Spis Treści

Barman

Saga Gothic

Recenzje

Wywiady

Felietony

Filmy

Muzyka

Ciekawostki
 
Tajemnice gry

Autor: Peanut
Słowem wstępu: jak wiemy, twórcy Gothica, zostawili nam wiele miłych niespodzianek. Mam tutaj na myśli nie tylko ciekawe i ukryte questy, ale również czekające na odnalezienie tajemnicze lokacje, sporo zabawnych bugów i ostatecznie śmieszne akcenty gry, czyli tabliczki, liściki i inne pierdółki, nie mające nic wspólnego z grą, zostawione dla nas przez Piranie. Przedstawię wam teraz kilka z nich, które mam nadzieję, że nie tylko was zaciekawią, rozbawią, czy przerażą (czasem trzeba przesadzić), ale również zainspirują do dalszego szukania. Artykuł podzielę na trzy części – Gothic 1, Gothic 2, oraz Gothic 3. Mówiąc o gothicu 2, mam na myśli również dodatek do niego, czyli Noc Kruka, tak dla jasności. A więc zaczynajmy:


Gothic

W pierwszej części gothica, nie ma zbyt wielu tajemnic, czy ciekawostek, lecz kilka zawsze się znajdzie. Zacznijmy więc.
1. Pierwszą z tajemnic i najciekawszą zarazem jest wszystkim dobrze znany chromanin. Głęboko się zastanawiałem, czy dobrym pomysłem jest po raz setny powtarzać to samo o tej księdze, lecz doszedłem w końcu do wniosku, że artykuł bez chromanina, nie będzie miał sensu.
Powiem tak: chromanin to księga, składająca się z sześciu części, czekających na nas w różnych lokacjach. Ważną informacją jest, że aby znaleźć którąkolwiek z części chromanina, najpierw trzeba przeczytać poprzednia. Czyli, żeby pojawiła się druga, musisz przeczytać pierwszą, żeby pojawiła się trzecia, musisz przeczytać drugą. Proste prawda? Ale wspomnieć trzeba było. Zacznijmy więc:

Pierwsza księga:
Treść: "Ten, który zechce wyrzec się ścieżki występku i błędu i zechce podążać drogą prawa i porządku, pozna prawdziwe źródło mojej potęgi. Dane mu będzie użyć jej, by skruszyć ogniwa tego świata i posiąść najważniejszą z nagród - Chromanin."
Pierwszą księgę chromaninu znaleźć możemy w podziemiach Wieży Mgieł. Znajduje się ona w ekwipunku szkieletu maga. Ciężko go nie zauważyć :).

Druga księga:
Treść: "Wizje Chromanina, tajemne głosy z zamierzchłej przeszłości, rozjaśniły mój umysł. Nie porzucę ich za żadne skarby tego świata. Mój los będzie odtąd związany z nami."
Druga księga czeka na nas na szczycie zamku, nieopodal siedziby Ur-Shaka. W grze zarówno w części pierwszej, jak i części drugiej mamy z nim styczność, więc chyba nie będzie problemu z jego odnalezieniem.

Trzecia księga:
Treść: "O, starożytni Bogowie! Jak to możliwe, że niegodny śmiertelnik, jakim bez wątpienia jestem otrzymał tak cenne dziedzictwo waszej potęgi! Obym tylko nie zabłądził słowem lub uczynkiem i nie stracił mego skarbu!"
Trzecią księgę z kolei znajdziemy na malutkiej wysepce nieopodal SO. Wysepkę znajdziemy nie na żadnym jeziorku lecz na rzece. Jak chcecie to znajdziecie.

Czwarta księga:
Treść: "Nie śmiem nawet marzyć o znalezieniu się pobliżu potężnego Chromanina. Dni płaczu odeszły w niepamięć. Tak niewiele dzieli mnie od osiągnięcia absolutnej perfekcji!"
Księga znajduje się zaledwie kilka kroków od NO. Na wprost głównego wejścia do obozu widzimy podtopioną chatkę, naokoło której lata kilka much… wróć – krwiopijców. Wystarczy przepłynąć na drugą stronę jeziora, a znajdziemy czwartą część.

Piąta księga:
Treść: "Ale nie będę sam kroczył po tej ścieżce. Zaszczyt przypadł mi, ale muszę podzielić się mą potęgą z tymi, którzy okażą się godni, by podążyć w moje ślady. Mam tylko nadzieję, że mnie odnajdą."
Piątą księgę znajdziemy na plaży z jedynym chyba statkiem w pierwszej części Gothica, a dokładniej to wrakiem statku. Chyba wszyscy wiedzą o co chodzi. Przeszkodą mogą być ogniste jaszczury, ale dla chcącego nic trudnego.

Szósta księga:
Treść: Ostatnia część chromaninu jest pusta.
Szósta księga znajduje się dokładnie tam gdzie pierwsza, w podziemiach Wieży Mgieł. Będzie ona w posiadaniu martwego mężczyzny, domniemanego autora chromaninów.

