Witam serdecznie. - Witam ; )
Kiedy powstała grupa i kto był jej założycielem? - Grupa powstała pod koniec października 2004 roku. Założycielem grupy był Tool.
Macie już doświadczenie w tworzeniu modyfikacji do gier z cyklu Gothic? - Tak, stworzyliśmy aż dwie modyfikacje do Gothic I, które z przyczyn niewykończenia nie ujrzały światła dziennego, poza tym dużo robiliśmy modzików sami dla siebie, aby podnieść swoje umiejętności. Z początku głównie spolszczaliśmy mody, przy okazji ucząc się skryptów. Kilku naszych członków robi również swoje własne mody.
Jakie "mody" wyszły spod waszego szyldu? Który był najbardziej udany, a który najgorszy według was? - Oficjalnie wyszły tylko spolszczenia, żadnych (na razie) pełnych modów.
Od kiedy zajmujesz się moddingiem i jakie były twoje początki? - Moddingiem zajmuje się już prawie 1,5 roku. Towarzyszyłem grupie Soulfire z początku na dawnym forum WorldofGothic.pl, ale pomagałem im tylko w drobnych sprawach. Postanowiłem zająć się modowaniem, bo po 20 razie przejścia Gothic II człowiek chce stworzyć coś swojego ; ) . Moją pierwszą grupą było Bananas Studio, następnie Tool namówił mnie na przejście do SoulFire.
Jak długo należysz do SoulFire? - Do SoulFire należę rok.
Ile osób liczy wasza grupa? W jakich dziedzinach się specjalizują? - Jest ich 18, wymienię wszystkich:
TOOL – Master of SoulFire team ! skrypty, Spacer, 2D. Gother – Proxy. skrypty, Spacer i 3D. Dark – 2D, 3D, Audio, muzyka, skrypty. Zna języki: html,, xhtml, Java i C++. Jest też jednym z menadżerów. AmeN – 2D oraz 3D. Quarior – 2D, FLASH, PHPbb, C++. Pełni też funkcję menadżera. HoaX – 2D, dobrze zna języki HTML, CSS, oraz PHP FUSION, PHPbb i IPB. CrosS - skrypty, 2D i 3D. Rodriguez - skrypty oraz nieco 2D. ModMen – 3D. Xam - Pomoc w rozgłosie i zadaniach. Cubinal - 3D. Herszt - 3D. Maybe - 2D, 3D. Lesterek – skrypty. Altair - 2D. Momo - 2D, tekstury. Daro - 3D. Jedaith - 2D, 3D, skrypty.
Ostatnio internet obiegły wiadomości o waszym nowym dziele. Jaki będzie jego tytuł i o czym będzie opowiadał? - Będzie to modyfikacja do Gothic II Noc Kruka, o nazwie ,,Przepowiednia". Opowiada ona losy młodego szlachcica Adriano wyruszającego w sprawach handlowych na wyspę Vaduz.
Czy wasza historia będzie wplątana w główną fabułę gry, czy będzie to jakby osobny watek? - W oddali pojawi się gdzieś w dialogach Myrtana, gdyż Vaduz jest kolonią pod opieką króla. Poza tym, rodzina bohatera również zamieszkuje kontynent.
Jakie innowacje dotyczące gameplay'u będzie wprowadzał mod? - W modzie na pewno pojawią się tarcze, armaty, dwa miecze i katapulty. Trwają natomiast intensywne prace nad jazdą konną. Po raz pierwszy również będziemy walczyć ze 100 innymi ludźmi wokół siebie.
Ile godzin dobrej zabawy dostarczy wasze dzieło? - Mamy nadzieję zbliżyć długość naszego moda do oryginalnego Gothic 2. Myślę, że będzie to ponad 90 godzin gry, ważne jest aby moda nie dało się ukończyć w 9 minut!
Na jakich terenach działa się będzie akcja modyfikacji? - Będą to dwa większe miasta, starożytne ruiny, północny las, namiastka pustyni, wsie, obóz piratów oraz bagna.
Co zaoferuje wasza produkcja? Dużą liczbę NPC? Nowe bronie? - Nowych NPC będzie masa, podobnie jak broni, budowli i lokacji. Właściwie każda rzecz w modzie będzie czymś nowym.
A czy dojdą jakieś nowe typy broni? - Tak, będzie to kilkanaście rodzajów mieczy dwuręcznych, halabardy, włócznie, piki oraz wspominane wcześniej katapulty, tarcze i armaty.
Czy mod poprawi tekstury samej gry , czy wszystko zostanie po staremu? - Tak, wiele tekstur będzie nowych, lepszej jakości i bardziej poprawionych.
Ile nowych gildii zaoferuje? - Około 10, ale trzeba pamiętać, że nie do wszystkich można będzie dołączyć.
