Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
Informacje ogólne
Jak instalować mody?
Czym są mody?
PlayerKit
Weekend z modem
Der Kampf um die Bruderschaft
Golden Mod
Zemsta Beliara
Wielka Wojna [DEMO]
Stonehenge
Fabryka Klonów
Sturmbringer
Bumshak
Mielizna
Vulcano Quest
Misterium DEMO
GerranHeart DEMO
Czas Zapłaty Prolog
The Den
Dragons Tale
Bitwa Mod 1 i 2
Krwawy odwet
Khorana Prolog
Mod świąteczny
Magiczni Wojownicy
Lirwa
Wspólnota świtu
Diccuric
Die Bedrohung
Jaktyl
Czas Zapłaty
VisiGothic
Gothic-Strike
Mroczne Tajemnice
Stranded
G2TexturesPack
Piratenleben
Solucje
Piratenleben
Wywiady
Wywiad z "LoA Team"
Wywiad z "Złote Wrota"
Wywiad z SoulFire
Wywiad z Xardasem17
Wywiad z Bananas Studio
Wywiad z Siekaczem
Wywiad z Laresem
Wywiad z "Dark Modders"
Wywiad z Destiny Team - "Przeznaczenie"
Wywiad z Bractwem Spolszczenia
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Wywiad z "Złote Wrota"
napisał: Isentor, dnia 22.07.2011 15:54

Serail: Witaj.
Brat Xardasa: Witam :)
Serail: Kiedy powstała grupa "Złote Wrota" i kto był jej założycielem?
Brat Xardasa: Grupa Złote Wrota została założona przeze mnie w grudniu ubiegłego roku.
Serail: Co skłoniło cię do podjęcia takiego kroku?
Brat Xardasa: Wcześniej mod Złote Wrota był moim własnym projektem, który tworzyłem z większymi lub mniejszymi przerwami od prawie roku. Jednak na samym początku pracy nad modem szybko się zniechęciłem, gdyż wtedy mało wiedziałem na temat skryptów, Spacera itp. Dlatego też postanowiłem się zająć spolszczaniem niemieckich modyfikacji, co wydawało mi się znacznie łatwiejsze i bardziej pożyteczne dla dużej rzeszy fanów. W trakcie ich tłumaczenia sporo się nauczyłem jeśli chodzi o modding i gdy przetłumaczyłem najciekawsze niemieckie tytuły postanowiłem powrócić do tworzenia własnej modyfikacji. Szybko jednak przekonałem się, iż w pojedynkę jest to bardzo trudne, dlatego postanowiłem poprosić o pomoc innych modderów. Pierwszą osobą, która mi pomagała był Kereth, potem dołączali inni. Tak powstała grupa Złote Wrota.
Serail: Jakie przetłumaczone mody masz na swoim koncie?
Brat Xardasa: Do tej pory było to sześć tytułów: Jaktyl, Piratenleben, Vulcano Quest (przy tym modzie pomagał mi Arthas), Bedrohung (wspólnie z grupą Soulfire), Khorana Prolog i demo Der Kampf um die Brudershaft. Tak więc myślę, że to całkiem spory dorobek, a to jeszcze nie koniec, ponieważ teraz wraz z Adanosem tłumaczymy jedną z największych modyfikacji do Gothic 2 Noc Kruka czyli mod „Velaya”.
Serail: Jaki jest aktualny skład twojego teamu?
Brat Xardasa: Obecnie team liczy 12 osób, cały skład przedstawia się następująco:
Brat Xardasa - założyciel i szef grupy, fabuła, skrypty, spacer
Kereth - spacer
Xardas17 - skrypty, spacer, 3D
Creenthe - 2D, 3D
Jedaith - 2D, 3D
Gumen - 3D
Molka - 2D
Gladius - 3D
Rathgar - 3D, 2D
Dagonet - 3D
Adanos - skrypty, fabuła
VEQ - 2D
Serail: Z tego co wiem, to wasz team przyjmuje nowych ludzi, m.in. grafików i muzyków, czy dużo osób jest chętnych do współpracy z wami?
Brat Xardasa: Tak. Obecnie poszukujemy dobrych grafików zajmujących się grafiką 2D i 3D, oraz osoby komponujące muzykę. Na razie nie było zbyt wielu zgłoszeń, dlatego wciąż czekamy na chętnych, którzy chcieliby uczestniczyć w tym projekcie.
Serail: Czy mógłbyś w skrócie opowiedzieć czytelnikom Tawerny Gothic jaka jest fabuła w "Złote Wrota"?
Brat Xardasa: Modyfikacja Złote Wrota ma opowiadać o dalszych losach Bezimiennego Bohatera, który po przywróceniu ładu w Myrtanie (Gothic 3) postanawia powrócić na wyspę Khorinis. Tu dowiaduje się, iż do Jarkendaru została wysłana ekspedycja paladynów, której celem jest rozprawienie się z piratami oraz z tajemniczą i nasilającą się plagą Beliara. Oczywiście także postanawia wyruszyć w ślad za paladynami. Tak rozpoczyna się jego nowa, wielka przygoda!
Serail: Ile godzin zabawy zapewni fanom Gothica wasza produkcja?
