Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
O grze
O grze
Wstęp
Argaania
Bohater
Magia
Feshyr
System walki
Towarzysze
Orkowie
Rhobar
Ahn'Bael i Ahn'Nosiri
Bestiariusz
Potwory
Przedmioty
Pomoc
Interfejs
Kody
Ciekawostki
Zapowiedź z 2009 roku
Galeria
Artworki
Mapy
Screeny
Tapety
Kalendarz
Forum dyskusyjne
Dyskusja o grze
Wątek główny i zadania
Porady dotyczące gry
Pomoc techniczna
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Potwory
napisał: Patty, dnia 14.05.2011 14:39

Kretoszczur

1

Kretoszczury to gryzonie o jasnoróżowej skórze, której barwę zawdzięczają życiu spędzonemu pod ziemią, w jaskiniach lub w cienistych lasach. Żywią się odpadkami i dlatego często można je spotkać w okolicy ludzkich siedzib. Ich mięso jest jadalne, tłuszcz zaś stanowi przydatny składnik alchemiczny.

 

Dzik

2

Argaanię zamieszkują wszelkie rodzaje dzików. Dzik pospolity to większe od wilka zwierzę o silnym instynkcie terytorialnym. Typowy argaański dzik atakuje za pomocą olbrzymich kłów, które są w stanie przebić nawet gruby pancerz. Zwierzęta te można spotkać głównie w lasach i na polach. Jeśli dojdzie do starcia, należy przede wszystkim uniknąć ich szarży, a następnie szybko wyprowadzić kontratak. Dzik czarny i rozpruwacz to kuzyni dzika pospolitego.

 

Wilk

3

Wilki to jedne z najpowszechniejszych drapieżników zamieszkujących Argaanię. Należą do zwierząt stadmych – jeden wilk może nie stanowi dla człowieka wielkiego zagrożenia, lecz całą wataha napędzi strachu i doświadczonemu łowcy. Są mięsożerne, większość swego życia spędzają w oznaczonym przez siebie terytorium – gdy obcy przekroczy granicę, zaatakują bez chwili wahania.

 

Goblin

5

Zielone gobliny to niewielkie, człekokształtne stworzenia o zielonej, chropawej skórze, która chroni zarówno przez niepogodą, jak i przed atakami. Są dość zwinne, zazwyczaj zamieszkują ciepłe jaskinie bądź polany w pobliżu szlaków handlowych. To sprytni myśliwi, którzy potrafią ograbić samotnego wędrowca – odziani w stare pancerze i uzbrojeni w maczugi otaczają ofiarę, a następnie przypuszczają jednoczesny atak ze wszystkich stron. Gobliny to istoty dość bystre – cechują się o wiele większą inteligencją niż jakiekolwiek zwierzę. Wodzowie zielonych goblinów zawsze są lepiej uzbrojeni i opancerzeni od reszty pobratymców.

 

Brejak przybeżny

6

Brejaki przybrzeżne tak naprawdę składają się ze ślimakopodobnych pasożytów, które przyczepiły się do żółwi morskich. Po skonsumowaniu swego żywiciela nierozerwalnie łączą się z jego skorupą. Ten niemal idealny kamuflaż pozwala im ukrywać się w koloniach żółwi i polować na nieświadome niczego ofiary. Wszystkie brejaki żywią się mięsem, lecz nie mają żadnych konkretnych upodobań. Te sprytne istoty stanowią olbrzymie zagrożenie dla lekkomyślnych wędrowców. Szlamuchy nadwodne i mułowce morskie to krewni brejaków przybrzeżnych.

 

Krwiopijca

7

Krwiopijcy to duże owady latające, uzbrojone w trujące żądło. Roje krwiopijców zwykle spotyka się na bagnach, lecz czasem także nad obszarami trawiastymi. Słabo rozwinięte narządy wzroku nie stanowią dla nich problemu, gdyż dzięki znakomitemu węchowi mogą wyczuć ofiarę. W trakcie polowania chmara krwiopijców otacza cel i zasypuje go lawiną ataków. Gdy ofiara zostanie unieruchomiona, wysysają jej krew, która stanowi dla nich główne źródło pożywienia. Krwiopijcy to krewni os jeziornych, os błotnych i kościojadów.

 

Polna bestia

8

Polne bestie zawdzięczają swą nazwę zamieszkiwanym zazwyczaj przez nie polom kukurydzy, od których rozmiarów w dużej mierze zalezy ich populacja. Nie posiadają wielu naturalnych wrogów, lecz często ściągają na siebie gniew chłopów, których uprawy pożerają. Choć zwierzęta te żywią się głównie kukurydzą, w razie konieczności jedzą też zioła. Zwykle atakują za pomocą swych kończyn przednich, ale znane są też z taranowania przeciwników. Polna bestia nie jest stworzeniem zbyt zwinnym, co można wykorzystać przeciw niej. Polny grabieżca oraz polny diabeł to krewni polnej bestii.

