Spis Treści

Barman

Zapowiedź

Recenzje

Wywiady

Solucje

Bitwy

Felietony

Ciekawostki
 
Wywiad z The Modders

Autor: Serail
Serail: Możesz powiedzieć nad czym aktualnie pracujecie?

Orcwarrior: Jeżeli do tej pory ktoś o tym nie słyszał – pracujemy nad modyfikacją „Czas Zapłaty” przeznaczoną do pierwszej części sagi Gothica.

Aragorn: To chyba jasne! Nad zarąbiście zarąbistym modem "Czas Zapłaty"

Orcwarrior: Tak zarąbistym jak twoje grabki do zabawy w piaskownicy


Serail: Chociaż wasza grupa liczy 13 osób, to czy potrzebujecie kolejnych rekrutów?

Orcwarrior: Drobna korekta, nasza grupa liczy 16 osób, mimo to nadal potrzebujemy ludzi, ostatnio gorączkowo poszukujemy
jeszcze skryptera, zresztą wszyscy zdolni i posiadających czas zachęcamy do zaangażowania się w projekt. W zamian oferujemy prace w teamie który chociaż w drobnej cząstce odzwierciedla prace w profesjonalnych grupach tworzących gry z prawdziwego zdarzenia. Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie w dziale „Praca”.

Aragorn: Oczywiście! Rąk do pracy nigdy za wiele. Tym bardziej, że coraz więcej modderów pracuje u orcwarriora przy wykopkach i nie wyrabia się z robotą. Tak serio to potrzebujemy głównie skrypterów do wklepywania napisanych wcześniej dialogów.


Serail: W jaki sposób powstała wasza grupa i kto był jej założycielem?

Orcwarrior:To dość skomplikowane, kiedy dostałem w swoje ręce narzędzia modderskie zacząłem coś tworzyć co ciężko było nazwać modem, jednak otrzymało nazwę "Obóz Myśliwych". Kiedy nabyłem trochę doświadczenia otrzymałem propozycję założenia grupy modderskiej, wraz z Bubbym i Kazzmirem nazwaliśmy ją "The Modders" zajęliśmy się razem projektem "Gothic Stories", nieco później jeden z początkujących wtedy modderów - ojciec redaktor, zresztą niedawny laureat nagrody na waszym portalu zabrał się za tworzenie modyfikacji, postanowiłem mu przy tym pomóc, bazowaliśmy projekt na świecie zmodyfikowanym na potrzeby "Obozu Myśliwych" po kilku zmianach w ogólnych założeniach, dołączeniu nowych członków projekt został przechrzczony na "Czas Zapłaty" w tym samym czasie projekt "Gothic Stories" mojej drugiej grupy przeżywał kryzys - i tak doszło do fuzji teamów.

Aragorn:Moja pamięć nie sięga tak daleko. Dołączyłem do teamu mniej więcej w czasie gdy "Obóz Myśliwych" stał się "Czasem Zapłaty", czyli dopiero wtedy gdy prace nad naszym modem ruszyły na poważnie. Nie jestem więc w The Modders od początku.


Serail: W historii "The Modders" miała miejsce fuzja z innym teamem, dlaczego postanowiliście połączyć swoje siły z innymi modderami?

Orcwarrior: Fuzja była dobrym pomysłem, to dzięki niej zamiast tworzyć 2 średnie modyfikacje pracujemy nad jedną znacznie większą, łączącą zalety obydwu projektów.

Aragorn:Kierowaliśmy się głównie dobrem graczy. Wszak lepiej dla nich gdy upadnie jeden projekt niż dwa. Poza tym obijać się w grupie jest raźniej xD
Teraz wiemy już, że "Czas Zapłaty" na pewno zostanie wydany. Włożyliśmy w niego zbyt wiele pracy, aby od tak go porzucić.


Serail: Czy możesz powiedzieć naszym czytelnikom o czym będzie wasza modyfikacja "Czas zapłaty"?

