Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
O grze
O grze
Wstęp
Artefakty Adanosa
Bagienne ziele
Bogowie
Edycja Rozszerzona - Pierwsze wrażenia
Frakcje
Haran Ho
Kamienie teleportacyjne
Klany
Kontynent
Magia
Prastara wiedza
Towarzysze
Vengard
Xardas
Bestiariusz
Potwory
Przedmioty
Bronie
Czary
Hełmy
Mikstury
Tarcze
Zbroje
Pomoc
Atrybuty
Nauczyciele
Ogniste puchary
Solucja
Spis NPC
Sterowanie
Stół alchemiczny
Umiejętności
Zadania
Kody
Konsola
Ciekawostki
Modelowanie wydm
Nagrywanie dialogów
Piranha Bytes
Projektowanie postaci
Recenzja z 2007 roku
Soundtrack
Streszczenie materiału z Gamestar
The Art of Gothic
Tworzenie budynków
Wywiad z Blaine'm Christine
Wywiad z Piranha Bytes
Wywiad z Piranha Bytes na E3
Wywiad z Robertem Gawli?skim
Zapowiedź z 2006 roku
Galeria
Artworki
Mapy
Screeny
Tapety
Pre-Alpha
Inne
Gothic 3 - The Beginning
Forum dyskusyjne
Dyskusja o grze
Wątek główny i zadania
Porady dotyczące gry
Pomoc techniczna
Gothic 3: The Beginning
Edycja Rozszerzona & Quest Pack
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Wstęp
napisał: Isentor, dnia 07.05.2011 14:53

"Prawdopodobnie nasi wrogowie nie przyszli tu z chciwości i żądzy krwi, ale z powodu niedostatku żywności oraz niezwykle długich i surowych zim. Dziesięć lat temu orkowie rozpoczęli kampanię i podbili Nordmar w błyskawicznym tempie; 
Nordmar, którego broniliśmy przez pięć wyczerpujących lat...
Odcięty od znajdujących się tam złóż magicznej rudy, nasz mądry król zmuszony był podjąć drastyczne kroki, które nie zawsze spotykały się z uznaniem mas...."

Twoja historia rozpoczęła się, kiedy za drobne przestępstwo skazano cię na wygnanie do Górniczej Doliny w Khorinis, miejsca zabezpieczonego magiczną barierą, gdzie więźniowie wydobywali rudę dla wojsk królewskich. Więźniowie, podzieleni na trzy zwalczające się obozy, przeprowadzili inicjację każdego nowego więźnia w szybki i brutalny sposób - jak sam miałeś okazję się przekonać.

Jednak nie poddałeś się losowi i zdołałeś uciec z więzienia, pokonawszy straszliwą istotę znaną jako "Śniący". Zostałeś pogrzebany, i uratowany przez tajemniczego nekromantę imieniem "Xardas". Wyjaśnił ci on, że śmierć Śniącego wyzwoliła katastrofalną reakcję o dalekosiężnych skutkach.

Wspólnie z przyjaciółmi poznanymi w czasie swoich podróży znalazłeś drogę na wybrzeże Khorinis, gdzie pokonałeś ożywionego smoka. Na jednym z królewskich okrętów wyruszyłeś w podróż, która miała cię zaprowadzić do wytęsknionej ojczyzny.

Niestety, na miejscu spotkała cię niemiła niespodzianka: orkowie opanowali Myrtanę, i tylko stolica wciąż opiera się oblężeniu. Na terenie całego królestwa toczą się zamieszki, i wygląda na to, że twoja przygoda dopiero się zaczęła...