 

Pełzacz

9

Pełzacze to dalecy krewni pełzaczy kopalnianych. Te paskudne, uzbrojone w pazury owady o zaskakująco dużej sile przy swych niewielkich rozmiarach. Żyją w zgodzie z wielkimi owadami wszelkich innych gatunków, budują pod ziemią gniazda i składają w nich jaja. Pełzacze słyną z tego, że potrafią zakopać się i wyczekiwać na ofiarę – gdy ta się zbliży, gwałtownie rzucają się na nią ze swej kryjówki. Nie boją się atakować nawet stworzeń kilkukrotnie przewyższających je wielkością.

 

Szkodnik gliniasty

10

Szkodniki gliniaste to duże owady żyjące pod ziemią. Ich pazury i żuwaczki mogą stanowić zagrożenie nawet dla silnego człowieka. Gdy się ich nie niepokoi, nie są agresywne. Żywią się korzeniami i łodygami, co może prowadzić do niszczenia drzew i przydatnych roślin. Jako, że ich rany goją się niebywale szybko, rój szkodników gliniastych to przeciwnik, z którym ciężko się uporać. Wydają się być dalekimi krewnymi polnych bestii.

 

Ścierwojad

11

Ścierwojady żywią się zarówno roślinami, jak i padliną. Zamieszkują głównie rozległe równiny i nasłonecznione lasy. Mimo że wyglądają na nieszkodliwe, nie wolno ich lekceważyć – od wielu pokoleń stanowią ulubioną zdobycz drapieżców, więc wykształciły w sobie skuteczne mechanizmy obronne. W pojedynkę nie są zbyt groźne, lecz zwykle żyją w niewielkich stadach.

 

Jaszczur

12

Jaszczury pospolite to duże gady o brązowo-zielonej barwie łusek. Są agresywne i niebywale silne, nieustannie czyhają na ofiarę – atakują potężnymi szczękami lub trującym oddechem. Pomimo swej niezgrabnej budowy dysponują zaskakującą szybkością.

 

Ognisty jaszczur

13

Ogniste jaszczury to potężne drapieżniki, które lubują się w upale, więc zamieszkują tylko tereny gorące. Są niezwykle agresywne i nieustannie szukają pożywienia. Podobnie jak zwykłe jaszczury także i one posiadają silne szczęki, lecz swą nazwę zawdzięczają zdolności plucia ogniem. Wielu poszukiwaczy przygód lekceważy ogniste jaszczury i potem gorzko tego żałuje. Cechuje je nie tylko znaczna siła, lecz także duża szybkość. Ich największa słabość to wstręt do zimna

 

Kryształowy pająk

14

Z oddali kryształowe pająki wyglądają na nieżywe skupiska kryształów i brył lodu – dopiero z bliska można odkryć ich prawdziwą naturę. Zamieszkują zimne jaskinie i ruiny, gdzie nikt ich nie niepokoi. Rzadko opuszczają swe lodowe siedliska, gdyż nie tolerują gorąca. Intruzów atakują magicznym oddechem mrożącym, który zadaje znaczne obrażenia. Nie należą chyba do stworzeń naturalnych, lecz ich pochodzenie pozostaje zagadką.

 

Zębacz

15

Zębacze to mięsożercy zamieszkujący tereny podmokłe, np. bagna i dżungle. Nie są wybredne, jeśli chodzi o wybór pożywienia. Zawsze polują w grupach – przewagę daje im ogromna szybkość, z jaką mogą ścigać ofiarę. Zębacze to krewni brzytwiaków.

 

Cieniostwór

16

Cieniostwory to samotnicy zamieszkujący głównie leśne i górskie jaskinie. Powszechnie uważa się je za stworzenia nocne, lecz nikt nigdy nie widział śpiącego cieniostwora, gdyż istoty te mają niebywale wyczulone zmysły. Nie cofną się przed atakiem na o wiele większego przeciwnika bądź dużą grupę ludzi. Walczą za pomocą łap i rogów. Mimo swych rozmiarów cechują się dużą zwinnością i szybkością – z łatwością mogą obalić nieostrożną ofiarę.

 

Pełzacz kopalniany robotnik

17

Pełzacze kopalniane należą do najgroźniejszych stworzeń na Argaanii. Robotnicy nie zaliczają się do gatunku najgroźniejszych przedstawicieli swego gatunku, lecz mimo to dysponują olbrzymią siłą. Ich naturalne środowisko stanowią jaskinie, które nieustannie powiększają i których zaciekle bronią. Jeśli pełzacz robotnik wytropi intruza, zaatakuje go bez cienia litości – najpierw błyskawicznie zakopie się w podłożu i podkradnie do ofiary, a następnie zaskoczy ją, równie szybko się wynurzając. Pełzacze kopalniane posiadają bardzo gruby, naturalny pancerz chitynowy, który czasem wykorzystywany jest jako egzotyczny surowiec.

 

Pełzacz kopalniany żołnierz

18

Pełzacze żołnierze są wyraźnie większe i silniejsze od robotników – to strażnicy gniazda. Oddadzą życie w obronie swej królowej.

