Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
Strefa Multiplayer
Elisium
Trzy najlepsze gry Gothic Online
O grze
O grze
Wstęp
Artefakty Adanosa
Bagienne ziele
Bogowie
Edycja Rozszerzona - Pierwsze wrażenia
Frakcje
Haran Ho
Kamienie teleportacyjne
Klany
Kontynent
Magia
Prastara wiedza
Towarzysze
Vengard
Xardas
Bestiariusz
Potwory
Przedmioty
Bronie
Czary
Hełmy
Mikstury
Tarcze
Zbroje
Pomoc
Atrybuty
Nauczyciele
Ogniste puchary
Solucja
Spis NPC
Sterowanie
Stół alchemiczny
Umiejętności
Zadania
Kody
Konsola
Ciekawostki
Modelowanie wydm
Nagrywanie dialogów
Piranha Bytes
Projektowanie postaci
Recenzja z 2007 roku
Soundtrack
Streszczenie materiału z Gamestar
The Art of Gothic
Tworzenie budynków
Wywiad z Blaine'm Christine
Wywiad z Piranha Bytes
Wywiad z Piranha Bytes na E3
Wywiad z Robertem Gawli?skim
Zapowiedź z 2006 roku
Galeria
Artworki
Mapy
Screeny
Tapety
Pre-Alpha
Inne
Gothic 3 - The Beginning
Forum dyskusyjne
Dyskusja o grze
Wątek główny i zadania
Porady dotyczące gry
Pomoc techniczna
Gothic 3: The Beginning
Edycja Rozszerzona & Quest Pack
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

GameExe.pl - Twój portal fantasy! Witamy na Gothicpedii! Lista najlepszych gier w sieci Poki.pl Konwent Gier Terenowych

Frakcje
napisał: Isentor, dnia 07.05.2011 14:57

Wyznawcy Innosa

Buntownicy - jako nieliczni podjęli się wojny z okrami w obronie kraju. Ze względu na słabe uzbrojenie oraz wyszkolenie jednostek atakują zazwyczaj partole, lub konwoje składające się przeważnie z kilku nie groźnych przeciwników. Prowadzą głównie wojnę podjazdową. Są lojalni wobec króla i dążą do wypędzenia orków z kraju. Ich oddziały składają się głównie z niedobitków z królewskiej armii jak i zwykłych a zarazem ambitnych chłopów z okolicznych wiosek.



Paladyni - zaliczają się oni do elity najlepszych wojowników na całym kontynencie. Początkowo ich twierdza mieściła się niedaleko Silden, jednak Magowie Wody zniszczyli okoliczną tamę, a uwolniona w ten sposób rzeka pochłonęła zamek. Po tym feralnym wydarzeniu król przydzielił im warownię w Gothcie. Paladyni stawiali tam zacięty opór orkom którzy w żaden sposób nie mogli zająć miasta, dopiero straszliwa klątwa zdołała przełamać obronę i doprowadzić do kapitulacji twierdzy. W skutek wojny pozostało niewielu przedstawicieli armii królewskiej, jednak nie zapomnieli oni o swym władcy i w dalszym ciągu walczą u jego boku utrzymując stolicę państwa - Vengard. Pozostali prowadzą działalność konspiracyjną przeciwko najeźdźcy poza jej granicami.


Magowie Ognia - Klasztor Magów Ognia znajduje się na północno-zachodnim krańcu kontynentu. Przebywa tam większość przedstawicieli tej gildii jednak niektórzy schronili się w Myrtanie, gdzie wspierają oddziały partyzanckie. Na skutek wojny magia runiczna upadła przez co utracili oni swe magiczne moce, lecz Magowie nie składają broni, prowadzone są badania które w najbliższym czasie pomogą im odzyskać swe zdolności. Dzięki prastarej wiedzy i łasce Innosa, gildia znowu odzyska swą świetność.




