Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
Strefa Multiplayer
Elisium
Trzy najlepsze gry Gothic Online
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

GameExe.pl - Twój portal fantasy! Witamy na Gothicpedii! Lista najlepszych gier w sieci Poki.pl Konwent Gier Terenowych

Witaj w Tawernie Gothic
Szukasz pomocy w przejściu gry z serii Gothic lub Risen? W takim razie dobrze trafiłeś. Zajrzyj do menu naszej Tawerny. Znajdziesz u nas odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Gdybyś należał do kolekcjonerów (wiesz, tych zbieraczy grafik i tapet), możesz odwiedzić naszą galerię. Na pewno znajdziesz tam coś dla siebie, co idealnie ozdobi Twój pulpit. Jeśli szukasz sobie podobnych, tych, których zafascynowały gry z serii Gothic, to nie ma lepszego miejsca do rozmów w niebie u Innosa ani tu pośród śmiertelnych na ziemi, jak nasze forum dyskusyjne. I jeszcze jedno - uważaj na siebie.

ELEX Fanart Contest!
napisał: Devristus, dnia 02.11.2015 17:09

Dzisiaj Piranha Bytes ogłosiła konkurs na zrobienie fanartu dotyczącego ich najnowszej gry - ELEX. Grafika ma propagować jedną z gildii występujących w grze - Kleryków, czyli najbardziej rozwiniętą frakcję będacymi technomagami. Ich misją jest oczyszczenie świata z elexu i tym samym pozbyć się Alb, czyli ludzi uzależnionych od tej substancji! Prace można wysyłać na adres contest-1115@piranha-bytes.com w formatach .jpg oraz .tga do 30 listopada 2015 do godziny 23:59. Więcej informacji w linku poniżej!

 

> ELEX Fanart Contest

 

Skomentuj na forum

Skomentuj na fanpage'u

Nowe grafiki ELEX od PB!
napisał: Devristus, dnia 27.10.2015 11:35

Dzisiaj po godzinie 11 Piranha Bytes udostępniła dwie nowe grafiki koncepcyjne dotyczące nadchodzącego ELEX. Widać na nich lekką poprawę graficzną gry, ale również  nowe stworzenia, które łudząco podobne są do zębaczy znanych z serii Gothic. No i jak na klimat post apokaliptyczny bije od nich pustka i to uczucie, że oprócz Ciebie nie ma nikogo wokół Ciebie, ktore najbardziej oddaje obraz drugi. A Wam jak się podobają grafiki? Znaleźliście w nich coś co przyciąga do ELEX?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

> Skomentuj na forum

> Skomentuj na fanpage'u

PGA z Tawerną Gothic!
napisał: Devristus, dnia 08.09.2015 21:16

Chcielibyśmy się pochwalić, że Tawerna Gothic została jednym z patronów medialnych jednych z największych targów gier komputerowych i wideo, gier fabularnych i sportów ekstremalnych w Polsce - Poznań Game Arena! Dzięki temu dowiecie się u Nas wszystkich informacji odnośnie tegorocznych targów!

Pierwszą z takich informacji jest fakt, że honorowym patronatem nad Poznań Game Arena 2015 objął Prezydent Miasta Poznania Jacek Jaśkowiak. Uzasadniając swoją decyzję pan Prezydent napisał, że „Targi Poznań Game Arena to największe tego typu wydarzenie w tej części Europy, podczas którego prezentowane są najnowsze trendy i rozwiązania z zakresu multimedialnej rozrywki. Dzięki szerokiej ofercie prezentowanych produktów, setek w pełni interaktywnych atrakcji, konkursów oraz towarzyszącej targom niepowtarzalnej atmosferze, zyskały ona swoją wierną publiczność. Dzisiaj Poznań Game Arena to wielkie święto miłośników gier, nowoczesnej technologii i rodzinnej rozrywki. To dobra zabawa oraz wspaniała okazja do spotkań profesjonalistów. Cieszę się, że targi odbywają się właśnie w Poznaniu.”

