Witaj na stronie Tawerna Gothic. Zapraszamy do przeglądania naszych zasobów.
Biuletyn
Top czytane
 
Tawerna Gothic
Strona główna
Forum dyskusyjne
Galeria
Kanał YouTube
Pliki
Gala Statuetek Innosa
O nas
Redakcja
Strefy Gothic
Gothic
Gothic II
Noc Kruka
Gothic 3
Zmierzch Bogów
Arcania: Gothic 4
Upadek Setarrif
Modyfikacje
Strefy Risen
Risen
Risen 2: Mroczne Wody
Risen 3: Władcy Tytanów
Strefa Elex
Elex
Strefa Multiplayer
Elisium
Trzy najlepsze gry Gothic Online
O grze
O grze
Wstęp
Argaania
Bohater
Magia
Feshyr
System walki
Towarzysze
Orkowie
Rhobar
Ahn'Bael i Ahn'Nosiri
Bestiariusz
Potwory
Przedmioty
Pomoc
Interfejs
Kody
Ciekawostki
Zapowiedź z 2009 roku
Galeria
Artworki
Mapy
Screeny
Tapety
Kalendarz
Forum dyskusyjne
Dyskusja o grze
Wątek główny i zadania
Porady dotyczące gry
Pomoc techniczna
|| Warte uwagi
|| Cytat z gry
|| Polecamy
Gram.pl

GameExe.pl - Twój portal fantasy! Witamy na Gothicpedii! Lista najlepszych gier w sieci Poki.pl Konwent Gier Terenowych

Argaania
napisał: Patty, dnia 21.04.2011 16:46

 Akcja najnowszej, czwartej odsłony dzieje się na terenach wcześniej nam nie znanych. Są to Wyspy Południowe, leżące w niemałej odległości od kontynentu. Przedstawiona poniżej zwie się Argaania.

Jej stolicą jest miasto Setariff, choć nie będzie dane nam go ujrzeć; rządzi nim król Ethorn VI. Historia zaczyna się wraz z atakiem króla Rhobara III na wyspy, by rozszerzyć władzę swojego królestwa. Zamieszany jest w to nasz nowy, główny bohater, którego rodzinny dom został zniszczony przez najeźdźców. Pragnie on powstrzymać przeklętego władcę. Na tym wątku opiera się fabuła, która nieustannie popycha nas do przodu.

Argaania jest silnie zróżnicowaną wyspą, która dzieli się na wiele charakterystycznych regionów. Poniżej przedstawione zostały te najważniejsze.

 

Baronia Stewark

1

Jedna z pierwszych lokacji, jakie ujrzymy po przybyciu na wyspę. Teren dość charakterystyczny, charakteryzujący się raczej klimatem umiarkowanym. Porastają ja lasy, można też znaleźć charakterystyczne rośliny czy stworzenia charakterystyczne dla tego miejsca. Położona nad brzegiem morza, skupia przede wszystkim rybaków. Z początku głównym ośrodkiem, do którego będziemy wracać staje się Karczma „Pod rozdartą dziewicą”. W tym rejonie zawiązujemy najważniejsze przyjaźnie. Ci towarzysze pomogą nam nieraz w dalszej rozgrywce. Za to drugą „bazą wypadową” staje się miasto Stewark, zarządzane przez lorda Renwicka. Jego wygląd jest imponujący, bowiem zbudowano je na potężnej skale wyrastającej wprost z morza. Można także zawiesić oko na budynkach, gdyż dostajemy w końcu miasto z prawdziwego zdarzenia, jakkolwiek jest dość małe. W tych okolicach znajduje się dużo pól uprawnych. Baronia ta ważna jest ze względu wielu istotnych zadań; dowiadujemy się wiele o wątku głównym, także o świecie gry. Gdy jednak spełnimy swoje powinności, będziemy mieć okazję ujrzeć następne, duże terytorium.