Niewolnicy - jest to grupa ludzi których wojna dotknęła najbardziej. Podczas wojny stracili wszystko: domy, rodziny a przede wszystkim wolność. Orkowie wykorzystują ich do ciężkiej pracy przy wykopaliskach. W Varancie stanowią oni przedmiot handlu, a tamtejsza ludność specjalizuje się w łapaniu i zbiegłych niewolników oraz w pozyskiwaniu nowych. Jeśli zdobędziemy ich zaufanie oraz odpowiednio przygotujemy, to uzyskamy ich pomoc podczas wyzwalania kraju z rąk orków, a biorąc pod uwagę ich dużą liczebność, pomoc z ich strony może okazać się nieoceniona.






Nordmarczycy - jest to frakcja zamieszkująca Nordmar, krainę skutą wiecznymi lodami. Dotarcie do ich siedzib nie jest prostym zadaniem, gdyż umieszczone są one na niedostępnych wysokich wzgórzach, do których dostać się można tylko za pomocą mostu prowadzącego nad przepaścią. Występują tutaj trzy różne Klany, każdy specjalizuje się w odrębnej dziedzinie z której czerpią wysokie korzyści. Klan Wilka, w którym mieszkają najlepsi myśliwi, podróżują oni po całej krainie, dzięki czemu można się od nich dużo dowiedzieć, zajmują się oni głównie polowaniem i oprawianiem skór, które są pożądanym towarem na całym kontynencie. Klan Młota, w którym spotkamy najlepszych kowali na świecie, to właśnie tutaj nauczymy się kuć broń z czystej magicznej rudy. Klan Ognia, gromadzący najlepszych wojowników, którzy gorliwie wyznają Innosa który w zamian daje im siłę do walki z orkami. Tutejsze rody zaciekle stawiają opór najeźdźcy który najechał także na te ziemie. Posiądą oni Moc Przodków, która pomoże im ostatecznie wygnać wrogów z ich ziemi. 




Łowcy orków - liczna i potężna grupa wojowników pochodzących z tajemniczego Nordmaru, zajmująca się likwidowaniem orkowych oddziałów oraz ich grabieżą. Reprezentanci tej frakcji z wyglądu są zbliżeni do Wikingów, a ich charakterystyczne pancerze wykonywane są ze zdobionej stali oraz ciepłych futer, świetnie sprawdzających się w mrocznych krainach Nordmaru. 





Wytapiacze rudy - nie od dziś wiadomo, że najlepsi kowale na świecie żyją właśnie w Nordmarze. To właśnie tutaj spotkamy wytapiaczy rudy. Tworzą oni niezwykłą broń z czystej magicznej rudy, a taki oręż godni są nosić tylko królowie lub bohaterowie. Jest niewielu mistrzów którzy opanowali tę niezwykłą sztukę i żyją oni w różnych częściach skutej lodem krainy, lecz jeśli chcesz się dowiedzieć więcej, udaj się do Klanu Młota i porozmawiaj z Ingvarem, mistrzem kowalstwa.





Wyznawcy Adanosa

Koczownicy - jak sama nazwa wskazuje, prowadzą oni koczowniczy tryb życia. Lud ten znajduje się w nieustannej podróży po piaszczystych terenach Varantu, dlatego nikt dokładnie nie wie, gdzie w danym czasie znajduje się ich obóz. Żyją oni głównie z tego, co da im pustynia, lecz niejednokrotnie atakowali oni kupieckie karawany lub nawet całe miasta. Wśród Asasynów budzą oni strach, gdyż słyną oni z swej bezwzględności. 
Bez wątpienia można ich nazwać buntownikami tej krainy. Za największą wartość uznają bowiem wolność i niezależność, co doprowadziło do poważnego konfliktu z Asasynami. Konflikt, który rozstrzygnie kto tak naprawdę będzie władał na pustyni. W najbliższym czasie możemy spodziewać się większego zasięgu działania z ich strony, gdyż najnowsze wieści głoszą o powrocie ich duchowych przywódców, Magów Wody.

