Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
Strefa Multiplayer
Elisium
Informacje ogólne
Jak instalować mody?
Czym są mody?
PlayerKit
Weekend z modem
Der Kampf um die Bruderschaft
Golden Mod
Zemsta Beliara
Wielka Wojna [DEMO]
Stonehenge
Fabryka Klonów
Sturmbringer
Bumshak
Mielizna
Vulcano Quest
Misterium DEMO
GerranHeart DEMO
Czas Zapłaty Prolog
The Den
Dragons Tale
Bitwa Mod 1 i 2
Krwawy odwet
Khorana Prolog
Mod świąteczny
Magiczni Wojownicy
Lirwa
Wspólnota świtu
Diccuric
Die Bedrohung
Jaktyl
Czas Zapłaty
VisiGothic
Gothic-Strike
Mroczne Tajemnice
Stranded
G2TexturesPack
Piratenleben
Solucje
Piratenleben
Wywiady
Wywiad z "LoA Team"
Wywiad z "Złote Wrota"
Wywiad z SoulFire
Wywiad z Xardasem17
Wywiad z Bananas Studio
Wywiad z Siekaczem
Wywiad z Laresem
Wywiad z "Dark Modders"
Wywiad z Destiny Team - "Przeznaczenie"
Wywiad z Bractwem Spolszczenia
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

GameExe.pl - Twój portal fantasy! Witamy na Gothicpedii! Lista najlepszych gier w sieci Poki.pl Konwent Gier Terenowych

Wywiad z "LoA Team"
napisał: Isentor, dnia 22.07.2011 15:54

"LoA Team" jest grupą niemiecko-austriacką. Jej szefem jest Al-m. Strona internetowa projektu to http://www.legend-of-ahssun.de.vu/

