Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
O grze
Informacje przedpremierowe
Wieści z Gamescom'u
Albowie z Xacor
Banici z Tavar
Berserkerzy z Edan
Klerycy z Ignadon
Ciekawostki
Wywiad z Jan Philipp Eckert
Galeria
Grafika koncepcyjna
Tapety
Mapy
Screeny
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Wywiad z Jan Philipp Eckert
napisał: Devristus, dnia 02.11.2015 14:42

Jan Philipp Eckert – niezwykle utalentowany i bardzo młody człowiek pracujący nad nową grą studia Piranha Bytes – ELEX. Jak wiemy, jesteś częścią ekipy PB, ale jak udało Ci się do nich dołączyć? To ty znalazłeś ich, czy oni znaleźli Ciebie? Możesz nam o tym opowiedzieć kilka słów?

 Na początku chciałbym podziękować za całe zainteresowanie moją pracą i miłe słowa. Jestem szczęśliwy widząc, że społeczność podoba się to, co robię! Naprawdę to doceniam!
Historia może być nieco inna niż to, co myślisz, że Ci opowiem. Obecnie jestem studentem i odbywam moje praktyki studenckie (4. semestr, Animacje i Gry, Darmstadt/Dieburg, Niemcy) właśnie w Piranha Bytes. Aplikowałem na stanowisko w dziale Grafik Koncepcyjnych (główne skupienie się na projektach środowiska) gdzieś około września 2014 i pracuję tutaj na razie od marca 2015. Od zawsze było to dla mnie marzeniem. Muszę nawet przyznać, że to oni zainspirowali mnie do wybrania ścieżki kariery i przyszłej pracy.



Jak wygląda wasza współpraca? Czy są to spotkania za pomocą internetu, telefonu czy widujesz ich w studiu i rozmawiasz z ludźmi?

Jak już wspomniałem, nie jestem wolnym strzelcem pracującym dla PB, tylko jestem tak autentycznie zatrudniony. Praca na pełen etat. Co w rezultacie prowadzi do widywania ich i rozmawiania z nimi każdego dnia!


Jak Ci się podoba praca z zespołem Piranhii?

Sposób w jaki oni pracują jest niezwykły. Byłem całkiem zaskoczony mojego pierwszego dnia tutaj, jako że nie spodziewałem się takiego czucia i zgrania zespołu wcześniej. Kiedy tutaj pracujesz każdy próbuje popchnąć Cię nieco do przodu, pomóc Ci radami i trikami. Nauczyłem się tutaj już tak wiele. Naprawdę nie mogę się doczekać następnych dni, by zobaczyć, jak dalej będzie się to rozwijać.


Kilka osób od nas zastanawiało się jak zaczynasz pracę z grafikami z Elex. Co robisz najpierw? Gdzie szukasz inspiracji? Jak to wszystko zaczyna się właśnie w Twojej głowie?

Sposób w jaki pracuję, jak używać danych mi narzędzi, zmienia się każdego dnia i mocno zależy od zadania jakie mam do wykonania (np. czy jest tam sporo architektury, czy tylko "podstawowe" krajobrazy). Dział Fabuły dostarcza wielu świetnych pomysłów dla obrazów. Nawet jeżeli jest to "tylko" podesłanie questa, pomaga nam to artystom zaprojektować dobrze wyglądające środowisko. Następnym krokiem jest złożenie wszystkiego w całość, zebranie wszystkich źródeł, które zostały nam dane, żeby pokazać samemu sobie jak złapać nastrój i wygląd scen, nad którymi będę się koncentrował podczas malowania. Zazwyczaj robię kilka wersji, wybieram najlepszą, nad którą będę później pracował. Wiele inspiracji pochodzi z prac Timo Hilgera (Artysta Koncepcyjny Postaci w PB). Praca obok niego to zaszczyt. Pomaga mi on bardzo ze swoimi radami, krytycyzmem i ogólnym wsparciem. Wielkie uznanie dla niego!

 


Jak wszyscy wiemy (albo się dowiemy), jesteś odpowiedzialny za grafiki promujące grę wykorzystane w magazynie GameStar, czy te znajdujące się na oficjalnej stronie gry. Co nas interesuje, to to czyj to był pomysł? Czy wykiełkowało to tylko w twoim umyśle, czy PB dało Ci jakiś główny szlak, którym masz podążać? Jak to wyglądało?

Zabawne jest to, że celem większości grafik promocyjnych, które zostały do tej pory upublicznione, jest bycie naprawdę "konceptami". Jedyna grafika, która została użyta w celach promocyjnych, to ta użyta w Gamestar! Możecie się zastanawiać dlaczego koncepty zostały użyte w sposób taki, jak teraz. Myślę, że zespół po prostu tak mocno je polubił, że postanowił je w taki sposób wykorzystać! :) Droga, którą muszę podążać podczas tworzenia konceptów czy różnych grafik jest całkiem prosta. Mamy cel artystyczny, którego nie mogę złamać, bo to by nie miało żadnego sensu.


Jeżeli już mówimy o grach PB, proszę, powiedz nam, dlaczego nie możemy zobaczyć niczego z Gothica czy Risena? Jest na to jakiś powód? No i czy grałeś w nie? Jeżeli tak, którą część lubisz najbardziej? Gothic, Arcania, Risen?

