Spis Treści

Barman

Saga Gothic

Recenzje

Wywiady

Felietony

Filmy

Muzyka

Ciekawostki
 
Towarzysze

Autor: Angar
Towarzysze Autor: Z wieloma osobami mamy kontakt przez całą sagę Gothic’a, jednak ja postaram się wam przedstawić najbliższych towarzyszy. Nie muszą to być osoby, które wniosły coś wielkiego do fabuły, ja wymienię tylko te osoby, które były z Bezimiennym na dobre i złe, ci, którzy pomagali mu w wykonywaniu zadań.
Diego

(tu obrazek z diego) Pierwszy z najlepszych przyjaciół Bezimiennego. Od razu można poznać, że pieniądze to jego pasja. Jest doświadczonym łucznikiem i myśliwym, wszędzie widzi okazję do zarobku. Gdy inni ganiali za rudą, on nie zapomniał o złocie i odkładał co jakiś czas kilka monet, przez co po upadku bariery stał się dość bogaty. Kontynuując wyprawę z Bezimiennym dotarł na kontynent, by tam stać się najbogatszym człowiekiem na świecie. Jest bardzo sprytny i chytry.
Milten

(tu obrazek z miltenem) Po raz pierwszy poznajemy go na dziedzińcu zamkowym w Starym Obozie. Młody mag i uczeń Corristo, jest bardzo mądry i bystry. Cudem uniknął śmierci, gdy Gomez kazał zabić magów za odmienne poglądy. Pomaga Bezimiennemu w wielu wyprawach i zadaniach, również wyrusza z nami na kontynent, gdzie po latach zostaje najmądrzejszym człowiekiem świata. Drugi z najlepszych przyjaciół głównego bohatera.
Gorn

(tu obrazek z gornem) Najsilniejszy z przyjaciół, były Najemnik. Po upadku bariery trafił do więzienia w Górniczej Dolinie. Z ledwością obezwładniło go czterech mężczyzn. Oprócz siły posiada także bystry umysł, co czyni go nie lada przeciwnikiem. Ma smykałkę do bitki. Po powrocie na kontynent, przyłączył się do Buntowników i stał się postrachem orków.
Lester

(tu obrazek z lesterem) Poznajemy go dość prędko, zwykle przesiadywał przy bramie obozu bractwa. Pomagał nam wiele razy, niezastąpiony przyjaciel i kompan. Po upadku bariery i wygnaniu Śniącego, nie czuł się zbyt dobrze. Jego życiowym celem jest unikanie pracy. Po przybyciu na kontynent z czasem zakłada swoją małą plantację bagiennego ziela.
Angar

(tu obrazek z angarem) Były przywódca straży świątynnej. Po zniszczeniu bariery pałętał się po Kolonii Karnej, później znalazł się na zamku. Potem towarzyszy nam w podróży na kontynent, a tam staje się mistrzem areny w Mora Sul.
Wilk

(tu obrazek z wilkiem) Szkodnik , a zarazem płatnerz z Nowego Obozu. Pomaga nam w eksploracji Świątyni Śniącego dając nam pancerz z płyt pełzaczy. Potem jednak traci robotę na rzecz Benneta. Pomaga nam również na Dworze Irdorath.
Lares

(tu obrazek z laresem) Urodzony złodziej, były szef Szkodników, potem pracował dla Lee. Pomaga nam w dołączeniu do Wodnego Kręgu. Na kontynencie przyłączył się do orków. Stał się najbardziej znanym złodziejem w Myrtanie. Uczy nas fachu złodziejskiego.
Lee

(tu obrazek z lee) Były generał królewskiej armii. Królewskim „przydupasom” nie podobało się, że wie o ich spiskach, dlatego wrzucono go pod magiczną barierę. Chciał się zemścić na królu za to, że nie kiwnął nawet palcem, gdy go skazywano. Na kontynencie udaje mu się to dzięki naszemu bohaterowi. Pomaga nam na Dworze Irdorath.
Xardas

(tu obrazek z xardasem) Mentor naszego bohatera. Na początku chce być jak najpotężniejszy, dlatego też wysyła nas na Śniącego i Smoka Ożywieńca. Na kontynencie dezaktywuje magię runiczną i sprzymierza się z orkami, chce jednak w ten sposób wprowadzić pokój Adanosa. Potężny nekromanta i była głowa klasztoru magów ognia. Wielokrotnie zmieniał miejsce swojego zamieszkania, lecz zawsze budował nową wieżę.
Magowie Wody

(tu obrazek z obozem magów wody) Magowie bardzo nam pomagają przy zniszczeniu bariery. Gdy ładujemy Urrziel, chętnie by zabili naszego bohatera. Potem należąc do wodnego kręgu odbudowujemy wzajemne zaufanie, to dzięki nim pokonujemy Kruka. Na kontynencie przyłączają się do koczowników i poszukują artefaktów Adanosa.
Oto moja opinia na temat przyjaciół i towarzyszy naszego bohatera. Tych, których nie wymieniłem, według mnie nie zasługują na to miano.