W tym roku również odbędzie się VIII edycja Zjazdu Twórców Gier, który znany jest teraz jako Game Industry Conference. Głównym celem konferencji jest zapewnienie wszystkim uczestnikom targów, miejsca do zawierania kontaktów biznesowych, do dyskusji na temat aktualnych trendów oraz wymiany cennych doświadczeń. Unikalną wartością GIC jest również otwartość wydarzenia zachęcająca do udziału młodzież i studentów, stanowiących przyszłość branży. Wśród szerokiej gamy wykładów, paneli i warsztatów, głównymi tematami poruszanymi podczas konferencji są wszystkie fazy produkcji gier, poczynając od ich wczesnego projektowania, poprzez programowanie, reżyserię dźwięku, projektowanie graficzne, UI i UX, na marketingu i dystrybucji kończąc. Oprócz tematów związanych z tworzeniem gier video, uczestnicy mają również możliwość prowadzenia dyskusji dotyczących mniej “cyfrowych” tematów, jak gamifikacja, wpływ kultury, ekonomii i polityki na gry czy coraz popularniejsze ostatnio transmedia. Za organizację odpowiadają Politechnika Poznańska, Centrum Superkomputerowo Sieciowe oraz Polish Invasion. Od dawna partnerują im niezależne studia deweloperskie m. in. RobotGentleman oraz BlackMoonDev.
Więcej informacji można znaleźć na stronie konferencji oraz oficjalnej stronie PGA.

Ostatnią na ten post informacją jest, że dzięki współpracy z portalem Ticketpro, już dziś można zarezerwować sobie jesienne dni i delektować się myślą, o jakże przyjemnych, pełnych emocji chwilach czekających podczas Poznań Game Arena w niższych cenach. Bilety dostępne na stronie Ticketpro oraz w sklepach Empik, Saturn, Media Markt.

 

> Oficjalna strona PGA

> Game Industry Conference

> Ticketpro

Piranha Bytes sprawiła niespodziankę fanom Risena 3 na PC.
napisał: Angharus, dnia 24.08.2015 16:05

W dniu premiery Risena 3 na PS4 w wersji Enhanced Edition Piranha Bytes nie zapomniała także o swoich wiernych fanach, ogrywających ich gre na blaszakach. Otóż twórcy wydali darmowy patch ulepszający oprawę graficzną. Rozgrywka pozostała jednakże bez zmian. Użytkownikom Steama, którzy posiadają cyfrową kopię gry aktualizacja pobierze się automatycznie. Z kolei dla osób posiadających pudełkową wersję udostępniony został on w serwisie chip.de. Oto przegląd kwestii które doczekały się usprawnień:

  • wsparcie dla 64-bitowych procesorów
  • lepsze tekstury przedmiotów, roślinności, terenu, efektów, postaci, potworów oraz innych modeli znajdujących się w grze
  • zwiększony zasięg widzenia
  • ulepszone wczytywanie obiektów pojawiąjących się na ekranie i większa płynność w działniu gry
  • nowe rodzaje efektów pełnoekranowych, np. bokeh depth czy HDR bloom
  • nowa metoda renderowania chmur, dzięki czemu niebo i zachody słońca wygląda jeszcze bardziej imponująco

 

> Patch

 

Skomentuj na forum

Skomentuj na facebooku

Elex - nowe informacje
napisał: Devristus, dnia 05.08.2015 20:50

Gamescom trwa i wciąż nadchodzą z niego nowe informacje. Nas, jako serwis poświęcony grom Piranha Bytes, oczywiście najbardziej interesują te, które dotyczą nowego projektu niemieckich twórców – gry Elex, łączącej klimaty fantasy i postapo.

