Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
O grze
Informacje przedpremierowe
Wieści z Gamescom'u
Albowie z Xacor
Banici z Tavar
Berserkerzy z Edan
Klerycy z Ignadon
Ciekawostki
Wywiad z Jan Philipp Eckert
Galeria
Grafika koncepcyjna
Tapety
Mapy
Screeny
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

GameExe.pl - Twój portal fantasy! Witamy na Gothicpedii! Lista najlepszych gier w sieci Poki.pl Konwent Gier Terenowych Serwer Elisium Tawerna Gothic

Gamescon
napisał: Devristus, dnia 06.08.2015 21:57

Gamescom trwa i wciąż nadchodzą z niego nowe informacje. Nas, jako serwis poświęcony grom Piranha Bytes, oczywiście najbardziej interesują te, które dotyczą nowego projektu niemieckich twórców – gry ELEX, łączącej klimaty fantasy i postapo.

Dziwić może tak nietuzinkowe połączenie, lecz jest ono oczywiście wyjaśnione fabularnie. Akcja gry rozgrywać się będzie na planecie Magelan, wiele lat po katastrofalnym upadku meteorytu. W wyniku impaktu wysoko rozwinięta cywilizacja planety została niemal całkowicie zniszczona. Resztki ludności cofnęły się w rozwoju o wiele pokoleń, chociaż mogą wciąż korzystać z pozostałości nowoczesnej technologi. Niekoniecznie rozumiejąc jej działanie. Z drugiej strony są ludzie, którzy nauczyli się żyć w zgodzie z naturą, korzystając jedynie z prostych broni i narzędzi. Tak, aby ów kocioł był jeszcze bardziej zabawny, uderzenie meteorytu wyzwoliło pojawienie się na planecie obcego minerału, tytułowego elexu. Jest on wykorzystywany, zgodnie z ludzką naturą, do produkcji broni. Ponadto może on wywoływać zdolności magiczne. Prowadzi do jednak do degeneracji umysłowej, co w gruncie rzeczy robi z niego narkotyk. Nadużywanie go wyzbywa ludzi uczuć, tworząc z nich zimne, pozbawione człowieczeństwa istoty. Mimo tych zagrożeń jest on niezwykle cenny i pożądany przez obie główne frakcje. I tutaj możemy przejść do opisu naszego protagonisty. Tak, jest co opisywać poza prostym „bezimiennym”.

Piranie postanowiły bowiem odejść od tradycyjnego już bohatera pozbawionego imienia. Tym razem nasz protagonista będzie miał jasno określoną historię i pochodzenie. Na chwile obecną można stwierdzić, iż będzie to członek jednej z obecnych w grze frakcji znanej jako Albowie. I to nie byle jaki członek, lecz jednej z jej dowódców. Nieszczęśnik ów, nadużywający narkotyku elex, w czasie lotu myśliwcem za liniami wroga, będzie miał wątpliwa przyjemność zostania zestrzelonym. Rzecz jasna nie będzie to koniec gry, że tak lekko zaspojleruję. Protagonista odzyska w końcu świadomość, gdy narkotyk w jego żyłach przestanie działać. I wtedy dopiero rozpocznie się zabawa. Gracz otrzyma dużą swobodę, zaś wolny od narkotyku umysł protagonisty zacznie dostrzegać inne strony konfliktu rozpalającego planetę Magelan. Tradycyjnie już możliwe będzie dołączenia do różnych frakcji, nawet pierwotnych wrogów Albów. Twórcy obiecują także liczne wybory natury moralnej. Duża kwesta ma być także położona na kwestie eksploracji oraz wątku głównego, jednak nie będzie to raczej tak wolny sandbox jakim był chociażby Skyrim. Piranie zdradzili, iż ich najnowsza gra powinna zaoferować ok. 70 godzin rozgrywki. Niezły wynik, biorąc pod uwagę długość wielu współczesnych produkcji.