IPB Image


Magowie Wody - razem z Koczownikami stanowią oni jeden lud, a w odległych czasach razem przemierzali oni pustynie. Gdy nadeszła wojna i rozpoczęły się walki o Myrtanę i Nordmar, król Rhobar postanowił ich wysłać na Khorinis. Magowie sądzili, że dzięki magicznej rudzie, jaką mieli zdobyć, król zdoła wygrać wojnę. Mylili się jednak i na długi czas utknęli daleko od domu. Zdołali jednak wrócić do swej ojczystej ziemi, ostatni raz wykorzystując moc kamieni ogniskujących do przeprowadzenia rytuału teleportacji. Wrócili, jednak już nic nie jest takie jak dawniej. Plemiona zakończyły wędrówkę i niektórzy spośród Magów zechcą do nich wrócić. Drudzy natomiast poszukują prastarej magi oraz artefaktów, rozbili oni duży obóz w ruinach miasta świątynnego Al-Shedin, gdzie oczekują już na pojawienie się Wybrańca.

IPB Image



Gońcy Leśni - jest to frakcja żyjąca w zgodzie i harmonii z naturą. Kiedyś posiadali oni dużą wioskę w okolicach Montery, jednak została ona spalona i splądrowana przez orków. Ci, którym udało się przeżyć założyli niewielkie obozy w lasach Myrtany, gdzie towarzyszą i chronią Druidów. Noszą oni zielone szaty i uzbrojeni są po zęby w łuki i miecze tak, iż nawet orkowie widzą w nich poważne zagrożenie.

IPB Image


Druidzi - można ich nazwać przywódcami Gońców Leśnych, jednak sami nie uważają się za nich. Są oni o wiele potężniejsi od swoich współbraci, a to za sprawą kamieni jakie posiadają. Otrzymali je oni od Adanosa, który w ten sposób przekazał im swą moc. W każdym kamieniu Druidów żyje moc zwierzęcia, pozwalająca właścicielowi na przemianę własnej osoby w stworzenie którego moc zawiera kamień. Większość Druidów zamieszkuje Myrtanę, lecz niektórych spotkamy w pozostałych częściach kontynentu.

IPB Image



Wyznawcy Beliara

Asasyni - jest to lud zamieszkujący południową pustynię Varantu. Życie jest tutaj dokładnie poukładane. Można powiedzieć, że wyróżniamy tutaj kilka klas społecznych, każda uzależniona od każdej, a razem tworzą jeden wspólny organizm. Najwyżej ustawieni są władca tej krainy, czyli Zuben wraz z Czarnymi Magami, później handlarze którzy sprzedają tu najróżniejsze towary, na końcu wojownicy, którzy strzegą porządku w całym państwie. Jako że klimat jest tu wyjątkowo surowy, Asasyni niechętnie opuszczają swoje miasta w których czują się bezpieczni. Asasyni jako wyznawcy Beliara podpisali z Orkami pakt, na którego mocy pozwolili oni zielonoskórym na prowadzenie wykopalisk w obrębie ich państwa, za co otrzymują systematycznie góry złota.

Jesteśmy ludem wybranym, bogactwo dla nas, władza dla Beliara
A jego królestwo nastanie i zadrżą ci, ku którym skieruje swój gniew
Więc zapłać złotem bo inaczej zapłacisz krwią
Beliar nie zna litości, dla słabych nie ma zmiłowania tylko ból i śmierć 
Ale ci z was którzy obracacie pieniądzem, musicie płacić daninę
Bo czymże jest złoto w obliczu nieuchronnego gniewu Beliara
Gdy jego gniew sięgnie zenitu będzie za późno 
Wtedy wasze modlitwy nie zostaną wysłuchane 
Tylko My, Czarni Magowie wiemy jak ubłagać jego gniew
Chronimy was, używamy naszej mocy by zachować was przed jego gniewem
On zgniecie swych wrogów, wynagrodzi nas bo jesteśmy jego ludem 
My - Asasyni



IPB Image


Czarni Magowie - w imieniu Zubena sprawują oni władzę w całym państwie, dlatego spotkać ich można w każdym mieście należącym do Asasynów. Do ich głównych zadań należy zbieranie daniny należnej królowi od miejscowych kupców. W zamian chronią ich oni przed gniewem swego Boga oraz przed palącą klątwą Innosa. Podlega im także bezpośrednio armia, więc są oni odpowiedzialni także za ochronę miast oraz walkę z koczownikami.

