|
Spis Treści
Barman
Zapowiedź
Recenzje
Wywiady
Solucje
Bitwy
Felietony
Ciekawostki
|
|
Recenzja Nergeth Prolog Autor: Sado |
Modyfikacja "Negreth: Prolog", jest wstępem do zabawy przyszłego modu, robionego przez grupę "Jogobella Team". Fabuła nie jest związana, z żadną częścią "Gothica", twórcy wymyślili wszystko od początku. W grze kierujemy Grimem - byłym mieszkańcem wioski Garrit w państwie Verendolfu. Wrodzy najeźdźcy, którzy zaatakowali kraj, zniszczyli wioskę głównego bohatera. Jednak Grimowi i jego znajomemu - Fillowi, udało się przeżyć. Zbierając niepotrzebne już nikomu złoto i żelastwo ze zgliszczy wioski, starali się uciec od wojny. Po sprzedaniu zebranych łupów, kupili małą łódkę, którą udali się do kryjówki piratów - znajomych Filla.
Rozgrywkę zaczynamy po wpłynięciu na suchy ląd - mała wysepkę piratów. Przyjaciel głównego bohatera, znajomy rabusiów, chce prosić ich kapitana o przysługę, przewiezienie ich dwóch na wyspę Negreth, z dala od wojny. Kiedy Fill negocjuje, my oglądamy małą kryjówkę piratów i wykonujemy dla nich małe zlecenia. Zadania w modyfikacji nie należą do trudnych. W jednym z nich należy przynieść parę drobiazgów i lek na kaca, zaś w innym pozbierać alkohol wyrzucony przez morze na brzeg. Wyjście poza obóz, może się skończyć dla wielu tragicznie, gdyż Grim jest uzbrojony w lagę, zaś za zbroję służy zwykły strój farmera, przez co nawet ścierwojad może przyczynić się do naszej zguby. Po wykonaniu wszystkich drobnostek, wreszcie udajemy się na obejście całej wyspy.
W modzie napotykamy około 20 NPC, jednak tylko z 7 możemy porozmawiać i wykonać dla nich zadania. Jeden z nich, po zdobyciu dla niego alkoholu, może nas nawet nauczyć walki bronią i poprawić nam krzepę. Podczas zwiedzania wyspy, natkniemy się także na lekko ponad półtora tuzina wrogo nastawionych stworzeń. Są nimi ścierwojady, kretoszczury, olbrzymie szczury, a na końcu nawet zębacze.
Grę w "Negreth: Prolog" zakończyłem już po półgodzinnej zabawie, dokładnie zwiedziwszy całą wyspę, okradłszy domy piratów i wykonawszy wszystkie 7 zadań. Bardzo dużym plusem w modyfikacji, są dialogi mówione. Mimo znikomej ilości postaci, bardzo miło posłuchać ich głosu, mimo jego niskiej jakości. Ortografia i interpunkcja stoją na bardzo wysokim poziomie, podczas całej gry zdążyłem się dopatrzeć jedynie jednego, małego błędu w tekście. Jedynie co może pozostawiać niedosyt w modzie, jest mała liczba zadań, znikoma ilość NPC oraz potworów, oraz brak nowych przedmiotów i większego terenu. Po przejściu prologu, z wielką chęcią zagram w jego kontynuację, zwiedzając wyspę Negreth. Polecam wszystkim fanom Gothic'a, by zagrał w tą krótką, jednak bardzo przyjemną modyfikację.
Plusy:
+ Dubbing
+ Interesująca nowa fabuła i świat
+ Przyzwoity poziom ortografii i interpunkcji
Minusy:
- Mała ilość NPC i potworów
- Znikoma ilość zadań
- Niezbyt duży teren do popisu
Ocena modyfikacji: 6/10
|
|