Mogę tylko mówić za siebie. Naprawdę kocham gry z tej serii (druga część, z dodatkiem "Noc Kruka", nadal pozostaje moją ulubioną!), właśnie przechodzę trójkę jeszcze raz i nadal jestem równie zafascynowany jak wtedy, gdy robiłem to pierwszy raz będąc jeszcze dzieckiem, ale uważam, że to czas na coś nowego. W prostych słowach – trudno jest opowiedzieć interesujące historie ciągle na tym samym tle, dlatego rozumiem, że każdy chciał spróbować czegoś nowego, odetchnąć świeżym powietrzem. Czas na prequel lub sequel Gothica jeszcze nie nadszedł. Nikt nie powiedział, że nie będzie następnej części gry tej marki, ale teraz jest czas na to, by zrobić grę w zupełnie nowym świecie.



Grałeś w Arcanię? Co myślisz? Dla Ciebie to nadal Gothic, czy już coś zupełnie innego?

Niestety nie grałem. Myślę, że jest to porządna gra, z tego przynajmniej co widziałem, nawet jeżeli może być trudno porównać ją do starej szkoły Gothica.


Społeczność fanów Gothica jest nadal silna pomimo upływu tak wielu lat. Co o tym myślisz? Jesteś pośród tych ludzi?

Jestem fanem Gothica od pierwszej chwili, kiedy mogłem na niego położyć swoje ręce. Jak mówiłem wcześniej, to nadal świetna gra z wspaniałą atmosferą. To, co podoba mi się w fanach Gothica to to, że oni nadal tworzą jakąś nową zawartość do niego. Wystarczy spojrzeć na DX11/L'Hiver Mod. To fascynujące oglądać z jaką pasją społeczność poświęca się dla gry i to czyni ich silnymi!

 


Co myślisz o samym Elex? Jakie są twoje odczucia, oczekiwania? Musiałeś widzieć przynajmniej cokolwiek z samej gry – co myślisz? Masz wiarę w PB?

Z punktu widzenia gracza mogę powiedzieć, że naprawdę gra mi się podoba. Podoba mi się całe tło, atmosfera, muzyka, system walki... Kiedy wszystko zebrać ze sobą, czuję się zupełnie tak, jak wtedy, gdy byłem dzieckiem. Wydaje mi się, że PB zatrzymali właściwe rzeczy i poprawili wiele tego, co wymagało poprawienia. Jestem podekscytowany na myśl o tym, jak społeczność może zareagować na grę. Jestem przekonany, że będzie to dzieło sztuki!


Myślisz, że Elex ma wystarczający potencjał, by stać się czymś na miarę Skyrima? Czy może mierzy nieco wyżej – półka Wiedźmina?

No cóż, trudno porównać te gry, czy ich potencjał. Uwielbiam to, czym są Skyrim i Wiedźmin. Myślę, że Elex ma potencjał, ale poczekajmy na to, co powiedzą fani, jak już gra wyjdzie!


Spróbujmy... :) Możesz się podzielić z nami jakimiś niepublikowanymi pracami z gry Elex? Jakieś nowości, nowe informacje? Coś, co możesz powiedzieć? Musi być coś, co jeszcze nie zostało opublikowane, ale możesz to zdradzić.

No cóż, nie wolno mi pokazywać nic do tej pory niepublikowanego, ani udostępniać żadnych informacji, ale jeżeli chcesz zobaczyć moje osobiste prace, zapraszam do mojej galerii na Devianart !


No i oczywiście, kiedy możemy spodziewać się Twoich nowych grafik z Elex? Miejmy nadzieję, że będzie to niedługo. Już się nie możemy doczekać, by je zobaczyć.

Myślę, że w najbliższym czasie możecie się spodziewać nowych informacji, dosłownie na dniach (Gamescom!).


 

I jeszcze dwa krótkie pytania od nas, jako od Polaków. Grałeś kiedykolwiek w jakieś polskie modyfikacje do gier z serii Gothic? "Mroczne Tajemnice" zrobione przez studio Poziomkas, "Czas Zapłaty" grupy TheModders czy "Gothic: Edycja Rozszerzona"? Cokolwiek? Są całkiem popularne nawet poza graniacmi naszego kraju.

Niestety nie miałem okazji zagrać w żadną z nich, ale na pewno zrobię to w przyszłości! To zawsze ekscytujące zobaczyć, co społeczność potrafi zrobić! :)


I oczywiście, najważniejsze pytanie... Grałeś już w Wiedźmina III: Dziki Gon? Co myślisz? 10/10 czy 100/100?

Nie miałem okazji zagrać osobiście, ale widziałem kilka filmów z rozgrywki udostępnionych przez innych graczy i mogę powiedzieć, że kocham to! To zdecydowanie dzieło sztuki, które będzie odnośnikiem dla przyszłych gier RPG. Kocham wszystko, co związane z grą i naprawdę czekam mocno, by zobaczyć, co CDP wypuści w przyszłości (Cyberpunk2077 będzie niesamowity!). Moją osobistą oceną będzie 10/10, kamień milowy w historii gier!


By zakończyć wywiad, chciałbym podziękować wam za zainteresowanie moją pracą i wielkie wyrazy uznania dla polskiej społeczności. Dziękuję za wszystko, co robicie, by uczynić społeczność tak silną, jak jest teraz! :) Jestem pewien, że Elex będzie grą, którą będziecie się cieszyć tak samo, jak poprzednimi grami studia Piranha Bytes. Pozostańcie niesamowici!


Jeżeli ktoś z was jest zainteresowany tym, jak wyglądają moje prace, chce trochę opinii, pomocy w swoim malowaniu, albo po prostu chce porozmawiać, nie krępujcie się śledzić mnie lub dodać na:


> www.facebook.com/JanPhilippEckertART

> www.janphilippeckert.deviantart.com

> www.janphilippeckert.carbonmade.com