 

Baronia Srebrowód

2

Miejsce znane ze względu na Gildię Gońców Leśnych, którzy mają tam swą siedzibę, a także, biorąc pod uwagę aktualne wydarzenia, bitwę w Krwawej Dolinie. Teren niezwykle wręcz piękny, przy dużych możliwościach komputera czy konsoli można nacieszyć oczy wspaniałymi widokami. Gęste lasy czy łąki stanowią miły teren działań. To w tym miejscu zostaje silnie rozwinięty wątek orków, a także samego Rhobara III. Dowiadujemy się także wiele o wątku głównym, w tym miejscu znacząco popychamy go do przodu. Warto również wspomnieć o samym zamku Srebrowód; zarządzany przez lorda Gawaana oraz kasztelana Gilthora. Jego zabudowa jest typowo defensywna, z potężnymi murami. Panuje tam jednak atmosfera niepokoju. Zdecydowanie cała baronia jest milszym fragmentem rozgrywki

 

Tooshoo

3

Następny etap jest w pewien sposób wyjątkowy. Tooshoo to wielkie bagno z najniezwyklejszym chyba miejscem na całej Argaanii. Bowiem w centrum wyrasta potężne drzewo, wznoszące się na  wiele metrów. Właśnie tam zamieszkali magowie, czyniąc z niego swą siedzibę. Wierzą oni, iż jest ono miejscem, gdzie odcisnęła swe piętno cała trójka bogów. W związku z tym przebywa tam wielu magów, zarówno ognia, jak i wody czy ciemności. Żyją w całkowitej równowadze, wzbudzając czasem niemałe zdumienie gracza; nigdy wcześniej w serii nie wystąpił taki akt pojednania. Mimo to Tooshoo jest interesującym miejscem. Znajduje się tam wiele ruin, zdarzy się nam wykonać kilka ciekawych zadań; spotykamy też starych przyjaciół. Warto wspomnieć też osadzie otaczającej ogromne drzewo. Czarna Toń to mała wioska zbudowana na drewnianych platformach. Prawdopodobnie są też tam najgorsze kuźnie na całej wyspie.

 

Klasztor

4

Zbudowany na potężnym klifie, znany był już od pierwszych opublikowanych screenów. Jest to bowiem budowla o niezwykłej lokalizacji i znaczeniu. U podnóża skały leży wielki szkielet smoka, co nieodmiennie budzi podziw. W samym klasztorze przebywamy dość krótko, jednak dość poważnie popycha fabułę do przodu. Miejsce ważne dla wątku głównego.

 

Thorniara

5

Największy kompleks miejski od początków serii oraz miejsce ważnych wydarzeń fabularnych. To właśnie w tym miejscu spotykamy króla Rhobara III oraz jego świtę. W tym mieście spędzimy bardzo dużo czasu, wykonamy tu ważne dla fabuły zadania. To w tym miejscu wątek główny nabierze zdecydowanego rozpędu, wyjaśni się też wiele kwestii trapiących od początku gracza. Warto również powiedzieć coś o samym mieście; zbudowane jest na wybrzeżu, dzieli się na kilka części. Jedna położona jest tuż przy wodzie, to miejsce zamieszkane przez rybaków. Ma niewielkie walory estetyczne. Następna dzielnica należy do zwyczajnych obywateli. Jej wygląd niewątpliwe sugeruje większą zamożność, ma też charakterystyczną dla Argaanii architekturę. I wreszcie część zamkowa, zajęta przez przeklętego króla. Same miasto znajduje się w niemałych tarapatach, lecz jest interesującym fragmentem gry.

Oczywiście prócz tych lokacji można trafić do wielu innych miejsc, jednak są one powiązane z wątkiem fabularnym, więc bez zdradzania szczegółów ciężko je opisać.

Sama wyspa jest interesująca, można miło spędzić na niej czas. Jednak stanowczo ogranicza to pewne ograniczenie wprowadzone przez samych twórców; artykuł został podzielony na wyszczególnione regiony, gdyż to samo zrobiono z grą. Nie można swobodnie zwiedzać całej wyspy, lecz trzeba stopniowo zyskiwać dostęp do dalszych lokacji.

Argaania niewątpliwie stanowi dopieszczony element gry. Wiele jest lokacji, które dosłownie zapierają dech w piersi. Ma ona też wady, jak choćby ta wymieniona wyżej. Warto jednak choćby ujrzeć wyspę, by przekonać się, jak nowym twórcom udało się zrealizować najnowszą odsłonę.