Dziwić może tak nietuzinkowe połączenie, lecz jest ono oczywiście wyjaśnione fabularnie. Akcja gry rozgrywać się będzie na planecie Magelan, wiele lat po katastrofalnym upadku meteorytu. W wyniku impaktu wysoko rozwinięta cywilizacja planety została niemal całkowicie zniszczona. Resztki ludności cofnęły się w rozwoju o wiele pokoleń, chociaż mogą wciąż korzystać z pozostałości nowoczesnej technologi. Niekoniecznie rozumiejąc jej działanie. Z drugiej strony są ludzie, którzy nauczyli się żyć w zgodzie z naturą, korzystając jedynie z prostych broni i narzędzi. Tak, aby ów kocioł był jeszcze bardziej zabawny, uderzenie meteorytu wyzwoliło pojawienie się na planecie obcego minerału, tytułowego elexu. Jest on wykorzystywany, zgodnie z ludzką naturą, do produkcji broni. Ponadto może on wywoływać zdolności magiczne. Prowadzi do jednak do degeneracji umysłowej, co w gruncie rzeczy robi z niego narkotyk. Nadużywanie go wyzbywa ludzi uczuć, tworząc z nich zimne, pozbawione człowieczeństwa istoty. Mimo tych zagrożeń jest on niezwykle cenny i pożądany przez obie główne frakcje. I tutaj możemy przejść do opisu naszego protagonisty. Tak, jest co opisywać poza prostym „bezimiennym”.

Piranie postanowiły bowiem odejść od tradycyjnego już bohatera pozbawionego imienia. Tym razem nasz protagonista będzie miał jasno określoną historię i pochodzenie. Na chwile obecną można stwierdzić, iż będzie to członek jednej z obecnych w grze frakcji znanej jako Albowie. I to nie byle jaki członek, lecz jednej z jej dowódców. Nieszczęśnik ów, nadużywający narkotyku elex, w czasie lotu myśliwcem za liniami wroga, będzie miał wątpliwa przyjemność zostania zestrzelonym. Rzecz jasna nie będzie to koniec gry, że tak lekko zaspojleruję. Protagonista odzyska w końcu świadomość, gdy narkotyk w jego żyłach przestanie działać. I wtedy dopiero rozpocznie się zabawa. Gracz otrzyma dużą swobodę, zaś wolny od narkotyku umysł protagonisty zacznie dostrzegać inne strony konfliktu rozpalającego planetę Magelan. Tradycyjnie już możliwe będzie dołączenia do różnych frakcji, nawet pierwotnych wrogów Albów. Twórcy obiecują także liczne wybory natury moralnej. Duża kwesta ma być także położona na kwestie eksploracji oraz wątku głównego, jednak nie będzie to raczej tak wolny sandbox jakim był chociażby Skyrim. Piranie zdradzili, iż ich najnowsza gra powinna zaoferować ok. 70 godzin rozgrywki. Niezły wynik, biorąc pod uwagę długość wielu współczesnych produkcji.

Ważną informacją jest także to, iż otwarty świat gry będzie pozbawiony natrętnych ekranów ładowania. Po wstępnym wczytaniu początkowej lokacji cały świat gry stanie przed naszym protagonistą otworem. A będzie co zwiedzać! Świat gry obfitować ma w liczne lokacje, od zielonych lasów i bagien, aż po mroźne góry. Ponad to tereny zamieszkałe przez ludzi będą wypełniona NPCami, którzy będą mieli własne zdanie odnośnie wydarzeń na planecie. Siedliska owe mają odzwierciedlać naturę frakcji, które będą je zamieszkiwać. Na chwilę obecną znane są cztery frakcje. Albowie, z których to wywodzić ma się główny bohater. Jest to frakcja o dość imperialistycznych zapędach, ich celem będzie podporządkowanie sobie innych. Z drugiej strony barykady spotkać możemy Berserkerów, szukających jedności z naturą. Natrafimy także na Kleryków, którzy to zakazują korzystania z elexu. Ostatnią znaną frakcją będą Banici, którzy określanie zostali jako grupa terrorystów.