Ważną informacją jest także to, iż otwarty świat gry będzie pozbawiony natrętnych ekranów ładowania. Po wstępnym wczytaniu początkowej lokacji cały świat gry stanie przed naszym protagonistą otworem. A będzie co zwiedzać! Świat gry obfitować ma w liczne lokacje, od zielonych lasów i bagien, aż po mroźne góry. Ponad to tereny zamieszkałe przez ludzi będą wypełniona NPCami, którzy będą mieli własne zdanie odnośnie wydarzeń na planecie. Siedliska owe mają odzwierciedlać naturę frakcji, które będą je zamieszkiwać. Na chwilę obecną znane są cztery frakcje. Albowie, z których to wywodzić ma się główny bohater. Jest to frakcja o dość imperialistycznych zapędach, ich celem będzie podporządkowanie sobie innych. Z drugiej strony barykady spotkać możemy Berserkerów, szukających jedności z naturą. Natrafimy także na Kleryków, którzy to zakazują korzystania z elexu. Ostatnią znaną frakcją będą Banici, którzy określanie zostali jako grupa terrorystów.

Nawiązując jeszcze do tematu eksploracji należy także wspomnieć o czymś, co według mojej osobistej opinii jest dość ciekawym i jednocześnie bardzo fajnym pomysłem Piranii. Nasz bohater będzie mógł korzystać z jetpacka. Plecak odrzutowy ma umożliwiać docieranie w trudno dostępne miejsca, co będzie sprowadzało się do eksploracji nie tylko horyzontalnej, ale i wertykalnej. Bjorn Pankratz zaznaczył jednak, iż wciąż trwają nad tym prace. Głównie nad balansem i stworzeniem systemu, który sprawi iż ów przyrząd nie będzie włożony na siłę, lecz będzie tworzył zwarty i logiczny element gry. Ponad to, w temacie eksploracji, należy także wspomnieć o możliwości szybkiej podróży. Czyli o elemencie nieodzownym w grach z dużym otwartym światem. Kwestia ta najprawdopodobniej zrealizowana zostanie w dość klasycznej formie, w postaci teleportów.

Walka w grze ma być nieco bardziej rozbudowana niż w poprzednich produkcjach studia. Głównie w konsekwencji zmiany klimatów. Połączenie science-fiction i fantasy zaowocowało bowiem zbiciem rodzajów ekwipunku z obu gatunków. W grze napotkać będzie można sprzęt zarówno typowy dla fantasty, jak choćby miecze, topory czy łuki, ale także nowoczesną broń do wali wręcz i broń energetyczną. Rzecz jasna nasi przeciwnicy także będą używali różnych rodzajów uzbrojenia. W kwestii defensywy istnieć mają liczne wieloczęściowe zbroje dostępne dla wszystkich, a także specjalne pancerze dostępne tylko w określonych frakcjach. Ponad to, wraz z awansowaniem w konkretnych frakcjach, będziemy mieli także dostęp do coraz to lepszego sprzętu i umiejętności.

Pod względem graficznym Elex prezentuje się raczej przeciętnie. Niewątpliwie jednak widać skok jakości względem ostatniej części Risena. Gra wykorzystywać będzie sprawdzony już przez Piranie silnik, który to wykorzystywany był w ich poprzednich produkcjach. Rzecz jasna został on poprawiony o kilka najnowszych możliwości.

Gra zostanie wydana na PC, PS4 oraz Xbox One. Premiera odbędzie się pod koniec przyszłego roku, jednocześnie na wszystkich platformach, co zaliczyć można jako zdecydowany plus.

Wielu fanów gier Piranha Bytes może zadawać sobie jeszcze pytanie „Dlaczego Piranie nie robią nowego Gothica?”. Twórcy odpowiadają na to dość prosto. W uniwersum Gothica byliby bardzo ograniczeni twórczo, fani mieliby duże oczekiwania (np. odnośnie wystąpień określonych bohaterów). Nowe uniwersum umożliwia im popisanie się pomysłowością i wyobraźnią. Według mnie podjęli dobrą decyzję i nie mogę się doczekać rezultatów.

 

Autor informacji: Dragosani