Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
O grze
O grze
Bezimienny
Bogowie
Budowniczy
Frakcje
Jarkendar
Kamienne tablice
Khorinis
Kruk
Magia
Lokacje
Nauka umiejętności
Xardas
Bestiariusz
Orkowie
Potwory
Przedmioty
Szpon Beliara
Zbroje
Pomoc
Nauczyciele
Pomoc techniczna
Postacie
Quarhodron
Skarby
Sprzedawcy
Zadania
Kody
Konsola
Ciekawostki
Piranha Bytes
Zapowiedź z 2006 roku
Galeria
Artworki
Mapy
Screeny
Tapety
Forum dyskusyjne
Dyskusja o grze
Wątek główny i zadania
Porady dotyczące gry
Pomoc techniczna
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Quarhodron
napisał: Isentor, dnia 21.07.2011 14:44

"IGHORIAT THORUL. Przyzywam Cię, Quarhodronie, pradawny przywódco Kasty Wojowników!"

 

Quarhodron to wyjątkowa postać w dodatku, dlatego warto poświęcić mu osobny artykuł. Pozyskując coraz większe zasoby wiedzy na temat miasta Jarkendar, gracz dowiaduje się, iż Quarhodron był generałem wojsk Budowniczych oraz liderem Kasty Wojowników. Podczas jednej z wypraw wojennych przyniósł on do miasta "swoje największe nieszczęście, swoje największe rozczarowanie". Gdy zdecydowano, że powinien zaprzestać rządów z powodu podeszłego wieku, Quarhodron obwołał przywódcą kasty swojego syna, Rademesa. Ten jednak pogrążył kraj w wojnie domowej, przez co generał musiał poświęcić swoje życie i uwięzić syna na wieczność w Świątyni Adanosa.

Podczas gry, będziesz musiał odnaleźć wejście do Świątyni Adanosa. Kiedy już to uczynisz, Kruk zamknie Ci bramę przed nosem i teoretycznie zaprzepaści Twoje szanse na sukces. Nic jednak straconego. W rozmowie z Myxirem, dowiesz się, że Kruk wiedzę na temat wejścia do świątyni zdobył od ducha Najwyższego Kapłana Khardimona. A ponieważ tylko dwie osoby mają informacje dotyczące wejścia, Twoim zadaniem będzie odnaleźć tę drugą, czyli właśnie Quarhodrona. Jego grobowiec znajduje się w zachodniej części Doliny Budowniczych. Najlepiej jest odnaleźć go, teleportując się "do doliny", następnie trzymać się lewej strony skały, przy której spotkałeś Cieniostwora i idąc w kierunku przeciwnym do domu kapłanów. Po bardzo krótkim czasie napotkasz wzniesienie. Grobowca strzeże kilka goblinów, harpie i troll. W środku znajdziesz również Magiczną Kuszę.

Aby wezwać Quarhodrona musisz skorzystać z zaklęcia, które otrzymałeś od Myxira. Bohater wypowidając słowa, wezwie mocy Strażników Umarłych, a duch generała zjawi się obok Ciebie, abyś mógł z nim porozmawiać. Należy przekonać Quarhodorna, że Kruk otworzył bramę i dostał się do świątyni. Ten jednak nie uwierzy w Twoje dobre intencje i aby mógł Ci uwierzyć, podda Cię testowi, zadając siedem pytań. Zwiedzając Bibliotekę Uczonych, zapewne znalazłeś już poprawne odpowiedzi, przedstawię je jednak również w artykule, razem z pytaniami.

 

1. Jam jest Quarhodron, dawny generał Jarkendaru. Przebudziłeś mnie. Do której kasty należysz?

Odp: Strażnicy Umarłych

2. Kto niegdyś bronił Jarkendaru przed wrogimi atakami?

Odp: Kasta Wojowników

3. Kto może wydać mi bezpośredni rozkaz?

Odp: Kapłani

4. Kto jest odpowiedzialny za zło, które na nas spadło?

Odp: Kasta Wojowników

5. Kto ma decydujący głos w Radzie Pięciu?

Odp: Uczeni

6. Kto łagodzi cierpienia i opiekuje się chorymi?

Odp: Uzdrowiciele

7. Kto zamknął portal, aby uchronić ludzi przed złem?

Odp: Skąd mam to wiedzieć? (w dialogu wybrzmi jako "Nie wiem")

 

Po udzieleniu wszystkich poprawnych odpowiedzi, otrzymamy od Quarhodrona tabliczkę z zaklęciem otwierającym wrota Świątyni Adanosa oraz ostrzeżenie, którego Ty, mój drogi czytelniku nie możesz zlekceważyć. "Ale strzeż się. Pamiętaj o Komnatach Adanosa, albo spotka Cię pewna śmierć."