Nawiązując jeszcze do tematu eksploracji należy także wspomnieć o czymś, co według mojej osobistej opinii jest dość ciekawym i jednocześnie bardzo fajnym pomysłem Piranii. Nasz bohater będzie mógł korzystać z jetpacka. Plecak odrzutowy ma umożliwiać docieranie w trudno dostępne miejsca, co będzie sprowadzało się do eksploracji nie tylko horyzontalnej, ale i wertykalnej. Bjorn Pankratz zaznaczył jednak, iż wciąż trwają nad tym prace. Głównie nad balansem i stworzeniem systemu, który sprawi iż ów przyrząd nie będzie włożony na siłę, lecz będzie tworzył zwarty i logiczny element gry. Ponad to, w temacie eksploracji, należy także wspomnieć o możliwości szybkiej podróży. Czyli o elemencie nieodzownym w grach z dużym otwartym światem. Kwestia ta najprawdopodobniej zrealizowana zostanie w dość klasycznej formie, w postaci teleportów.

Walka w grze ma być nieco bardziej rozbudowana niż w poprzednich produkcjach studia. Głównie w konsekwencji zmiany klimatów. Połączenie science-fiction i fantasy zaowocowało bowiem zbiciem rodzajów ekwipunku z obu gatunków. W grze napotkać będzie można sprzęt zarówno typowy dla fantasty, jak choćby miecze, topory czy łuki, ale także nowoczesną broń do wali wręcz i broń energetyczną. Rzecz jasna nasi przeciwnicy także będą używali różnych rodzajów uzbrojenia. W kwestii defensywy istnieć mają liczne wieloczęściowe zbroje dostępne dla wszystkich, a także specjalne pancerze dostępne tylko w określonych frakcjach. Ponad to, wraz z awansowaniem w konkretnych frakcjach, będziemy mieli także dostęp do coraz to lepszego sprzętu i umiejętności.

Pod względem graficznym Elex prezentuje się raczej przeciętnie. Niewątpliwie jednak widać skok jakości względem ostatniej części Risena. Gra wykorzystywać będzie sprawdzony już przez Piranie silnik, który to wykorzystywany był w ich poprzednich produkcjach. Rzecz jasna został on poprawiony o kilka najnowszych możliwości.

Gra zostanie wydana na PC, PS4 oraz Xbox One. Premiera odbędzie się pod koniec przyszłego roku, jednocześnie na wszystkich platformach, co zaliczyć można jako zdecydowany plus.

Wielu fanów gier Piranha Bytes może zadawać sobie jeszcze pytanie „Dlaczego Piranie nie robią nowego Gothica?”. Twórcy odpowiadają na to dość prosto. W uniwersum Gothica byliby bardzo ograniczeni twórczo, fani mieliby duże oczekiwania (np. odnośnie wystąpień określonych bohaterów). Nowe uniwersum umożliwia im popisanie się pomysłowością i wyobraźnią. Według mnie podjęli dobrą decyzję i nie mogę się doczekać rezultatów.

 

News został napisany przez użytkownika forum: Dragosaniego

 

Skomentuj na forum

Skomentuj na fanpage'u


Strony: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43] [44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] [51] [52] [53] [54] [55] [56] [57] [58] [59] [60] [61] [62] [63] [64] [65] [66] [67] [68] [69] [70] [71] [72] [73] [74] [75] [76] [77] [78] [79] [80] [81] [82] [83] [84] [85] [86] [87] [88] [89] [90] [91] [92] [93] [94] [95] [96] [97] [98] [99] [100] [101] [102] [103] [104] [105] [106] [107] [108] [109] [110] [111] [112] [113] [114] [115] [116] [117] [118] [119] [120] [121] [122] [123] [124] [125] [126] [127] [128] [129] [130] [131] [132] [133] [134] [135] [136] [137] [138] [139] [140] [141] [142] [143] [144] [145] [146] [147] [148] [149] [150] [151] [152] [153] [154] [155] [156] [157] [158] [159] [160] [161] [162] [163] [164] [165] [166] [167] [168] [169] [170] [171] [172] [173] [174] [175] [176]