Serail: Witam.
Al-m: Cześć.
Serail: Kiedy rozpoczęła się twoja przygoda z Gothiciem i czy była to miłość od pierwszego wejrzenia?
Al-m: Moja przygoda z Gothiciem zaczęła się od premiery tej gry. Wtedy grałem w niego całymi dniami. Ale tak, podkochiwałem się w niej, co więcej to była miłość od pierwszego wejrzenia.
Meatbug: Tak jak Al-m moja przygoda z tą grą zaczęła się zaraz po premierze. Ja również pokochałem tą grę i zakochałem się w niej od pierwszego wejrzenia.
Horrente: Ja z kolei zacząłem grać w Gothica wiele tygodni po premierze, ale od tamtej pory grałem w niego przez bardzo długi czas. To samo było z Gothiciem 2 oraz Nocą Kruka. Czekając na Gothica 3, szukałem informacji na jego temat i znalazłem materiały dotyczące tworzenia modyfikacji. Wtedy zacząłem się tym interesować. Postanowiłem zebrać całą moją wiedzę i wykorzystać ją w tworzeniu modów do Gothica. Było to około trzy lata temu.
Serail: Co robiliście przed tworzeniem modów do Gothica?
Al-m: Chodziłem do szkoły i grałem w Gothica.
Meatburg: Grałem w inne gry i uczyłem się, aby móc tworzyć modyfikację. Robiłem to całymi dniami.
Horrente: Dużo pracowałem jako grafik, miałem wtedy 11 lat. Wtedy nie miałem komputera na którym mógłbym pracować, więc często korzystałem z komputera mojego przyjaciela. Kiedy zaoszczędziłem trochę pieniędzy, kupiłem mojego pierwszego PC, wtedy zacząłem doskonalić moje umiejętności graficzne dzień w dzień. Zresztą robię to do teraz.
Serail: Co planujecie robić po wydaniu Legend of Ahssun?
Al-m: Grać w niego. A tak na poważnie, to trudno powiedzieć. Zobaczymy.
Meatbug: Myślę, że będziemy robili kolejną część. Ale jeszcze zobaczymy, bo wbrew pozorom jest to ciężka praca, ale pewnie zrobimy innego moda.
Horrente: Naprawdę nie wiem co będziemy robili później. Pewnie będziemy robili mody do projektu RPB albo Gothica 4. Będziemy starali się wykorzystać naszą wiedzę, którą nabyliśmy podczas tworzenia tej produkcji.
Serail: Kiedy powstała wasza grupa i kto był jej założycielem?
Al-m: Prawdziwi pomysłodawcy Legend of Ahssun odeszli dawno temu, więc trudno powiedzieć kto i kiedy założył grupę.
Serail: O czym będzie opowiadał wasz mod?
Al-m: Będzie to nowa historia, która nie będzie nawiązywała do Gothica. Ahssun jest kolonią ludzi, która jest bardzo bogata w surowce. Po zakończeniu wojny między ludźmi i orkami ludzie postanowili wybudować miasto w Ahssun. Wiele osób przybyło do miasta w poszukiwaniu bogactwa, które oferowała kolonia. Ale coraz więcej skarbów płynęło w ręce króla, w związku z tym mieszczanie się zbuntowali. Powstał obóz, który skupiał zbuntowane oddziały szlachty. Ale nie tylko ci ludzie się zbuntowali. Kraj ten próbował zachować pozory normalności, w związku z czym wojska królewskie zaatakowały ostatnią placówkę orków, co spowodowało kontratak tych istot.
Serail: Czy dodaliście jakieś nowe przedmioty i stworzenia do waszej produkcji oraz ilu ludzi spotkamy podczas gry?
Horrente: Oczywiście, dodamy mnóstwo nowych przedmiotów. Część z nich to będą bronie, nowe zbroje i wiele innych elementów ekwipunku. Będziesz mógł znaleźć również wiele nowych potworów.
Serail: Jak długo będziecie pracowali nad tym projektem?
Al-m: Prace na Legend of Ahssun rozpoczęły się w 2004 roku. Od tego czasu doszło do nas wielu pracowników, którzy z żółtodziobów stali się ekspertami. Ukończenie moda zajmie nam wiele czasu, bo jeszcze ciągle się uczymy. Ktoś mógłby powiedzieć, że pracujemy już od 4 lat. Po części jest to prawda, ale dopiero przez ostatnie dwa lata wzięliśmy się na poważnie do roboty. Myślę, że ukończenie LoA zajmie nam jeszcze dwa lata.
Serail: Jak duży będzie świat w waszej modyfikacji?
Al-m: Nie widzę powodu, abyś nie mógł zadać tego pytania w późniejszym etapie produkcji. Świat w Legend of Ahssun ukończymy za około rok, ale myślimy, że będzie on wielkości tego z Gothica 2.
Serail: Co myślicie o graczach w Polsce i Europie wschodniej?
Horrente: Często rozmawiam z modderami z Rosji, ale nigdy nie rozmawiałem z polskimi graczami. Aczkolwiek podoba mi się to, że w Polsce interesują się naszym projektem.
Serail: Grałeś kiedyś w polskie modyfikacje do Gothica?
Horrente: Nie, nigdy nie grałem. Ale grałem w mnóstwo niemieckich produkcji. Gram w nie, aby zobaczyć jak tworzone są inne modyfikacje i jakich sztuczek używają inne grupy modderskie. Taki mały wywiad środowiskowy.
Serail: Ile godzin zajmie ukończenie tej "gry"?
Al-m: Trudno powiedzieć, ponieważ jeszcze trwają prace nad światem. Bardzo dużo czasu zajmie odkrycie całego świata i wykonanie wszystkich zadań. Ale wykonanie głównego wątku fabularnego zajmie około 50 godzin.
Serail: Jak zareagowali niemieccy gracze na wieść o tym, że kolejną część Gothica będzie tworzyło Spellbound?
Horrente: Wielu fanów Gothica znienawidziło JoWood, kiedy zerwało ono współpracę z Piranha Bytes i nie chcą, aby Gothic był tworzony przez Spellbound. Z drugiej strony wielu ludzi stoi po stronie JoWood i nie chce grać w kolejną część, aczkolwiek nie winię JoWood. Ja stoję po środku i mam nadzieję, że to będzie świetna gra. Nie wiem wystarczająco dużo, aby wypowiadać się na ten temat, mam nadzieję że będzie dobrze. 
Serail: W waszym teamie pracuje 15 osób, czy potrzebujecie nowych pracowników?
Al-m: W naszej drużynie pracuje 15 ludzi, ale wielu z nich pracuje zawodowo i studiuje, więc nie mają czasu na pracę nad modyfikacją. Zawsze życie prywatne stoi na pierwszym miejscu. Oczywiście, że szukamy nowych ludzi do tworzenia animacji i teksturowania. Ale naprawdę trudno znaleźć dobrych fachowców.
Serail: A teraz z innej beczki. Co myślicie o Polakach i co kojarzy się wam z naszym krajem?
Horrente: Nie wiem zbyt dużo o Polsce. Wiem tylko, że "Wiedźmin" został tam stworzony. Jeżeli mógłbyś dać nam informacje na temat polskich gier, byłbym bardzo wdzięczny. A jeżeli słyszę nazwę "Polska", widzę moją babcię, która stamtąd pochodzi.
Serail: Planujecie wydać angielską wersję "Legend of Ahssun"?
Al-m: Wiemy, że na całym świecie jest wielu fanów Gothica. W związku z tym planujemy wydać angielską wersję, więc szukamy tłumaczy.
Serail: Kto będzie bohaterem w waszym modzie?
Al-m: Głównym bohaterem będzie człowiek, który skończył służbę wojskową w armii króla i zaraz po tym przybył do Ahssun.
Serail: Dziękuję za miłą rozmowę oraz mam nadzieję, że jeszcze kiedyś będę miał okazję z wami porozmawiać.
Horrente: Jasne, my również mamy taką nadzieję. Myślę, że powinieneś zarejestrować się na naszym forum, tam na spokojnie pogadamy o Gothicu. Dziękuję za świetny wywiad.