Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
Informacje ogólne
Jak instalować mody?
Czym są mody?
PlayerKit
Weekend z modem
Der Kampf um die Bruderschaft
Golden Mod
Zemsta Beliara
Wielka Wojna [DEMO]
Stonehenge
Fabryka Klonów
Sturmbringer
Bumshak
Mielizna
Vulcano Quest
Misterium DEMO
GerranHeart DEMO
Czas Zapłaty Prolog
The Den
Dragons Tale
Bitwa Mod 1 i 2
Krwawy odwet
Khorana Prolog
Mod świąteczny
Magiczni Wojownicy
Lirwa
Wspólnota świtu
Diccuric
Die Bedrohung
Jaktyl
Czas Zapłaty
VisiGothic
Gothic-Strike
Mroczne Tajemnice
Stranded
G2TexturesPack
Piratenleben
Solucje
Piratenleben
Wywiady
Wywiad z "LoA Team"
Wywiad z "Złote Wrota"
Wywiad z SoulFire
Wywiad z Xardasem17
Wywiad z Bananas Studio
Wywiad z Siekaczem
Wywiad z Laresem
Wywiad z "Dark Modders"
Wywiad z Destiny Team - "Przeznaczenie"
Wywiad z Bractwem Spolszczenia
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Wywiad z SoulFire
napisał: Isentor, dnia 22.07.2011 15:53

Witam serdecznie.
- Witam ; )

Kiedy powstała grupa i kto był jej założycielem?
- Grupa powstała pod koniec października 2004 roku. Założycielem grupy był Tool.

Macie już doświadczenie w tworzeniu modyfikacji do gier z cyklu Gothic?
- Tak, stworzyliśmy aż dwie modyfikacje do Gothic I, które z przyczyn niewykończenia nie ujrzały światła dziennego, poza tym dużo robiliśmy modzików sami dla siebie, aby podnieść swoje umiejętności. Z początku głównie spolszczaliśmy mody, przy okazji ucząc się skryptów. Kilku naszych członków robi również swoje własne mody.

Jakie "mody" wyszły spod waszego szyldu? Który był najbardziej udany, a który najgorszy według was?
- Oficjalnie wyszły tylko spolszczenia, żadnych (na razie) pełnych modów.

Od kiedy zajmujesz się moddingiem i jakie były twoje początki?
- Moddingiem zajmuje się już prawie 1,5 roku. Towarzyszyłem grupie Soulfire z początku na dawnym forum WorldofGothic.pl, ale pomagałem im tylko w drobnych sprawach. Postanowiłem zająć się modowaniem, bo po 20 razie przejścia Gothic II człowiek chce stworzyć coś swojego ; ) . Moją pierwszą grupą było Bananas Studio, następnie Tool namówił mnie na przejście do SoulFire.

Jak długo należysz do SoulFire?
- Do SoulFire należę rok.

Ile osób liczy wasza grupa? W jakich dziedzinach się specjalizują?
- Jest ich 18, wymienię wszystkich:

TOOL – Master of SoulFire team ! skrypty, Spacer, 2D.
Gother – Proxy. skrypty, Spacer i 3D.
Dark – 2D, 3D, Audio, muzyka, skrypty. Zna języki: html,, xhtml, Java i C++. Jest też jednym z menadżerów.
AmeN – 2D oraz 3D.
Quarior – 2D, FLASH, PHPbb, C++. Pełni też funkcję menadżera.
HoaX – 2D, dobrze zna języki HTML, CSS, oraz PHP FUSION, PHPbb i IPB.
CrosS - skrypty, 2D i 3D.
Rodriguez - skrypty oraz nieco 2D.
ModMen – 3D.
Xam - Pomoc w rozgłosie i zadaniach.
Cubinal - 3D.
Herszt - 3D.
Maybe - 2D, 3D.
Lesterek – skrypty.
Altair - 2D.
Momo - 2D, tekstury.
Daro - 3D.
Jedaith - 2D, 3D, skrypty.

Ostatnio internet obiegły wiadomości o waszym nowym dziele. Jaki będzie jego tytuł i o czym będzie opowiadał?
- Będzie to modyfikacja do Gothic II Noc Kruka, o nazwie ,,Przepowiednia". Opowiada ona losy młodego szlachcica Adriano wyruszającego w sprawach handlowych na wyspę Vaduz.

Czy wasza historia będzie wplątana w główną fabułę gry, czy będzie to jakby osobny watek?
- W oddali pojawi się gdzieś w dialogach Myrtana, gdyż Vaduz jest kolonią pod opieką króla. Poza tym, rodzina bohatera również zamieszkuje kontynent.

Jakie innowacje dotyczące gameplay'u będzie wprowadzał mod?
- W modzie na pewno pojawią się tarcze, armaty, dwa miecze i katapulty. Trwają natomiast intensywne prace nad jazdą konną. Po raz pierwszy również będziemy walczyć ze 100 innymi ludźmi wokół siebie.

Ile godzin dobrej zabawy dostarczy wasze dzieło?
- Mamy nadzieję zbliżyć długość naszego moda do oryginalnego Gothic 2. Myślę, że będzie to ponad 90 godzin gry, ważne jest aby moda nie dało się ukończyć w 9 minut!

Na jakich terenach działa się będzie akcja modyfikacji?
- Będą to dwa większe miasta, starożytne ruiny, północny las, namiastka pustyni, wsie, obóz piratów oraz bagna.

