Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
Informacje ogólne
Jak instalować mody?
Czym są mody?
PlayerKit
Weekend z modem
Der Kampf um die Bruderschaft
Golden Mod
Zemsta Beliara
Wielka Wojna [DEMO]
Stonehenge
Fabryka Klonów
Sturmbringer
Bumshak
Mielizna
Vulcano Quest
Misterium DEMO
GerranHeart DEMO
Czas Zapłaty Prolog
The Den
Dragons Tale
Bitwa Mod 1 i 2
Krwawy odwet
Khorana Prolog
Mod świąteczny
Magiczni Wojownicy
Lirwa
Wspólnota świtu
Diccuric
Die Bedrohung
Jaktyl
Czas Zapłaty
VisiGothic
Gothic-Strike
Mroczne Tajemnice
Stranded
G2TexturesPack
Piratenleben
Solucje
Piratenleben
Wywiady
Wywiad z "LoA Team"
Wywiad z "Złote Wrota"
Wywiad z SoulFire
Wywiad z Xardasem17
Wywiad z Bananas Studio
Wywiad z Siekaczem
Wywiad z Laresem
Wywiad z "Dark Modders"
Wywiad z Destiny Team - "Przeznaczenie"
Wywiad z Bractwem Spolszczenia
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

Witamy na Gothicpedii!

Die Bedrohung
napisał: Isentor, dnia 15.06.2011 12:36

W trakcie całej mojej kariery dziennikarskiej niejako zmuszony byłem do zapoznania się z różnymi modyfikacjami. Niektóre z nich były udane, inne odrobinę mniej, jednak każdy mod miał w sobie taką cechę, po której owy produkt bym zapamiętał. „Die Bedrohung” niewątpliwie zapamiętam jako stworzony przez zafascynowanych niebieskimi barwami.

 

Otóż, kiedy kilka minut po rozpoczęciu nowej gry trafiamy do Starego Obozu jest on trochę odmieniony. Brukowane drogi, psy kręcące się po okolicy oraz wiele tekstur przemalowanych na niebiesko. Dotyczy to zarówno dachów, jak i pancerzy mieszkańców obozu, a nawet wilków. W moda gra się bardzo przyjemnie, główny wątek fabularny jest ciekawy, aczkolwiek odrobinę za bardzo pokręcony. Jednak o tym za chwilę. Na wykonanie głównego wątku potrzeba około 3 godzin, tyle samo czasu będziemy musieli poświęcić na wykonanie zadań pobocznych. Paranor - postać, którą sterujemy w „Zagrożeniu” - już na początku gry jest rozwinięty na tyle, aby bez przeszkód od razu przejść do wykonywania najtrudniejszych misji w modzie, co zaliczyć należy oczywiście na plus, ponieważ ile razy można zaczynać wszystko od zera? Twórcy dodali do gry trzy nowe lokacje, do których właściwie nie mogę się przyczepić, jednakże w podziemiach Meteo mogłoby być trochę jaśniej, ponieważ ciemności tam panujące potrafią naprawdę zirytować gracza. Kolejną zaletą są nowe stworzenia, które dodano do „Die Bedrohung”, są to m.in. ogniste muchy, jaszczurki, czy nawet moskity. Ciekawą innowacją jest możliwość zakupu psa, który towarzyszy nam w trakcie naszej podróży.

 

Jeśli zaś chodzi o owo zagmatwanie, o którym wspominałem wcześniej polega ono na tym, iż kiedy w jednym momencie znajdujemy się w Opuszczonej Kopalni zaraz potem przenosimy się do piramidy, do której wejście znajduje się nie wiadomo dlaczego w wyżej wymienionym miejscu. Zaś zaraz potem przenosimy się do podziemi innego wymiaru. Dlaczego tak? Skąd w kopalni wejście do piramidy? Co piramida robi w Górniczej Dolinie? Nie wiem aż do teraz. Jednak pomijając te dziwne rozwiązania do modyfikacji tej nie mam większych zastrzeżeń. „Zagrożenie” nie powinno sprawić doświadczonemu graczowi żadnych trudności, więc oprócz momentu pobytu w podziemiach Meteo (inny wymiar, o którym wspominałem wcześniej) mod nie zirytuje gracza, co także jest plusem. Krótkim słowem podsumowania, „Die Bedrohung” to kolejny przykład potwierdzający teorię, iż niemieccy modderzy potrafią zrobić moda, który wciągnie na parę ładnych godzin i na pewno nie będą to godziny stracone.
Plusy:
+ Ciekawie zmodyfikowana Górnicza Dolina
+ Nowe lokacje
+ Nowe itemy i stworzenia.

Minusy:
- Lekkie zagmatwanie fabuły
- Grobowe ciemności w wymiarze Meteo

Ocena modyfikacji: 7/10



Spolszczenie "Die Bedrohung"


Za lokalizację „Zagrożenia”, bo tak właśnie brzmi tytuł polskiej wersji odpowiada SoulFire, co oznacza, iż spolszczenie powinno stać na dobrym poziomie. Więc i tym razem nie zawiodłem się na chłopakach z SF, ponieważ w trakcie gry nie trafiłem na żadne rażące błędy ortograficzne, czy interpunkcyjne. 

 

W modzie nie uświadczymy niestety polskiego dubbingu, słychać wyłącznie głos niemieckich lektorów, co większości graczy nie przyniesie żadnego pożytku. Ogólnie wersja PL jest zrealizowana profesjonalnie i pozostaje nam czekać tylko aż SoulFire wyda dubbing do moda, co – mam nadzieję – kiedyś nastanie.

Plusy:
+ Profesjonalne wykonanie
+ Brak rażących błędów

Minusy:
- Brak dubbingu

Ocena polonizacji: 9/10