duży budynek po lewej stronie za namiotem.

  3. Faring

    • #001 – W domu na górnym dziedzińcu, gdzie są cztery piedestały. Książka w rogu na prawo od drzwi.

    • #002 – W domu na samym końcu górnego dziedzińca.

    • #003 – Na ostatnim piętrze wieży z górnego dziedzińca.

  4. Geldern

    • #001 – Pomieszczenie na lewo od wejścia do świątyni. Piedestał przy stole.

    • #002 – W pomieszczeniu świątyni w którym przebywa Inog. Druga po lewej.

    • #003 – W pomieszczeniu świątyni w którym przebywa Inog. Pierwsza po prawej.

    • #004 – W małym skarbcu znajdującym się w pobliżu północnej bramy. Otwarcie drzwi wymaga um. "Otwieranie trudnych zamków", albo można je otworzyć zwojem.

  5. Gotha

    • #001 – W domu Gorna.

  6. Okara

    • #001 – W pomieszczeniu z magiem wody.

    • #002 – Kamienna tablica zaraz przy wejściu do pomieszczenia z magiem.

    • #003 – Kamienna tablica zaraz przy wejściu do pomieszczenia z magiem.

  7. Silden

    • #001 – W domu Anoga.

  8. Trelis

    • #001 – W budynku na dziedzińcu gdzie są trzy księgi. Księga w centrum.

    • #002 – W jaskini znajdującej się centralnie na zachód od północno-zachodniego wejścia do miasta.

    • #003 – W jaskini znajdującej się centralnie na zachód od północno-zachodniego wejścia do miasta.

  9. Vengard

    • #001 – W małym pomieszczeniu nad salą tronową. Można się tam dostać idąc po murach.

 

Dodatkowe źródła prastarej wiedzy:

  1.  
    • Idąc drogą na północ od Geldern przy drodze jest jaskinia. W środku jest kilka zombich oraz na kamieniu obok nich leży "Sfatygowana kamienna tablica" – darmowe 7 punktów.

    • Mag Immanuel na zamku w Vengardzie sprzedaje "Kamienna tablica" oraz "Sfatygowana kamienna tablica" – i tak oto za 225 sztuk złota da się stać posiadaczem 10 dodatkowych punktów prastarej wiedzy.