IPB Image


Łowcy niewolników - przedstawicieli tej profesji spotkamy w Myrtanie. Zajmują się oni pozyskiwaniem nowych niewolników dla Orków, za co dostają dobre wynagrodzenie. W czasach, gdy orkowie potrzebują dużej ilości siły roboczej, a w okolicznych lasach ukrywa się duża ilość uciekinierów, ta praca stała się niezwykle opłacalna.

IPB Image


Handlarze niewolników - u Asasynów niewolnictwo traktowane jest jak chleb powszedni, dlatego w praktycznie każdym mieście spotkać możemy odpowiednie miejsce w którym sprzedawani są zniewoleni ludzie. Wykorzystywani są oni do poszukiwania artefaktów lub do pracy w kopalniach, jednym słowem do rzeczy których zwykły Asasyn nigdy by się nie podjął. W nastałych czasach, gdy popyt na żywy towar za sprawą orków wyraźnie wzrósł, handlarze niewolników zacierają ręce.

IPB Image


Sprzedawcy wody - na spalonej słońcem pustyni sprzedawanie wody jest bardzo dochodowym interesem. Już dawno zostało udowodnione, iż podróżny który umiera z pragnienia odda fortunę za łyk czystej, zimnej wody. Wiadomo także, że bez wody zwykły śmiertelnik nie przetrwa długo wśród piasków, dlatego potrzebny mu jest odpowiedni zapas życiodajnej wody. Każdy szanujący się przedstawiciel tej profesji powinien posiadać swój puchar sprzedawcy wody oraz studnię najczęściej umiejscowioną niedaleko bram prowadzących do miast.

IPB Image


Orkowie - których spotykamy na kontynencie są o wiele bardziej rozumni od swych współbraci z Khorinis. Kiedy przybywamy na kontynent dowiadujemy się, że praktycznie wygrali oni wojnę z ludźmi, a do ostatecznego zwycięstwa pozostało zdobycie stolicy oraz pokonanie słabo uzbrojonych oddziałów buntowników. Wygląda jednak na to, że na tym etapie zaprzestali oni jednak działań zbrojnych, może się zdawać że czegoś szukają, a dowodzą temu wykopaliska które prowadzą we wszystkich krainach.

IPB Image


Najemnicy orków - wśród całej populacji ludzi która zamieszkuje kontynent możemy także napotkać ludzi, którzy dla chęci zysku lub z powodu późniejszych represji będąc w obawie o własne życie postanowili dołączyć do najeźdźcy. Pomagali oni orkom podbić własny kraj i teraz razem z nimi sprawują kontrolę nad miastami Myrtany.

IPB Image


Inne Frakcje

Bandyci - w pogrążonym wojną świecie możemy także spotkać ludzi dbających tylko i wyłącznie o własny interes, do takich osobników możemy bez wątpienia zaliczyć bandytów. Na całym kontynencie spotkamy wiele mniej lub bardziej groźnych band. Najczęściej zakładają oni swe obozy na głównych szlakach handlowych i głównych drogach, gdzie prowadzeni chęcią łatwego zysku napadają na każdego, kto wpadnie w ich zasadzkę i zbytnio się do nich zbliży.

IPB Image


Wieśniacy - w skutek wojny większość majątków ziemskich zostało splądrowane i spalone, jednak nieliczne osady położone bliżej miast, dzięki czemu mogą być łatwiej kontrolowane przez Orków, zostały oszczędzone. Mieszkającym na nich farmerom nie pozostało więc nic innego jak pójść na współpracę z najeźdźcą. Tym właścicielom ziemskim losy państwa są obojętne, gdyż w ich życiu nie zmieniło się nic więcej, jak tylko osoba której należy zapłacić daninę.

IPB Image