Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów. |
Biuletyn
Top czytane
|
Projektowanie postaci
napisał: Isentor, dnia 21.07.2011 16:49
|
|
Artyku? ten wprowadzi Was w kulisy tworzenia postaci do gry. Orkowie np. S? wynikiem d?ugoterminowego procesu projektowania. W Styczniu 2004r, zosta?em wprowadzony przez naszych projektantów w historie tworzenia Gothic 3 po raz pierwszy. Mia?em pe?n? swobod? nad eksperymentem, obejmuj?cym tworzenie unikatowego wygl?du Orków.
Moim celem by?o stworzenie czego? unikatowego. Nie chodzi?o tu bowiem o wieczne powielanie stereotypów zwyczajnych projektów Orka takiego np. Jaki zosta? umieszczony we W?adcy Pier?cieni. Nasz zespó? ma wielkie plany w zwi?zku z Orkami w Gothic 3 i ich rol? w nowej cz??ci gry. Na pocz?tku skupi?em si? na kszta?cie czaszki i tworzeniu mnóstwa szkiców. Próbowa?em wyobrazi? sobie jak Orkowie mogli ewoluowa?. My?l?, ?e wybrzuszone czo?o i wystaj?ca szcz?ka s? jedynymi pozosta?o?ciami z tamtego okresu projektowania. W tym samym czasie zaje?em si? tworzeniem zbroi. Podoba?y mi si? kombinacje skórzanej wikliny i naturalnej synchronizacji. To pozwala wyró?ni? si? Orkom, na tle ludzkich spo?eczno?ci i podkre?li? ich w?asn? kultur? i tradycje. Bokobrody, aktualnie mile widziany produkt uboczny procesu projektowania czaszki, okaza?y si? by? bardzo u?yteczne. Pomagaj? ukry? po??czenie pomi?dzy szyj? i g?ow?, które wynik?o z naszych pojedynczych linii g?owy. Po tym jak wszystko rozwi?za?em dla mojej pe?nej satysfakcji i my?la?em, ?e stworzy?em oryginalny i ?wie?y projekt, namalowa?em par? ilustracji i po??czy?em te wszystkie elementy projektu razem. I oczywi?cie… by?em w b??dzie. Projektanci gry mieli wiele powodów ?eby nazwa? projekt "interesuj?cym" (co znaczy - "blisko - ale nie dok?adnie to") i - co za przykro?? - wszyscy mieli s?uszno??. Szybko zrozumia?em, ?e musz? zacz?? wszystko od nowa. Wiele dni (i wiele bazgrania) potem, pojawi?em si? z nowym kszta?tem czaszki. Potrzebowa?a troch? mniejszych poprawek jak na przyk?ad sp?aszczenie czo?a, ale nowa czaszka spe?ni?a wszystkie wymagania. Mój nowy projekt zbroi tak?e zadowoli? moich wspó?pracowników. Wszyscy si? zgodzili, ?e by?a wystarczaj?co unikalna i w tym samym czasie pozwoli?a nam pracowa? nad nowym aspektem w spojrzeniu: Orkowych zdolno?ci bojowych. Ten element jest nowy w Gothic 3 i wymaga ogromnych zmian projektu.
To doprowadzi?o do ko?cowego wygl?du jaki mamy teraz. I je?eli spojrzysz uwa?nie, mo?esz wyra?nie rozpozna? niektóre elementy Orkowego charakteru i ich zbroja, która przypomina oryginalny projekt z Gothica 1 i 2. Ten przyk?ad pokazuje ile wysi?ku w?o?yli?my w projekt pojedynczych elementów w kolejno?ci tworzenia charakterystycznego stylu Gothica. |
|