Brat Xardasa: Na tym etapie tworzenie modyfikacji ciężko to jeszcze dokładnie określić, ale myślę że spokojnie będzie to 20 godzin gry. A biorąc pod uwagę możliwość przyłączenia się do kilku obozów, z których każdy będzie miał trochę inną ścieżkę fabularną, ogólny czas gry będzie naprawdę długi.
Serail: Podobno planujecie dać graczowi możliwość przyłączenia się do czterech różnych frakcji, czy to oznacza cztery różne zakończenia rozgrywki?
Brat Xardasa: Ile będzie zakończeń gry tego teraz nie mogę zdradzić, ale z pewnością gracze nie będą zawiedzeni.
Serail: A czy możesz zdradzić jakie możliwości otworzą się przed graczem po przyłączeniu się do danego obozu?
Brat Xardasa: Przyłączenie do danego obozu oznacza możliwość wykonania specjalnych zadań, które są właściwe tylko dla tego obozu. Poza tym jak już wspomniałem ścieżka jaką gracz przejdzie jest różna w każdym z obozów. Na przykład niektóre zadania wykona wcześniej, a niektórych w ogóle nie będzie. Inne też będą cele każdego z obozów. Wszystko to składa się na jak największe zróżnicowanie gry, jakie czeka nas po przyłączeniu się do każdego z obozów. Oczywiście będzie się to wiązało z mnóstwem pracy w skryptach, ale postaramy się wypełnić nasze założenia jak najlepiej.
Serail: Do ilu frakcji będzie można dołączyć?
Brat Xardasa: Do trzech lub do czterech, zobaczymy ile czasu zajmie nam zrealizowanie podstawowej fabuły.
Serail: W jednym z serwisów ogłosiliście, że bohater gry, kiedy przyłączy się do obozu orków będzie miał możliwość przemiany z najemnika w orka, czy to prawda? Wszakże to rozwiązanie spotkało się z mieszanymi odczuciami graczy.
Brat Xardasa: Tak, przez jakiś czas był to jeden z pomysłów, który miał być wykorzystany w obozie orków. Jednak ze względu na różne trudności (np. brak wielu animacji u orków) oraz mieszane odczucia części graczy zrezygnowaliśmy z tego pomysłu. Przyłączając się do obozu orków, zostaniemy ich najemnikiem, ale zachowamy naszą ludzką postać. Dlatego ci, którzy się tego obawiali mogą być spokojni.
Serail: Jakie dodatkowe elementy planujecie wprowadzić do gry i czym będzie różnić się Jarkendar z Nocy Kruka, od tego z waszej modyfikacji?
Brat Xardasa: Dodatkowych elementów będzie wiele, poczynając od dużej ilości nowych NPC, poprzez nowe bronie, itemy, budowle, tekstury pancerzy czy potworów, a kończąc na nowych animacjach orków czy możliwości noszenia tarczy. Dodamy też kilka nowych umiejętności. Natomiast jeśli chodzi o wygląd Jarkendaru to raczej nie chcemy zbytnio w niego ingerować, myślę, że twórcy gry Gothic zrobili bardzo piękny świat. Dlatego też dodamy tylko nasze obozy i rzeczy z nimi związane. Chociaż jest też pewien wyjątek - obóz piratów będzie wyglądał zupełnie inaczej. Na plaży będzie inne podłoże, a skały zmienią swój wygląd. Ale to będzie można zobaczyć już za jakiś czas na screenach. Poza tym prócz Jarkendaru modyfikacja Złote Wrota da nam możliwość zwiedzenia dwóch nowych lokacji. Są one obecnie tworzone.
Serail: W jakiej fazie produkcji aktualnie jest wasz mod i kiedy możemy oczekiwać jego oficjalnej premiery?
Brat Xardasa: Obecnie jest to jeszcze dość wczesna faza produkcji i chociaż już naprawdę sporo wspólnie zrobiliśmy, to jeszcze więcej pozostało do ukończenia naszego projektu. Bardzo bym chciał, aby premiera była w grudniu tego roku, ale to bardzo optymistyczne założenia.
Serail: Co planujecie robić po zakończeniu prac nad "Złote Wrota"?
Brat Xardasa: To trudne pytanie, ale jeśli modyfikacja spotka się z dobrym przyjęciem ze strony fanów to myślę, że zrobimy jeszcze jakiś dodatek do niego (fabuła daje ogromne możliwości). A potem zobaczymy... Mi osobiście marzy się założenie grupy, która będzie tworzyła własną grę, ale na razie za wcześnie o tym mówić, gdyż przed nami jeszcze wiele nauki w tym względzie... Jestem realistą i wiem, że stworzenie własnej gry to bardzo ciężkie zadanie.
Serail: Dziękuję za miłą rozmowę i zapraszam do częstego odwiedzania Tawerny Gothic.
Brat Xardasa: Również dziękuję za rozmowę, pozdrawiam wszystkich fanów Gothica i osoby odwiedzające Tawernę. Zapraszam także wszystkich na oficjalną stronę projektu Złote Wrota (http://www.zlotewrota.xt.pl/), na której znajdziecie screeny oraz wiele innych informacji na temat modyfikacji.