Orcwarrior: Warto też wspomnieć o długim, rozwiniętym i zaskakującym wątku głównym, chociaż w sumie można by go podzielić na dwa, oraz kilku rozbudowanych mniejszych wątkach takich jak spotkania z bezimiennym, czy rywalizacja z Hrabią - wielkim wrogiem Ricka.

Aragorn:Powiedzieć niestety nie mogę, ale z chęcią napiszę
Fabuła „Czasu Zapłaty” opiera się w znacznej mierze na tej znanej nam z oryginalnej gry. Jednak niech nie zwiodą was pozory.
W naszym modzie nie wypełnicie ani jednego ze znanych questów. Dlaczego? Dlatego, że akcja zostanie przedstawiona z perspektywy zupełnie innej postaci. Nie będzie to wybraniec bogów, lecz zwykły pirat o niewyparzonej gębie, dla którego pełna sakiewka to największa wartość.
Oczywiście nasza modyfikacja w znacznym stopniu poszerzy horyzonty "podstawki". Stary obóz przejmujący kontrolę nad całą kolonią i nieziemska moc niszcząca obóz na bagnach to tylko niektóre z czekających nas atrakcji. Więcej o fabule moda napiszę w najbliższym newsie.


Serail:Co planujecie dodać do waszej produkcji, jakieś bronie, stworzenia, itemy?

Orcwarrior: Z nowości planujemy min. wszystkim już znany artefakt bogów - Miecz Runiczny, także równie znane duale czyli wszelkiej maści bronie pozwalające na golenie naszych wrogów dwoma ostrzami , warto też wspomnieć o miksturach czasowo zwiększających nasze atrybuty czy składnikach produktów kowalskich i alchemicznych takich jak sztabka żelaza, nić pełzacza, Szare Ziele czy Chmiel. Przedmioty to także zmodyfikowane bronie dostępne już wcześniej w grze, staraliśmy się aby balans gry został zachowany a nawet poprawiony - dlatego takie działania były nieuniknione.

Aragorn:Nie ma sensu bym pisał to samo co orc. Ośmielę się tylko wtrącić, że moim ulubionym itemem jest wątroba kretoszczura xD

Orcwarrior: A ja myślałem że jelita cieniostwora


Serail: Kiedy możemy spodziewać się daty premiery waszego moda?

Aragorn: Obecnie data premiery wyznaczona jest na Grudzień 2008. Jednak w zależności od tempa pracy może ona ulec zmianie.
Proszę nie łudzić się, że na lepsze

Orcwarrior:Trzymajcie kciuki aby obyło się bez większych opóźnień i kataklizmów.


Serail:W kogo wcielimy się podczas grania w "Czas Zapłaty"?

Aragorn: Pokierujemy losami Ricka, pirata, który wraz ze swymi kompanami rozbił się podczas sztormu u wybrzeży górniczej doliny.
Jest to postać o mocnym charakterze, zamiłowaniu do rozróby i pieniędzy. Nie jest wcale głupi jak mogłoby się z początku wydawać.
Potrafi przekabacić najbardziej wpływowych ludzi i wybrnąć nawet z pozoru beznadziejnej sytuacji.

Orcwarrior:Od strony technicznej nasza postać nie jest jednak w żaden sposób krępowana - możemy zmieniać fryzurę, zarost a nawet tatuować naszego bohatera, razem przewidujemy ok. 60 rożnych wariantów wyglądu gł. bohatera.


Serail:Jak fani zareagowali na prolog "Czasu Zapłaty"

Aragorn:Opinie były różne, jednak zdecydowanie przeważały te pozytywne. Chciałbym wyjaśnić tutaj pewną niejasność. Prolog nie jest wersją demo naszej modyfikacji. Nie zawiera, duali, miecza runicznego i nowych obozów. W zasadzie nie ma w nim nic z pełnej wersji. Oczywiście poza powiązaniem fabularnym, które jest wstępem do fabuły głównej.

