Spis Treści

Barman

Saga Gothic

Recenzje

Wywiady

Felietony

Filmy

Muzyka

Ciekawostki
 
Zdarzenie Na Morzu

Autor: Boba Fett
Do recenzji tego moda miałem się już zabrać przy okazji tworzenia drugiego numeru biuletynu. Z powodu braku czasu, a także przez oczekiwanie na tworzony patch do niego postanowiłem opóźnić moją opinię. Jako że łatka nie została jeszcze wydana, postaram się napisać ten tekst na podstawie informacji i wrażeń zdobytych przez granie w podstawową wersję. Dodatkowo w skrócie spróbuję przedstawić, co będzie i czego możemy się spodziewać po patchu 1.1.
1

2
Fabuła ma ścisły związek z wydarzeniami w świecie Gothica za czasów istnienia Magicznej Bariery nad Górniczą Doliną. Jak co pewien okres czasu na Khorinis płynie dostawa żywności i uzbrojenia, jednakże głównym celem tej ekspedycji jest odebranie kolejnej porcji magicznej rudy wydobytej przez więźniów w Koloni Karnej. My, jako paladyn na pokładzie jednego z dwóch okrętów, uczestniczymy w tejże wyprawie. Podróż mija bez przykrych niespodzianek, ale tylko do czasu… Około dziesięciu mil morskich przed portowym miastem na Khorinis nagle pojawia się gęsta mgła, przez którą widoczność spada niemalże do zera. Wnet do uszu rozglądających się członków załogi dociera dziwny trzask i przerażający wrzask pasażerów naszego statku. W tym momencie zostaje nam przydzielone zadanie od dowódcy Percivala sprawdzenia, co się dokładnie wydarzyło. Bardzo szybko okazuje się, że okręt uderzył w inną, nieznaną jednostkę pływającą. Co dziwniejsze jest to, że w odróżnieniu od naszego statku, tamten prawie w ogóle nie ucierpiał.
3

4
Cała fabuła to jedna misja główna, która polega na przeszukaniu obcego okrętu oraz odpłynięcia z tego miejsca. Ponadto dane nam jest wykonać kilka questów pobocznych, jednakże wszystkie sprowadzają się tylko do odszukania jakiegoś przedmiotu (oprócz tego, gdy ukończymy takie zadanie, w dzienniku nadal jest wpis, że jesteśmy w trakcie jego wykonywania).
5

6
Również ilość postaci nie zachwyca, bowiem w 90% są to tylko NPC bez imienia i bez większego znaczenia dla rozgrywki. Ciekawym elementem jest za to umieszczenie pod pokładem więźniów, których celem podróży jest oczywiście Górnicza Dolina. Jedyne co mnie zaskoczyło to to, że każdy skazaniec ma broń, a jeden nawet topór (że nie wspomnę o tym, że nie są nawet w jakimś zamknięciu). Przeoczenie? Prócz tego na statkach znajdują się także kopce rudy, zebranej z wysp wcześniej odwiedzonych. Można tu szczerze przyznać, że grupa Soulfire bardzo chciała zadbać o szczegóły i realizm. Jeśli mam się do czegoś czepiać to tylko do tego, że wartość bryłki rudy jest zupełnie taka sama jak po upadku bariery.
7

8
Reszta prezentuje się bardzo dobrze – statki są odpowiednio wyposażone, jest kilka sekretów, a wygląd paladynów na pierwszy rzut oka zapiera dech w piersiach. Walki w modyfikacji jako takiej nie możemy się spodziewać, przyjdzie nam walczyć tylko w jednym momencie (dodatkowo możemy wziąć do pomocy jednego z paladynów, aczkolwiek jeśli go odeślemy, nie będzie już możliwości poproszenia go o ponowne towarzyszenie, czysta niedoróbka).
9

10
Patrząc na tę produkcję można stwierdzić, że w teamie tym spoczywa ogromny potencjał, który na pewno będzie chciał wykorzystać podczas tworzenia „Dziejów Khorinis”. Od samego początku modyfikacja zachwyca (począwszy od intra, kończąc na wykonaniu świata). „Zdarzenie Na Morzu” jest w całości po polsku, bowiem twórcy zatroszczyli się również o dubbing, który jest jednym z lepszych, jakie dane mi było słyszeć w twórczości fanowskiej. Owszem, w tekście występuje sporo literówek (tekstu nie ma naprawdę wiele, niestety), ale to nie psuje atmosfery. Tak samo spora liczba bugów i niedoróbek nie sprawiają, że moda nie da się przejść. Osobiście produkcja ta bardzo przypadła mi do gustu i na razie czekam na spory patch.


Plusy:
+ wykonanie
+ zadbanie o szczegóły
+ nieprzeciętny dubbing
+ elementy humorystyczne w stylu Gothiców
+ ciekawa fabuła i nawiązania do Gothiców
+ dobre intro

Minusy:
- długość (zaledwie 30 min gry)
- niedoróbki i kilka bugów
- mało zadań

Ocena: 8+/10



„Patch 1.1?”
W założeniu twórców „Zdarzenie Na Morzu” miało być od początku pozbawione bugów, być zapięte na ostatni guzik. Poślizg czasowy sprawił, że sporo elementów musiało zostać usuniętych z finalnej wersji, a ponaglenia także zaowocowały błędami w modzie. Patch 1.1 ma to wszystko naprawiać, a prócz tego ma on również rozszerzyć fabułę i dodać jedną bonusową lokację (która długością będzie się równała samej podstawce). Na łatkę tę warto czekać, a wtedy znów sprawdzić, co rzeczywiście zdarzyło się we mgle niedaleko brzegów Khorinis…


Poprawki:
* rozszerzona fabuła
* bonusowy poziom
* więcej zadań pobocznych
* poprawki w tekstach (eliminacja błędów gramatycznych)
* poprawki w rozgrywce i wystroju