Może uchylisz rąbka tajemnicy jakie będą to profesje? - Piraci, zabójcy, ludożercy (groźni i dzicy), rycerze, reszty zdradzić nie mogę ; )
Czy świat w modzie będzie budowany od podstaw, czy użyjecie już istniejących map? - Wszystko od podstaw.
Umieścicie w waszym dziele nowe potwory? Nowe animacje postaci? - Tak, przewidzianych jest kilkanaście nowych potworów oraz animacji dla nich, ale nie tylko.
Z informacji podanych na Tawernie Gothic planujecie również dubbing czy to prawda? - Tak, wezmą w nim również (poza fanami) mniej lub też bardziej znani aktorzy, oraz dialogi mówione zdobyte z innych źródeł.
Macie już zamkniętą kadrę czy nadal poszukujecie potencjalnych "dawców głosu''? - Oczywiście, poza lektorami potrzebne będą dialogi mówione naszych graczy, temat werbunkowy do udzielania głosu do moda zostanie otwarty wkrótce.
A czy wśród aktorów pojawią się jakieś "wielkie" nazwiska? - Tak, jest to na 70% pewne, ale nie chce mówić z góry, póki nie będzie całkowitej pewności.
Linda , Małaszyński ...? - Oni na to nie zasługują, ale ktoś znany z ich pokroju : P
Może chociaż pierwsza litera nazwiska? - Nie, z mniej znanych powiem tylko aby cię zaspokoić, że będzie to ktoś z reklamy Hestii ;P
Zwrócę się tutaj w imieniu fanów. Gdzie mogą nadsyłać próbki głosu lub zgłoszenia przed otwarciem wcześniej wspomnianego tematu? - Póki co, mogą przesyłać na e-mail SoulFire@onet.eu, ale zapewniam, że wkrótce pojawi się odpowiedni temat. Mogą przesyłać swoje próbki nawet ludzie z mutacją, czy wprost dziecinnym głosem, gdyż w modzie będą dzieci i nastolatki.
Macie jakieś nowe screeny, modele lub jakiekolwiek grafiki dotyczące produkcji, które moglibyście nam udostępnić? - Tak, mamy nawet filmik, wszystko to zamieścimy już wkrótce.
Gdzie możemy śledzić wasze działania? - Informacji udzielamy na Tawernie, The Modders oraz na naszej stronie internetowej - www.soulfire.zs.pl
Ostatnie pytanie dotyczące modyfikacji. Kiedy możemy spodziewać się premiery? - Premiera, to daleka przyszłość, nieoficjalnie mogą to być święta Bożego Narodzenia, ale zapewne mod wyjdzie dopiero w 2008r.
A teraz parę pytań z innej beczki.
Co zamierzacie robić po ukończeniu moda? - Mamy kilka pomysłów, w grę wchodzi kolejny mod, nowa gra typu RPG, bądź też gra osadzona w realiach II Wojny Światowej. Na pewno stworzymy za to kilka map do Gothic Multiplayer, jeśli takowy wyjdzie.
Czy wasz team poszukuje jeszcze ludzi? Jeśli tak to na jakie stanowiska? - Właściwie na każde, ale tylko jeśli ta osoba jest bardzo dobra i doświadczona.
Jako że nie każdy się orientuje jakich ludzi poszukuje takowa grupa może podasz parę pozycji? - 3D, 2D, skrypty Gothica, któryś z języków programowania. Ale szanse na dołączenie mają tylko specjaliści, gdyż mamy już bardzo dużo osób w teamie ; ]
Jakieś wskazówki dla ludzi chcących zostać modderami? Tzn. skąd się uczyć, w jaki sposób? - Oczywiście forum www.themodders.org Jest tam po prostu biblioteka tysiąclecia z tutorialami po polsku jak modować Gothica, ale i nie tylko. Myślę, że najlepiej zacząć od zapoznania się ze Spacerem. Na themodders fani znajdą linki do tego, ale także innych programów do moddowania Gothica.
Co sądzisz o decyzji JoWood w sprawie przyznania Gothic'a 4 studiu SpellBound? - Jestem w kilku sprawach na nie, a w kilku na tak. SpellBound to naprawdę świetna firma, stworzyła gry Robin Hood: Legenda Sherwood (jest to jedna z moich ulubionych gier), Desperados i Chicago 1930. Wszystkie poza ostatnim były świetne, a kosztowały nędzne 29 zł. Bardzo przykro mi, że Pirania nie będzie tworzyła kolejnego Gothica, ale trudno. SpellBound jest dobrą firmą, i wierzę, że coś z tego wyjdzie. Po cichu liczę też, że rozpocznie się współpraca z Deep Silver.
W takim razie dziękuję za udzielenie wywiadu i do widzenia. -Również dziękuję. Do zobaczenia.
|