Co zaoferuje wasza produkcja? Dużą liczbę NPC? Nowe bronie?
- Nowych NPC będzie masa, podobnie jak broni, budowli i lokacji. Właściwie każda rzecz w modzie będzie czymś nowym.

A czy dojdą jakieś nowe typy broni?
- Tak, będzie to kilkanaście rodzajów mieczy dwuręcznych, halabardy, włócznie, piki oraz wspominane wcześniej katapulty, tarcze i armaty.

Czy mod poprawi tekstury samej gry , czy wszystko zostanie po staremu?
- Tak, wiele tekstur będzie nowych, lepszej jakości i bardziej poprawionych.

Ile nowych gildii zaoferuje?
- Około 10, ale trzeba pamiętać, że nie do wszystkich można będzie dołączyć.

Może uchylisz rąbka tajemnicy jakie będą to profesje?
- Piraci, zabójcy, ludożercy (groźni i dzicy), rycerze, reszty zdradzić nie mogę ; )

Czy świat w modzie będzie budowany od podstaw, czy użyjecie już istniejących map?
- Wszystko od podstaw.

Umieścicie w waszym dziele nowe potwory? Nowe animacje postaci?
- Tak, przewidzianych jest kilkanaście nowych potworów oraz animacji dla nich, ale nie tylko.

Z informacji podanych na Tawernie Gothic planujecie również dubbing czy to prawda?
- Tak, wezmą w nim również (poza fanami) mniej lub też bardziej znani aktorzy, oraz dialogi mówione zdobyte z innych źródeł.

Macie już zamkniętą kadrę czy nadal poszukujecie potencjalnych "dawców głosu''?
- Oczywiście, poza lektorami potrzebne będą dialogi mówione naszych graczy, temat werbunkowy do udzielania głosu do moda zostanie otwarty wkrótce.

A czy wśród aktorów pojawią się jakieś "wielkie" nazwiska?
- Tak, jest to na 70% pewne, ale nie chce mówić z góry, póki nie będzie całkowitej pewności.

Linda , Małaszyński ...?
- Oni na to nie zasługują, ale ktoś znany z ich pokroju : P

Może chociaż pierwsza litera nazwiska?
- Nie, z mniej znanych powiem tylko aby cię zaspokoić, że będzie to ktoś z reklamy Hestii ;P

Zwrócę się tutaj w imieniu fanów. Gdzie mogą nadsyłać próbki głosu lub zgłoszenia przed otwarciem wcześniej wspomnianego tematu?
- Póki co, mogą przesyłać na e-mail SoulFire@onet.eu, ale zapewniam, że wkrótce pojawi się odpowiedni temat. Mogą przesyłać swoje próbki nawet ludzie z mutacją, czy wprost dziecinnym głosem, gdyż w modzie będą dzieci i nastolatki.

Macie jakieś nowe screeny, modele lub jakiekolwiek grafiki dotyczące produkcji, które moglibyście nam udostępnić?
- Tak, mamy nawet filmik, wszystko to zamieścimy już wkrótce.

Gdzie możemy śledzić wasze działania?
- Informacji udzielamy na Tawernie, The Modders oraz na naszej stronie internetowej - www.soulfire.zs.pl

Ostatnie pytanie dotyczące modyfikacji. Kiedy możemy spodziewać się premiery?
- Premiera, to daleka przyszłość, nieoficjalnie mogą to być święta Bożego Narodzenia, ale zapewne mod wyjdzie dopiero w 2008r.


A teraz parę pytań z innej beczki. 


Co zamierzacie robić po ukończeniu moda?
- Mamy kilka pomysłów, w grę wchodzi kolejny mod, nowa gra typu RPG, bądź też gra osadzona w realiach II Wojny Światowej. Na pewno stworzymy za to kilka map do Gothic Multiplayer, jeśli takowy wyjdzie.

Czy wasz team poszukuje jeszcze ludzi? Jeśli tak to na jakie stanowiska?
- Właściwie na każde, ale tylko jeśli ta osoba jest bardzo dobra i doświadczona.

Jako że nie każdy się orientuje jakich ludzi poszukuje takowa grupa może podasz parę pozycji?
- 3D, 2D, skrypty Gothica, któryś z języków programowania. Ale szanse na dołączenie mają tylko specjaliści, gdyż mamy już bardzo dużo osób w teamie ; ]

Jakieś wskazówki dla ludzi chcących zostać modderami? Tzn. skąd się uczyć, w jaki sposób?
- Oczywiście forum www.themodders.org Jest tam po prostu biblioteka tysiąclecia z tutorialami po polsku jak modować Gothica, ale i nie tylko. Myślę, że najlepiej zacząć od zapoznania się ze Spacerem. Na themodders fani znajdą linki do tego, ale także innych programów do moddowania Gothica.

Co sądzisz o decyzji JoWood w sprawie przyznania Gothic'a 4 studiu SpellBound?
- Jestem w kilku sprawach na nie, a w kilku na tak. SpellBound to naprawdę świetna firma, stworzyła gry Robin Hood: Legenda Sherwood (jest to jedna z moich ulubionych gier), Desperados i Chicago 1930. Wszystkie poza ostatnim były świetne, a kosztowały nędzne 29 zł. Bardzo przykro mi, że Pirania nie będzie tworzyła kolejnego Gothica, ale trudno. SpellBound jest dobrą firmą, i wierzę, że coś z tego wyjdzie. Po cichu liczę też, że rozpocznie się współpraca z Deep Silver.

W takim razie dziękuję za udzielenie wywiadu i do widzenia.
-Również dziękuję. Do zobaczenia.