Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
Informacje ogólne
Jak instalować mody?
Czym są mody?
PlayerKit
Weekend z modem
Der Kampf um die Bruderschaft
Golden Mod
Zemsta Beliara
Wielka Wojna [DEMO]
Stonehenge
Fabryka Klonów
Sturmbringer
Bumshak
Mielizna
Vulcano Quest
Misterium DEMO
GerranHeart DEMO
Czas Zapłaty Prolog
The Den
Dragons Tale
Bitwa Mod 1 i 2
Krwawy odwet
Khorana Prolog
Mod świąteczny
Magiczni Wojownicy
Lirwa
Wspólnota świtu
Diccuric
Die Bedrohung
Jaktyl
Czas Zapłaty
VisiGothic
Gothic-Strike
Mroczne Tajemnice
Stranded
G2TexturesPack
Piratenleben
Solucje
Piratenleben
Wywiady
Wywiad z "LoA Team"
Wywiad z "Złote Wrota"
Wywiad z SoulFire
Wywiad z Xardasem17
Wywiad z Bananas Studio
Wywiad z Siekaczem
Wywiad z Laresem
Wywiad z "Dark Modders"
Wywiad z Destiny Team - "Przeznaczenie"
Wywiad z Bractwem Spolszczenia
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Golden Mod
napisał: Isentor, dnia 15.06.2011 12:27

Odpalając tę modyfikację wiązałem z nią spore nadzieje, gdyż już sama nazwa wskazuje, iż można się po niej spodziewać czegoś ciekawego. Jednakże już od pierwszych chwil, choć zainstalował się bez problemów, mod nie zachwyca, bowiem mamy powtórkę z wersji podstawowej – ponownie spotykamy znane nam twarze oraz przedmioty. Autorzy nie postarali się i nie zaszczycili nas niczym przyjemnym na początku rozgrywki. Aczkolwiek nowość widać już wtedy, gdy zajrzymy do ekwipunku (nowy strój) oraz gdy staniemy z kimś w szranki i zostaniemy zranieni. Nasi wschodni sąsiedzi zadbali o to, by nasz bohater wydawał nowe „jęki”, a także, byśmy byli zaskoczeni, jak zajrzymy do „ukrytych” miejsc. Są to dosyć nieprzydatne dodatki, które mogłyby być śmiało zastąpione jakimiś nowymi NPC lub zdarzeniami. Za to twórcy postanowili pójść na łatwiznę i nawet po wkroczeniu do Starego Obozu nowości nie widać – jest tak samo pusty, jak był (tj. nie ma żadnych nowych postaci) i nadal jesteśmy zmuszeni wykonać te same zadania, co niegdyś.
By jednak zasmakować wszystkich innowacji, które oferuje modyfikacja, trzeba rozważnie podejmować decyzje, gdyż np. jeśli dołączymy za wcześnie do ludzi Gomeza, to Quentin, dawniej nic nieznaczący NPC, nie powierzy nam zadań i od razu uzna nas za wroga. Jeśli już przy questach jesteśmy, to warto powiedzieć, iż nie są one zbytnio skomplikowane, a po dialogach odnosi się wrażenie, że tworzył je ktoś całkiem pozbawiony wyobraźni. Kolejnym takim smaczkiem jest możliwość zostania Guru w obozie na bagnie, a gdy przyjdzie pora, możemy nawet uczestniczyć w zdobywaniu Wolnej Kopalni. Prócz tego mamy do dyspozycji Opuszczoną Kopalnię, która w normalnej wersji gry była dla nas niedostępna.
Pomysły tej jednak na dzień dzisiejszy nie są zbytnio oryginalne, a żeby do nich dotrzeć, musimy przejść sporo gry, która w zasadzie niczym się nie różni od tej, którą przechodziliśmy do tej pory bez żadnych modów. Oprócz dodatkowych wątków fabularnych, modyfikacja oferuje również nowe przedmioty (książki, rośliny), a także możliwość „tworzenia” na stole alchemicznym. Twórcy jednakże woleli tylko „wstawić” do gry kilka nowych elementów, zamiast urozmaicić świat Gothica tak bardzo, jak to można było zobaczyć w naszym rodzimym produkcie: „Mrocznych Tajemnicach”.
Rosyjskiemu studiu jeszcze wiele brakuje, a ich dzieło stoi co najwyżej na średnim poziomie. Modyfikacja nie zachwyca aż tak bardzo, więc jest godna polecenia tylko tym osobom, które nie chcą zbytnio zmieniać sobie rozgrywki lub które zawsze chciały wziąć udział w ofensywie na „Kocioł”.



Plusy:
+ nowe przedmioty
+ kilka nowych zadań, w tym zdobycie Wolnej Kopalni
+ „odświeżone” sekretne miejsca oraz możliwość zwiedzenia Opuszczonej Kopalni
+ możliwość zostania Guru


Minusy:

- mało zmian w otoczeniu
- brak większej ilości nowych NPC
- gra prawie się nie różni od wersji podstawowej



Ocena: 4+/10



Spolszczenie „Golden Mod”

Trudno oceniać spolszczenie modyfikacji „Golden Mod”, bowiem autorzy niezbyt wiele dodali do rozgrywki. Większość są to dialogi, które już słyszeliśmy, ale nawet w tym wypadku występują problemy. Bardzo często tekst występuje w języku angielskim, a dialogi, które dodali twórcy, co jakiś czas są w języku rosyjskim. Tłumacz nie przyłożył się do zadania i w efekcie, jeśli gramy w spolszczoną wersję, co ileś tam rozmów trafiamy na zdania w tych językach. Zdarzyło się nawet, że jedno z imion nowego NPC było całkowicie po rosyjsku, przez co nie zdołałem nigdy go poznać.


Plusy:
+ twórcy dali zbyt mało nowych dialogów, by tłumacz mógł się bardziej popisać swoją niekompetencją

Minusy:
- dużo tekstów jest nie przetłumaczonych
- teksty nie zostały poddane korekcie

Ocena tłumaczenia: 5/10


Dyskusja na forum @ Golden Mod
> Ściągnij Golden Moda