 

Wąż błotny

20

Węże błotne to olbrzymie pierścienice zamieszkujące bagna. Ich długie, „rozciągnięte” ciała pokrywają drobne wyrostki, a na grzbiecie znajdują się kolce. Głowa kończy się wielką paszczą z trzema parami szczęk o niezliczonych ostrych zębach. Węże błotne nie posiadają oczu, lecz potrafią wytropić ofiarę dzięki niebywale wyostrzonemu słuchowi. Naoczni świadkowie twierdzą, że istoty te atakują znikąd. Łączą olbrzymią siłę z dużą wytrzymałością oraz sprytem, co czyni z nich bardzo groźnego przeciwnika.

 

Kamienny golem

21

Kamienne golemy to magiczne istoty ze skały i gliny. W trakcie walk budzą grozę – miotają we wrogów głazami, a ciosem olbrzymiej pięści mogą pozbawić świadomości. Są niewrażliwe na elektryczność, lecz za to podatne na ciepło i zimno.

 

Ognisty golem

22

Ciała ognistych golemów składają się z gorącej lawy i skały wulkanicznej, które związała czysta magia. Nie znają strachu, nie odczuwają bólu ani zmęczenia, co czyni z nich nieugiętych  i zarazem śmiertelnie groźnych przeciwników. W trakcie walki korzystają ze swej nadludzkiej siły, by miotać we wrogów głazami i ogłuszać ich ciosami ogromnych pięści. Są z natury odporne na ciepło, lecz zimnem można wyrządzić im krzywdę.

 

Lodowy golem

23

Lodowe golemy do magiczne istoty zbudowane z twardej jak kamień, zamarzniętej wody. Zwykle przebywają w pobliżu pól lodowych i lodowców. Nie znają strachu, nie odczuwają bólu ani zmęczenia, co czyni z nich nieugiętych  i zarazem śmiertelnie groźnych przeciwników. W trakcie walki korzystają ze swej nadludzkiej siły, by miotać we wrogów głazami i ogłuszać ich ciosami ogromnych pięści. Są z natury odporne na zimno, lecz ciepłem można wyrządzić im krzywdę.

 

Książęta demonów

24

Przywódcy demonicznych hord. Nieustraszeni książęta demonów są o wiele potężniejsi od swych podwładnych, choć mają to samo pochodzenie. Lodowate zimno zdaje się być jedyną metodą walki z tymi istotami, choć ciężko uwierzyć, że w ten sposób można by zagrozić takiej potędze.

 

Demon

25

Demony to jedne z najpotężniejszych istot tego świata. Są niebywale wytrzymałe, z zabójczą skutecznością walczą zarówno wręcz, jak i magią – stanowią olbrzymie zagrożenie dla każdego innego stworzenia. Lodowate zimno zdaje się być jedyną metodą walki z demonami. Nie wiadomo dokładnie, skąd pochodzą, lecz przypuszcza się, iż stworzył ich Beliar.

 

Topielec

26

Topielec to poruszający się na tylnych nogach płaz o niedorzecznie długich kończynach górnych, szyi oraz ogonie. Zamieszkuje obszary nadjeziorne i nadmorskie. Sam w sobie nie jest agresywny, lecz łatwo może poczuć się zagrożony, więc lepiej trzymać się od niego z daleka. Topielec to krewny szuwarnika.

 

Czarny goblin

27

Czarne gobliny to niewielkie, człekokształtne istoty czarniawej, chropawej skórze, która chroni przed niepogodą, lecz także przed atakami. Są dość zwinne, zazwyczaj zamieszkują ciepłe jaskinie bądź polany w pobliżu szlaków handlowych. To sprytni myśliwi, którzy potrafią ograbić samotnego wędrowca – odziani w stare pancerze i uzbrojeni w maczugi otaczają ofiarę, a następnie przypuszczają jednoczesny atak ze wszystkich stron. Gobliny to istoty dość bystre – cechują się o wiele większą inteligencją niż jakiekolwiek zwierzę. Czarne gobliny są o wiele agresywniejsze od swych zielonych krewniaków, a ich wodzowie zawsze posiadają lepszą broń i pancerze niż reszta pobratymców.

 

Gobliński szaman

28

Pośród goblinów znaleźć można cieszących się wielkim poważaniem szamanów. Wydaje się, że żaden z nich nie opanować więcej niż jednego zaklęcia, lecz i tak potrafią zrobić z niego dobry użytek, o czym przekonało się już wielu awanturników.

 

Troll

30

Trolle zamieszkują podgórskie polany, które są na tyle rozległe, by móc je pomieścić. Żywią się wszystkim, od jagód po wilki. Walczą za pomocą pięści – czasem obalają przeciwników, wywołując wstrząsy ziemi. Rozgniewany troll miota też wszystkim, co wpadnie mu w łapy. Są to istoty dość powolne, więc zwinny wojownik zdąży uniknąć ich ataku – na całe szczęście, gdyż jeden celny cios potrafi zabić.