No nie pozostaje mi nic innego jak życzyć wam miłej zabawy z Chromaninem.
2. Drugą małą ciekawostką, spowodowaną nieuwagą twórców, niewątpliwie jest fakt, że w piątym akcie przed naładowaniem Uriziela, nekromanta Xardas znajduje się w dwóch miejscach na raz, co jak wszyscy pewnie się domyślacie, jest niemożliwe. Możemy go spotkać w swojej wieży i w świątyni śniącego (niepoparte żadnymi badaniami. Informacja od graczy, dla graczy, osobiście nie sprawdzałem).

Więcej ciekawostek w Gothicu „jeden” ciężko się doszukać. Zapraszam do dalszej części artykułu.


Gothic 2 (NK)

1. Pierwszą z nich jest list od twórców w Górniczej dolinie, za palisadą orków. Treść tego listu nie jest przetłumaczona na język polski, więc nie mogę jej podać w oryginale, jednak w drodze tłumaczenia powstała taka oto informacja:
Ok człowieku, jesteś za wielkim murem orków.
Jak widać historia o hordzie orków za palisadą jest fałszywa.
Nic więcej nie znajdziesz w tym opuszczonym miejscu.
To koniec świata.
Ale ja (The Mighty Alien Dwarf,
który nie należy do historii tej gry) chce Cię ostrzec.
Zostałeś oszukany,
Wierząc w nieprawdziwą historię (oni chcą cię dorwać).
Nie wierz w nic, co mówią.
Miej oczy szeroko otwarte.
The mighty Alien Dwarf.
Pewnie niektórzy będą się kłócić, jeśli chodzi o dokładność tego tłumaczenia, jednak proszę mi wybaczyć i zrozumieć – ni w połowie nie znam tak dobrze angielskiego, by przetłumaczyć to dokładnie, co do słowa.
2. Drugą tajemnicą/ciekawostką jest samochód, znajdujący się na zachodniej ścianie kanionu w Jarkendarze. Sami pomyślcie. Samochód w Gothicu… na zdrowy rozum to nierealne. A jednak nierealne czasem się spełnia, tak więc cóż tu więcej gadać? W Nocy Kruka mamy samochodzik. A może raczej wrak samochodu. Ciekawe i dziwne, prawda?
3. Następnie mamy do czynienia z legendarnym Quahodronem.
Co do jego położenia nie podam dokładnych namiarów, powiem jedynie, że znajduje się na zachód od chaty Eremita. Quahodron jest dość uciążliwym duchem, zadaje nam 7 pytań. Na każde z nich jest tylko jedna poprawna odpowiedź. Oto odpowiedzi do każdego z pytań:
1.Strażnicy umarłych
2. Kasta Wojowników
3. Kapłani
4. Kasta Wojowników
5. Uczeni
6. Uzdrowiciele
7. Skąd mam wiedzieć.

4. Pewnie interesuje was, gdzie piraci ukryli swoje łupy. Ukojeniem w waszej ciekawości okazuje się mapa skarbów. Tak, w NK taka właśnie istnieje. Gdzie ta mapa się znajduję? Znaleźć ją można w obozie piratów, w chacie ich kapitana. W chacie Grega, ot tak po prostu.

5. Chcąc szybko zostać mistrzem, w broni jednoręcznej, należy na początku gry wyćwiczyć zręczność do 20 poziomu. Następnie kupmy kilka zwojów przemiany w dowolne stworki, oraz miecz który wymaga 20 zręczności i dodaje 5 do broni jednoręcznej. Mając aktywny tenże miecz, przemieniamy się w dowolnego potwora, a chwilę potem się odmieniamy. Tym samym, 5 punktów do broni jednoręcznej, który dodaje miecz, zostają nam na stałe! Możemy tak robić bez końca, jednakże problemem może być to, że za każdym razem musimy mieć inny miecz. Ale przecież dla chcącego nic trudnego.

6. Na miejscu areny ze starego obozu (G1) w jednej z bocznych sal, znaleźć możemy co? Orka i owcę… dziwne prawda?

7. Wpisując w panelu postaci „marvin”, udajemy się na statek paladynów (G2), używając do tego przycisku „k” (nie zorientują się, że wchodzisz), po czym, za pomocą tego samego przycisku wchodzimy do kajuty kapitana. I oto jesteśmy w piątym rozdziale.


To by było na tyle, co do Gothica 2 NK.


Gothic 3

Prawdziwie mi przykro, że nie mogłem wymienić tajemnic dotyczących gothica 3, które pewnie was bardzo interesują. Powód jest prosty – jest ich naprawdę znikoma ilość, jeśli w ogóle jest coś ciekawego do odkrycia. Nie miejcie mi tego za złe.
Pozdrawiam serdecznie :)