Orcwarrior: Wydaje mi się że całkiem nieźle jak na tak malutką modyfikację, dodam też ze tłumaczenie jej na j. Angielski jest w toku.


Serail: Jaka jest twoja ulubiona część gry oraz, która modyfikacja do Gothica podobała ci się najbardziej?

Aragorn: Jestem jednym z tych wyjątków, przekładających "Gothic 2" z dodatkiem " Noc Kruka" nad pierwszą część sagi.
Jeśli chodzi o ulubioną modyfikację to jest nią "Jaktyl" (oczywiście do chwili premiery "Czasu Zapłaty").

Orcwarrior: Moją ulubioną częścią jest jedynka, jeżeli chodzi o grafikę to ta najlepiej wygląda w "Gothic 2" jednak w moim osobistym rankingu zwycięża mimo wszystko jedynka a to przez niepowtarzalny klimat.
W modyfikację dawno nie grałem, jednak w każdej mi czegoś brakowało, mam nadzieje że Czas Zapłaty będzie miał wszystko , wracając do pytania to Mroczne Tajemnice, szkoda tylko że modyfikacja ucierpiała bardzo z braku zbalansowania rozgrywki, jednak z drugiej strony Czas Zapłaty na tym zyskał jako że bardzo przykładam się do tego aby sytuacja nie powtórzyła się w wypadku naszego moda.
Reklama przede wszystkim .


Serail: Co planujecie robić po premierze "Czas Zapłaty"?

Aragorn: Dubbing do tej modyfikacji. Jeśli chodzi o dalsze plany to zapewne nasze drogi się rozejdą (zabrzmiało tandetnie ale cóż począć ). Ja zamierzam zająć się modowaniem naszej rodzimej produkcji pt. "Wiedźmin".

Orcwarrior: Na pewno zaraz po tym, odpocznę trochę i spróbuje nadgonić to wszystko co ominęło mnie w prywatnym życiu, a potem tylko spokojnie czekać na propozycje od Blizzardu ;P.
No i oczywiście zajmę się jeszcze przygotowaniem dubbingu czy patchów do modyfikacji.


Serail:Bywasz na Tawernie Gothic? Jeżeli tak, to powiedz co myślisz o tym serwisie.

Aragorn:Wasz portal jest całkiem spoko. Nie mam do niego większych zastrzeżeń. Dziwi mnie tylko układ strony. Panel zawierający wieści i ankietę powinien być raczej po prawej stronie newsów

Orcwarrior: Bywam raczej rzadko, zaglądam głownie w celu sprawdzenia odpowiedzi w temacie poświęconym mojej modyfikacji, czasem też
przypomnieć sobie fakty związane z Gothiciem o których nie możemy zapomnieć w modzie, najważniejsze że wszystko jest jakoś sensownie posegregowane. Wydaje mi się ze Tawerna Gothic spełnia wszystkie wymogi które powinna spełnić jako oficjalny portal poświęcony grą z serii Gothic.


Serail: Chcesz powiedzieć coś fanom "The Modders"? Teraz masz świetną okazję, aby to zrobić.

Aragorn: Po pierwsze nie bardzo lubię słowo fani. Kojarzy mi się z czymś podrzędnym. Fanów mogą mieć idiotki typu Dody.
My tworzymy naszą modyfikację dla graczy i niech tak pozostanie. Jeśli mam coś do powiedzenia to tylko tyle: Wspierajcie nas, a nie dobijajcie głupimi komentami na YouTube. To by było na tyle. Szczęść wam Boże.

Orcwarrior:Jeżeli jesteście prawdziwymi fanami naszej modyfikacji, rozpowiadajcie o niej wszystkim którzy mogli by się tym zainteresować - ten mod jest tworzony dla graczy, a im będzie was więcej tym bardziej będziemy zadowoleni z naszego dzieła!
No i fakt niektóre komentarze na YouTube są naprawdę głupie, no ale można się chociaż trochę pośmiać


Serail: Dziękuję za miłą rozmowę i mam nadzieję, że "CZ" będzie świetną modyfikacją.